Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikke automatisk oppgradering bare fordi det er ledige seter....ikke kjipent i det hele tatt. Det kalles revenue managment. Hvorfor skulle de selge dyre businessbilletter hvis alle fikk oppgradering via OT ?

Better luck next time ;)

funkybob1 and Insomnia4u like this.
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvorfor ikke WF også tilbyr oppgradert sete? De tilbyr jo allerede "empty seat" via OT.

3. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har dog ikke blitt oppgradert en eneste gang med optiontown (på 4-5 forsøk) mellom CPH og PVG ... Så ja, jeg trenger "better luck next time" ...

4. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har søkt om oppgradering med SAS fra København til Tokyo 22. februar(SK983) og retur 1. mars(SK984), er det noen som kan hjelpe meg å sjekke hvor mange ledige seter det er igjen i plus og business på disse datoene? ;)

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Turbofan på begge og henger på vingene om jeg ikke tar feil :p Som regel så er støyen mindre på nyere fly. Mindre støy fra motorene og bedre støy isolering. Jeg tenkte konkret på 330 og 340 som de bruker på LH.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Oppfattet ikke at det dreide seg om biz. Enig i at der framme spiller det ingen rolle om du er foran eller bak. Om noe, så skulle jeg vel valgt foran i biz for 2 grunner:
    Dess lenger bak du kommer, dess mer trafikk er det (avhenger litt av om galley er foran eller bak biz), dvs det er roligere foran.
    En annen sak er at med full biz, er det en sjangs for at akkurat det du har lyst på å spise kan gå tomt når de kommer til deg. Men, begynner de i begge ender med serveringen, så er jo dette i hovedsak et problem for de midten :).

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Slik ser det ut i dag:

SK983:
    Screen Shot 2016-02-01 at 10.30.18.png Screen Shot 2016-02-01 at 10.30.31.png

SK984:
    Screen Shot 2016-02-01 at 10.31.50.png
    Screen Shot 2016-02-01 at 10.32.01.png

8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelige priser? CPH-SFO i gammel business 545 Euro, retur SFO-CPH i ny business 454 Euro.

RoadKing liker dette
  9. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket OSL-CDG og nå skal de ha €45 pr vei. Er billigere å kjøpe Plus fra SAS fra begynnelsen, da... Det er vel ikke poenget? Man skal ta et lodd i et lotteri og få Plus-billett for en rimelig penge. Men synes ikke det skjer lenger.

10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig, Har en reise fra Ålesund til Billund i april/mai og da skal de ha 45 Euro på innenlandsflyvningene og 55 Euro på BGO - CPH og CPH - OSL. Ikke aktuelt for min del i alle fall. Og jeg føler meg heller ikke sikker på at dette bare skyldes den svake kronen.

Kjakan liker dette
  11. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar Travellingalf. Da er det bare å krysse fingrene.
    Bruker det normalt sett å bli fullt i biz til Tokyo?

Har forøvrig bare søkt om OT ÉN gang før og da gikk den inn.:)
    Kan det gjøre noe med utfallet av søknaden jeg har inne nå?

12. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig!
    Jeg vet ikke om det vanligvis er fullt i Business dit, men kan tenke meg at det er en populær rute å oppgradere på.

Når det gjelder det siste spørsmålet ditt så finnes nok mange meninger om dette, men jeg tror i alle fall at sjansen din vil være større. Jeg fikk i alle fall "alltid" OT-oppgradering i begynnelsen (og vi snakker her om mange reiser), mens det siste året har jeg fått nesten ingen.

13. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,524
    Bonuspoeng:
    183
    Tre forsøk på langruter siste syv måneder, null uttelling. To forsøk Europa i samme periode, begge gikk inn og med varsling ca tre dager før avgang. Sistnevnte lå på ca 50 EUR, mao ikke spesielt billig.
    Har to nye forsøk til Tokyo i april, det blir siste gang dersom det ikke blir suksess, uansett hvor lav bankrenten er gidder jeg ikke låne penger gratis til OT!

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg henger meg på den. Skal OSL - TRD - OSL neste uke, har fundert på å prøve en OT, men er usikker på om jeg gidder. En øl, en snack og litt mer poeng... Har følelsen av det kaster mer av seg å heller ta en Plus på en MR til Hamburg eller GDansk.

Hva er going rate på OT på OSL - TRD for tiden, noen som vet?

LN-FHU liker dette
  15. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger på mellom 27-35 EUR for min del iallefall....det varierer , så vet ikke om det er avhengig av hvilket humør PC'n min er i.... :D:D

RoadKing liker dette
  16. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradert OSL - BOO førstkommende fredag (ser jeg betalte litt stiv pris for en stund tilbake: 45 EUR)

17. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgradert Eve-Osl 37 eur. 2/2 i 2016

18. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Så datt det inn mail fra OT. Første gang jeg prøver dette, og det ble klaff.
    Oppgradert HAM-OSL på fredag. 39 euro. Sjekket hvor mye utreisen ville koste. Den ville de ha 49 for. Så da droppet jeg den. En vei får holde.

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste grunnen til OT som jeg bruker, er at en enn så lenge kan flytte på flighter i app ved check-in, slik at en restricted blir fullflex.

Anton80 liker dette
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, kun når en billett ellers må kastes.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden