Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forventer ikke noen automatikk, særbehandling eller annet. Dog har SAS invitert sine kunder til å bruke Optiontown i den tro at det er muligheter for oppgradering. Her forleden fikk jeg også (nok en gang) mail om "Vil du fly litt mer behagelig..." med lenker til Optiontown. Med 4 av 4 forsøk på rad som ikke blir ønsket velkommen, så lurer man jo på hvorfor tilbudet er der - at SAS også markedsfører det til en person - og således ikke imøtekommer på noen av forsøkene.

Nei, jeg griner ikke - har hatt en utmerket tur i "gamle sas" på 31A med god benplass og særdeles hyggelig Crew. Sov godt i 6+ timer som jeg vanligvis gjør også i Go. Min arbeidsgiver gir ikke tilgang til dyrere billetter, og krever Go. Oppgradering kun tilgjengelig for egen regning, så mulighetene er begrenset. Så da krysser man fingrene, som man leser mange andre har lyktes med...

:) For øvrig er jeg veldig godt fornøyd med å fly SAS med det som måtte være av små feil, forsinkelser, kanselleringer, flybytte IC fra nytt til gammelt, barnespy fra nabobarnet her for et år siden, kontinuerlig promping fra kineseren bak meg på et annet fly, måtte betale øl i Danske kroner (som automatisk, selv om Norske priser er vesentlig "rimeligere") og alt annet man kunne ha sytet over. Men nei - glad og fornøyd, selv om jeg skulle ønske at optiontown kunne gå inn med 25% på IC.

2. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Da jeg den 17/2 sjekket gratis versjonen av expertflyer var det 3 ledige seter i biz på min kommende flight nå på mandag med SK983. I dag er det 4 ledige seter i biz og 5 seter er blocked.

Hva er grunnen til at noen seter er blocked sånn plutselig?
    Er de reservert for Optiontown?
    Hvordan ser det ut mtp oppgradering til biz når dere bruker betalt expertflyer? Har vi(2 pax) en sjanse?
    For meg ser det ut til at SK983 har ny kabin den 22/2. Stemmer det?

3. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    ..... Og der gikk flighten fra keflavik til osl inn oxo.

....flyr videre med Brussel airlines. Der er ikke OT en mulighet. Har de alternativer?

4. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,332
    Bonuspoeng:
    93
    Samme skjer hver gang med meg og. Vært nødt til å ringe og be om dem om å legge inn valget mitt. I ett tilfelle ut fra London fikk jeg beskjed om at det bare kunne legges inn på flyplassen. Da jeg kom på innsjekk var heldigvis det setet jeg ville ha fortsatt ledig og da sa agenten at setet var egentlig reservert full pris Plus. Men med å være hyggelig å samtidig si at jeg som 195cm trenger litt plass så la hun det inn (med referanse "tall" sa hun).
    Vel ombord i 1A viser det seg at i B og C sitter det et eldre ektepar med som åpenbart hadde nok penger og kommenterte at det ble da veldig så trangt i denne kabinen. Mulig det var en seatblock jeg ødela... Men 3E var helt uaktuelt.

Aussie74 liker dette
  5. martilso

martilso Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hva skjer dersom jeg avbestiller en reise som det er lagt inn OT-request på?

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal da få refundert det du har betalt til OT. Men du må ta kontakt med de etter at du har avbestilt siden dette ikke skjer automatisk.

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Med meg har det kommet tilbake på konto etter at reisen skulle ha blitt gjennomført, siden en naturlig nok ikke kan oppgradere en kansellert billett. Vil du imidlertid ha pengene før, må du gjøre som Travellingalf beskriver.

8. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Tapte i OT lotteriet for min tokyo flight i morgen:( Men ifølge Expertflyer så er det ledige plasser i biz.

Er det noen hensikt å prøve å oppgradere med poeng ved innsjekk eller på gate?
    Er det 40 000 poeng jeg må ut med for å oppgradere til biz?

9. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ved gate ja.
    40k ja

10. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det mye mer verdi å oppgradere fra Go til Plus som er 15k poeng om jeg ikke husker helt feil. Business er fint og fjongt det, men føler ikke helt det var verdt så mye poeng.

11. Lorentz88

Lorentz88 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Ut ifra det jeg klarer å finne ut så er det ikke veldig mange ledige seter i hverken PLUS eller BUSINESS men det skader vel ikke å spørre ved innsjekk :)

Ja jeg syns også det er litt i overkant mye hvis det er 40k poeng for biz.

Hva er årsaken til at noen seter er merket blocked på expertflyer?

12. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel oppgradere for poeng både ved innsjekk, i lounge og ved gate om jeg ikke tar feil.

13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    På reiser vestover er jeg helt enig - her holder Plus i lange mon, og du får etter min mening mer valuta for 15K enn du i business får for 40K. På reiser østover kan imidlertid business være verdt det, i alle fall så lenge det er oppgradert kabin og du kunne tenke deg å sove relativt godt noen timer. Det går an å sove godt i Plus også, men personlig foretrekker jeg 180 graders liggestilling. Nye Plus er bedre enn den gamle (pre-oppgradert kabin) business, synes jeg.

Insomnia4u liker dette
  14. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Dukket opp en jobbreise ( kryss i taket.!! ) og reiseansvarlig har klart å kjøpe DY en vei og SK hjemover( grr..:mad:) Hoppet på en OT på returen til den nette sum av 38 EUR(OSL-TRD). Nå er det ikke jeg som betaler billettene , men OT betaler jeg gladelig selv. Så får vi se da om lykken står den kjekke bi.....(meg !) :D :D

Misterix liker dette
  15. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvordan det er å søke OT om man allerede har lagt inn forspørsel på oppgradering med poeng hos SAS?

Kan jeg være uheldig og bli oppgradert via begge..? ;-)

16. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er det mange som lurer på, men jeg har aldri sett noe sikkert svar på dette. Jeg har ikke selv prøvd dette heller da jeg ikke har tatt sjansen. Så sist gang jeg vurderte å prøve dette (OSL - EWR - OSL) så søkte jeg OT begge veier som jeg ikke fikk, men fikk så Courtesy Upgrade den ene veien og kjøpte oppgradering med poeng på returen.

17. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Avslag dessverre på min forespørsel om oppgradering til plus på morgendagens fly til Hong Kong.

Noen som vet hva som er kriteriene for å få oppgradering innvilget? Jeg snakket med SAS kundeservice i går fordi jeg booket samtlige plasser strategisk plassert ved nødutganger når jeg kjøpte billettene i fjor sommer, men av en idiotisk grunn hadde de kansellert dette når de byttet fly, jeg fikk selvfølgelig ikke noe info om dette å trodde alt var greit. Så skuffelsen var stor da jeg ikke fikk innvilget optiontown ELLER fikk plassene jeg hadde booket. Uansett, SAS kunne fortelle meg at det var mye ledig i plus. Derfor antok jeg at den ville gå igjennom.

Vi er 4 stk på samme booking, så jeg ble enda mer irritert da jeg spurte om jeg kunne oppgradere min billett ved gate for poeng og fikk beskjed om at da måtte i så fall alle oppgraderes! Etter mye diskusjon så fikk jeg SAS til å splitte bookingen slik at alle 4 fikk hvert sitt booking nr.

18. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    For et rot! Hvorfor i alle dager skal SAS bruke Optiontown når de avslår oppgradering der, for så å sende SMS 8 timer etter at oppgraderingen er avslått! "Treat yourself on your flight to Hongkong! Upgrade to SAS Plus for SEK 1.999 or SAS Business for SEK 4.499 . Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda Airport. Welcome to SAS" Optiontownprisen var 220 euro, så det er jo ikke langt unna samme prisen.

19. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Optiontown gir deg jo bonuspoeng i klassen du oppgraderes til. Hvis du oppgraderer på Arlanda får du poeng for opprinnelig klasse. Så det er en liten forskjell..

Satyv liker dette
  20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Via OT får du ekstra poeng.. Det gjør du ikke om du slår til på dette tilbudet. Flere som har skrevet om det samme her inne forøvrig. :rolleyes:

Satyv liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden