Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Kan det tenkes at vi ser slutten på bruken av optiontown? At man tester ut om man får like bra effekt med målrettede meldinger som dette som å tilby optiontown?

Satyv liker dette
  2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,332
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du har fått feilinfo da..... reiste i fjor med SAS hjem fra USA og sønne ville bruke sine opptjentepoeng på en Biz oppgradering. Ikke noe problem å få til det i Loungen. Resten ble sittende i Go på nødutgangseter.

Larata and Satyv like this.
  3. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Får virkelig beklage at jeg ikke leste gjennom alle 88 sidene med poster først. ;)

Men du at vi bare får poeng i opprinnelig klasse? Det står jo oppgradering til plus så da antok jeg at det også gjaldt poengfangsten.

4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du betaler for oppgradering etter tilbud fra SAS får du kun poeng etter opprinnelig klasse. Får du gjennom oppgradering via OT får du poeng til oppgradert klasse( saver-klasse ) på longhaul.
    Og som nevnt UTALLIGE ganger. Du får ikke garantert oppgradering selv om det er ledige plasser. Du KAN få gjennom OT , men hvordan seleksjonen foregår, se det er det bare OT/SAS som vet.
    Men the bottom line er revenue,revenue og revenue. Skulle alle få gjennom OT ville det vært liten vits i å selge Plus og Business......;)

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Nope, du får dessverre kun poeng etter opprinnelig klasse.

Satyv liker dette
  6. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS sender nå ut eposter med tittelen "Få litt ekstra på din <destinasjon>-reise", der de blant annet informerer om Optiontown. Måtte humre litt da jeg på en innenriksflight ble lovet:

"Se frem til å kunne ta med ekstra bagasje, få servert mat og drikke om bord - og opptjene flere EuroBonus-poeng."

Gleder meg til 3-retters med hvit duk på OSL-BOO.

Larata liker dette
  7. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Eller en kopp kaffe på OSL-KRS

Are and Anton80 like this.
  8. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv en tur fra OSL til BOO i dag og hvis det blir servert 3-retters med hvit duk vil jeg nekte å gå av i BOO :p

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,895
    Bonuspoeng:
    293
    Må innrømme at jeg savner noe ordentlig å sette tennene i når man f.eks reiser OSL - EVE. Men de har vel fjernet det som en del av opprettelsen av innenrikskantina.

10. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Hah.......og hva "ordentlig å sette tenne i" får du der.....Potetgull med grillkrydder eller gulrot....:):):):)Jo forresten....de har jo epler og sånn der annen fruktgreier :p:p

RoadKing liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    For meg går det sport i å be om muffin på OSL-KRS.
    Selv med 6 rader i Plus kan man få høre at "Det har vi ikke tid til". Mens andre ganger serverer de hele Plus, deretter spør de en og en diamant om de har lyst på noe.

Uforutsigbart er ordet her ;)

12. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Urimelig dyrt å få avslått oppgradering???

- Nei jeg snakker ikke om prisen, men å måtte betale i EUR/USD og bli "straffet" grunnet kredittkortets dårlige valutakonverteringer / valutapåslag!!

Siste forsøk på strekningen CPH-PVG kostet meg 481 EUR som ble 4772,43 kroner når avgiften var belastet min norske bankkonto. Etter avslaget fikk jeg 4487,49 kroner refundert. Et tap på 285 kroner. Da har jeg ikke tatt høyde for valutasvingninger. Men Bankene tar jo ofte 2% valutapåslag. Og når det gjøres 2 ganger på ca. 4500 kroner - så blir det jo uansett 180 kroner. Og da føles det litt småkjipt å kaste bort penger mange ganger på rad for å få avslag...

Eller er det noen som har noen smartere metoder å betale EUR/USD og få refundert utlegget på?

13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Det går nok begge veier for jeg fikk ca 100 kr mer tilbake for et par uker siden.

14. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro paypal har lavere gebyrer og bedre kurs en tradisjonelle banker.

15. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Yuhuu, prøvde Optiontown for første gang og fikk oppgradering til Plus i alle tre leg KRS-ORD for to Pax

Travellingalf, LN-FHU and RoadKing like this.
  16. jectson1

jectson1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk avslag på optiontown fra OSL - CPH - NRT i morgen. 15 minutter etterpå fikk jeg SMS fra SAS: "Treat yourself on your flight to Tokyo"...

Fantastisk dårlig service at de først får deg til å kjøpe Optiontown, sier nei, for så å forsøke å selge deg samme greia igjen. Toppen av kaken er jo at det virker som om det er klin umulig å få kjøpt denne "Treat yourself (...)" deal før man faktisk er på CPH, noe som for mitt vedkommende vil si ca. 1 time før avgang ettersom jeg har OSL som utgangspunkt - sjansen for at det fortsatt er plasser igjen da er vel ganske liten.

Noen andre som har funnet en måte å få kjøpt disse oppgraderingene på forhånd på?

17. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Vær obs på at du kun får poeng etter opprinnelig billettklasse når du kjøper en slik oppgradering fra SAS....

Og det er ikke dårlig service, det kalles revenue managment ;)

18. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er veldig skuffet over Optiontown. Hadde bestilt oppgradering til Paris i fjor og fikk alt unntatt en delstrekning. Beløpet ble ikke refundert og selskapet reagerer ikke på forsøk å kontakte dem...

19. jectson1

jectson1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, ja jeg ser poenge med revenue management - men jeg synes det å først oppfordre til å bruke Optiontown, deretter avslå søknaden, for så å be deg om å kjøpe upgrade blir litt uproft. Bedre service å heller droppe hele Optiontown i så fall.

Insomnia4u and Shyneno like this.
  20. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå fått oppgradering til Plus på alle seks legs t/r KRS-ORD for 2 Pax i tillegg topper SAS heile driden med en curtesy upgrade til Business Fra ARN til ORD. Da får vi bare håpe at snøværet på OSL ikke velter hele opplegget

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden