Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,908
    Bonuspoeng:
    293
    Så ble det så jeg beit på.
    Husket ikke hvilken epost (har altfor mange) jeg hadde brukt sist (som vel var i fjor sommer) jeg brukte OT, så jeg brukte selvfølgelig feil. Fikk en pris på €24 hver vei, det var jo forsåvidt ok tenkte jeg. Ulempen var som sagt at jeg hadde brukt feil mail adresse.

Da valgte OptionTown like godt å opprette en ny konto og sende meg pwd. En praksis jeg ikke syns noe om. Hverken automatisk oppretting eller passord i en åpen mail.

Iallefall, jeg var jo bare inne for å sjekke fra tlf og hadde ikke kort for hånda.

Gikk inn igjen i dag, med min nye nye konto, og nå var det blitt €29, fra en annen browser. Så det er nok en del parametere ute og går som avgjør hvilken pris man får.

Så får vi se om det blir oppgradering. Det er iallefall ikke fullt på en lørdags ettermiddag avgang fra OSL til TRD.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,908
    Bonuspoeng:
    293
    En annen ting som slo meg nå når jeg var på OT.

De har ikke ett -1- Amerikansk selskap i porteføljen sin. Det nærmeste må bli InselAir (Aruba, Curacao). Likevel krever de at du fyller inn "stat" på adresse. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, designet på på sidene til OT er grusomt.

BangkokBob liker dette
  3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Ditto. SAS' lunkne øl og en nøttepose er ikke verdt 30-50 euro. Det er derimot avgjort muligheten til å praktisk talt få en fullflexbillett, spesielt av en billett som jeg ellers ikke hadde fått brukt.

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Og i det øyeblikket jeg postet dette, så får jeg ved forsøk på å endre en simpel flight OSL-CPH beskjed i både iPad- og mobilapp om at "There are no earlier or later flights with available seats in your price category. If you need to change flight, please cancel check-in and contact SAS or your travel agent". Klasse etter OT-oppgradering er Z, og det er merkelig at det innenfor en 22 timersperiode ikke skal være tilgjengelige billetter i denne prisklassen... Mon om de omsider har tettet app-hullet? Funket fint å flytte på denne turen i går, men nå er det altså stopp-

5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å følge. Har en tur til TRD om en måneds tid, hvor jeg vurderer OT pga. litt ugunstige avgangestider. Hadde derfor vært genialt med OT for å kunne flytte dem noen timer, men relativt uaktuelt om det ikke er mulig å bytte i appen lenger. Da spør jeg heller høflig i skranken.. ;)

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal se hva de kan gjøre for meg på CPH i ettermiddag; det siste jeg fikk gjort før muligheten for å endre flyvningen i appene ble stengt, var å endre den (OSL-CPH) til et tidspunkt som sammenfaller med min flyvning i dag fra CPH-OSL. Jeg skal forsøke meg i en skranke med et forvirret og bedende blikk og si at jeg ikke klarer å være på to fly på en gang. Så får vi se hva de gjør... mitt tips er at de spotter at det er en OT-upgrade og kaster meg på hodet og baken ut.

Baldrick liker dette
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det er vel ikke et usannsynlig scenario.. ;)

8. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg byttet flight senest i forrige uke. Fikk oppgradert en ny flight førstkommende fredag og skal forsøke å endre tidspunkt på den også. Gir tilbakemelding :)

Baldrick liker dette
  9. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen nåde fra en ellers ytterst vennlig medarbeider i SAS-skranken i transferavdelingen på CPH nå nettopp. Han kunne fortelle meg at ingen av mine endringer av flyvningen så langt var bekreftede, og i alle tilfeller - som vi alle vet - at OT-oppgraderinger ikke kvalifiserer til å flytte flyvninger. Nå kunne helt sikkert noen nådd gjennom overfor Forbrukerrådet med dette, dersom man påpekte at man blir oppgradert til Z-klasse og har endringsmulighet i app'en, men den fighten kommer ikke jeg til å ta over noen hundrelapper, for å si det slik. Men uansett kan jeg ikke forstå annet enn at dette betyr at man ikke lenger får endret flyvning etter OT-oppgradering. Jeg får fremdeles ikke rikket flyvningen verken frem eller tilbake i noen av mine SAS-apper, og som SAS-medarbeideren sa, så er eneste mulighet å kansellere og få skatter og avgifter refundert (også blir det vel et helvete med OT vil jeg tro).

Jeg håper at dette bare er et isolert tilfelle knytte til min flyvning, men det er snakk om en enkelt strekning på et enkelt PNR, så jeg tror dessverre ikke det er noe ekstraordinært inne i bildet her med hensyn til bestillingen heller.

10. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde OT som gikk inn begge veier innenriks forrige helg. Flyttet avgang to ganger sist fredag når Tor hamret inn på vestlandet. Først til en tidligere flight på fredag som ble kansellert og deretter til lørdags formiddag. Vurderte å bytte på søndagen og sjekket at jeg kunne ha gjort det i appen, men valgte allikevel å reise med opprinnelig flight.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelper lite at det gikk sist uke når det tilsynelatende ble stoppet i dag.

Noen som har fått endret flyvning i dag eller fremover?
    Eller noen som plutselig opplever at det ikke går der det normalt har gjort det?

12. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får som sagt mulighet til å endre i morgen tidlig (under 24t til avgang), oppdaterer da.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flight i morgen som jeg kan endre i appen.

bor_i_en_koffert liker dette
  14. Robamu

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan bekrefte at jeg kan endre i appen med min OT i morgen :) så det er bare å senke skuldrene

15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper som sagt dette var et isolert tilfelle, men jeg kommer nok ikke til å våge OT igjen med håp om å kunne få endringsmulighet. Når jeg ikke fikk endret med Z-klasse mellom CPH og OSL, så blir jeg litt skeptisk. Men vedkommende i SAS' transfer service på CPH sa at ingen av de fire endringene jeg hadde foretatt frem til i går var bekreftede, noe jeg også stusset litt over (My Flights-appen sa 'confirmed'). Kanskje er det her begrensningen ligger - at jeg hadde skjøvet på flyvningen fire ganger i appen og at slik fra femte forsøk blir blokkert? Høres litt rart ut, men i SAS it-land kan alt gå an.

16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,852
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde ein OT-oppgradert avgong frå OSL til LHR på tysdag, denne kunne eg endre i appen. Meiner at eg sjekka dette seinast kl 09, før eg tok flyet frå KSU til OSL.

Håpar ikkje moglegheiten forsvinn!

17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Så det er maks fire dager en kan flytte flighten. Greit å vite.

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Høres helt fjernt ut for å være ærlig..

Tviler på at systemet teller antall flyttinger.
    Tror heller alle fly til CPH var fulle, eller at de plutselig begrenset bookingklasse Z.

19. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er SAS IT hvor de utroligste ting kan skje så ikke vær overraska over noe. I det hele tatt er det jo overraskende at vi i det hele tatt kan flytte flighten.

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Så absolutt ikke.
    Dette gjetter jeg på at henger sammen med den billigste måten å integrere optiontown. De får mulighet til å oppgradere billetter til Z.
    Optiontown trenger ikke ta hensyn til normal tilgjengelighet siden Z er alltid tilgjengelig.
    Eneste problemet er at dette er Plus og de kan endres til samme bookingklasse om noe er ledig, Z er alltid ledig.

Ser du hvor jeg skal her? :)

Det er altså ingen bug, men en konsekvens av metoden som er valgt. Åpenbart er dette kun spekulering, men det gir god mening :)

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden