Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være at detikke var noe ledig?

2. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk ikke opp valget med fly engang. Vanligvis får jeg tre eller fire alternativer å velge mellom, så langt har jeg ikke kommet på de siste forsøkene. Har et par turer denne uka så skal sjekke om det samme skjer igjen..

3. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    95% så får man for Z... Men har selv opplevd å få i den lavere pluss kategorien. (Innenriks).

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde problemer med å få byttet fly på strekningen CPH-OSL for et par måneder siden. Plutselig ikke noe tilgjengelig i løpet av en 22 timersperiode (og det går rimelig mange fly CPH-OSL i denne perioden, og ikke alle er stappfulle). Var oppgradert med OT til Z, så det burde ikke være bookingklasse det sto på heller. Ikke prøvd OT etter det - muligheten til å bytte flyvning var det eneste som lokket meg, ettersom jeg allerede har FT, lounge og drikke på flyet.

5. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det bare 22,5 timer til avgang OSL-EWR. Har fortsatt hverken fått avslag eller bekreftelse fra Optiontown. Har selvfølgelig ikke sjekket inn.

Har vært latterlig spent og sittet og oppdatert My Flights i tre dager nå, merker at dette er alt for spennende! :confused:

RemiWM and RoadKing like this.
  6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradert på SK1472 i dag, og synes å ha fått muligheten til å bytte flights igjen. Så da friskmelder jeg OT for nå i egne øyne.

Travellingalf liker dette
  7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg antar at du har logget inn på OT og sjekket der også? Jeg har faktisk opplevd å se at jeg har blitt oppgradert der før jeg har fått beskjed på noen annen måte.
    Uansett - lykke til! :)

8. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    "Accepted subject to availability. Ask airport staff."

Hvordan er erfaringene med dette? Noen tips?

Edit: Expertflyer sier: "C0 D0 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0". Da er det vel ikke mye håp? Ser på setekartet at det er 0 ledige seter, men det er 6 som er blokkert, hm…

Last edited: 09. mars 2016
  9. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,427
    Bonuspoeng:
    183
    Da tror jeg du er oppgradert. Mener å huske at det er noe de skriver for å ha det juridiske på de tørre

RemiWM liker dette
  10. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Den beskjeden har jeg fått i alle fall ett par ganger på longhaul og det har betydd oppgradering hver gang. Så dette ser lovende ut :)

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte SAS, han sa at det var garantert at jeg fikk business. Det stod et notat i bookingen: "Upgrade to business". Han sa at han ikke kunne fikse det, det var Supervisor for den flighten som måtte gjøre det ved innsjekk.

Ser at det nå kun er fire ledige seter, hvorav kun et vindussete. Så jeg må innrømme at det frister litt å møte i det innsjekk åpner. Det blir vel 3 timer før. Uff, frister jo egentlig ikke å møte kl. 8, hehe..

Scandipendler liker dette
  12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det gir jo bare rikelig med tid til å begynne oppvarmingen til turen med å supe i loungen og få sure blikk fra morgengretne morgenavholdsmenn som meg selv :p

Are liker dette
  13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Så du stoler ikke på meg og måtte ringe? ;) God tur!

14. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok morgenavholdsmann imorgen jeg også. Planen er å sove et par timer og ellers jobbe hele flyturen.
    Haha, jeg ringte før du skrev innlegget ditt, hehe. Men her stoler jeg ikke på noen. Ringte igjen i kveld, og har sitert dem direkte på at Business-oppgraderingen er bekreftet med klokkeslett jeg snakket med dem og hele pakka :p Det blir Business imorgen, hvis ikke blir jeg slik: :mad:

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,895
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg skulle jobbe på en IC flight, så hadde det vært en forutsetning at jobben hadde kjøpt biz billett. Det er en regel jeg har hatt i alle de år. Skal de spare penger på å sende meg rundt, så kan de glemme at jeg jobber ombord. Det er en policy som har vært forstått og respektert. Å dra fram en laptop bakenfor gjør jeg ikke.

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    God regel. For min del er saken at jeg skal på privatreise, men er nødt til å jobbe på reisen for å kunne ta fri. Og når det er sagt jobber jeg i et gründerselskap hvor jeg selv er medeier :)

Alt ordnet seg, ble tildelt 8H :cool: 5H var også ledig, men tenkte det var bedre med sete nærme galley enn å sitte ut mot midtgangen. Lurt?

Jørgen, RemiWM and RoadKing like this.
  17. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Avslag på morgendagens SK945. 12 ledig i Business.. Får satse på oppgradering mot poeng.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,895
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig individuelt og situasjonsavhengig. Jeg vil helst ha vindu på IC, men reiser jeg med frua så tar jeg midtgang. Om det er nære galley spiller ingen rolle for meg. Men jeg hører dårlig i høyden, så jeg er ikke spesielt plaget av prat i galley uansett.

19. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Etter en god flaske vin seeeeent i går kveld kom jeg frem til den smarte ideen om at jeg skulle legge inn Optiontown forespørsel på up til Plus for mandagens dagstur til Oslo. Hadde egentlig tenkt en vei, men i det humøret jeg var i, ble det begge veier da jeg hadde en vag tanke om at de neppe gikk igjennom begge.

Men jaggu er ikke begge leg'sa oppgradert allerede nå. Og jeg er 66 euro fattigere.... Forhåpentligvis gir det full pott med bonuspoeng. 2500 poeng er jo noe bedre enn 650 eller noe....

Er det rart jeg drikker?

20. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde nok en gang forskjellig pris, på det å ikke legge inn e-post (50 EUR) og å legge inn e-post (44 EUR) AMS-OSL.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden