Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det var attraktivt å kjøpe oppgraderting med Option Town fordi man da kunne få en flex billett og bytte tidspunkt på avgangen. Nå gjelder ikke dette ved den nye auksjonsoppgraderingen og jeg ser da heller ikke poenget med å kjøpe seg opp innenlands..o_O
     
  2. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Kanskje mest aktuelt for kunder uten status da man fortsatt får fast track, poeng og ikke minst lounge?

    Har selv gjort det tidligere nesten utelukkende pga. loungen for å kunne slå ihjel noen timer. Innenriks er bedre enn ingen når man er litt tørst :) Dette gjelder dog kun fra OSL da Café Lounge ikke akkurat er noe å skrive hjem om...
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man samler poeng...
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Den eneste årsaken til at jeg har brukt OT en del innenlands er pga ekstra grunnpoeng. Uten de ville jeg ikke ha vært EBD nå. Det er ikke alle som flyr nok privat eller i jobb til å opptjene nok grunnpoeng til EBG eller EBD og da kunne OT være ett alternativ når man likevel skulle fly SAS.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjønner jeg, men som kunde syns jeg det er håpløst å ikke kunne få svar på hva en oppgradering koster. De aller fleste flybillettene mine i jobbsammenheng er bestilt i økonomi av noen andre, at jeg ikke har en fast oppgraderingspris å forholde meg til er ikke god kundeservice i mine øyne.
     
    Schlandy liker dette
  6. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    må si meg enig med deg i dette. Med optiontown visste man i det minste hva det ville koste å oppgradere og kunne ta et valg ut i fra det.....
    nå kommer man jo til å famle i blinde med sitt bud, samtidig som det formentlig kan bli flere å konkurrere i mot ? var vel ikke akkurat mange som visste om optiontown ??
    jeg for min del klarer ikke helt å juble over det her..... ikke ennå i hvert fald.
     
  7. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Har lagt inn OT på en AES-BGO i mai. Vil disse bli refundert mon tro?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke uenig med deg. Luftwaffe operer med fixed pris, men der er det ikke alle klassene du kan oppgradere fra. Jeg skjønner ikke at de sier Luftwaffe benytter auksjonssystemet, for jeg har ikke fått noe slikt tilbud fra dem.
    Men, SAS regner vel med at de skal få mer revenue når gærninger som oss byr over hverandre enn om de selger ut til en fix pris.
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mener dere virkelig at OT kan sitte på pengene mine for en tjeneste de ikke kan levere. Får kjøre det vi paypal om de nekter å betale tilbake ASAP.
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ordne deg en avtale med jobben da, at du betaler mellomlegget mellom Economy og Business.
    For SAS sin del er det jo et viktig poeng at det skal være en vis grad av dynamikk og usikkerhet i om du blir oppgradert. De ønsker jo at så mange som mulig faktisk betaler for biletten i Plus eller Business.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er absolutt en mulighet, men med 6-7 forskjellige kunder og deres reisebyråer i tillegg tror jeg at jeg lar det være. Skal ikke se helt bort i fra at dette går seg til og ikke blir så gærent som jeg frykter.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen av oss som mener det er greit. Men i praksis blir det jo slik. Ikke så farlig for min del, den jeg har inne er i begynnelsen av mai, så det betyr ikke så mye annet enn for prinsippet. Men for andre, som f.eks @yukho så svir det. Hadde jeg vært ham hadde jeg kjørt OT, evt tatt det med kredittkortselskapet ettersom det åpenbart er en vare de ikke kan levere og da skal de straks betale tilbake. Hadde en slik sak for en tid tilbake hvor vi ikke fikk varen vi hadde bestilt. Kontaktet kredittkortselskapet og når de tok affære gikk det fort.

    Å komme på kant med kredittkortselskapene er jamgodt med konkurs for et firma i dag.
     
  13. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    På danske Insideflyers forum sier de følgende: "Jeg har lige talt med SAS og de siger pengene fra optiontown automatisk bliver returneret efter 25 april."
     
    RoadKing, Fredrik81 and haakonvt like this.
  14. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Står slik på sas.no/upgrade

    Note! it’s no longer possible to upgrade via Option Town.
    If your flight is scheduled starting April 25 please contact Optiontown to get a refund
     
  15. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, jeg måtte plutselig til Oslo på mandag. Søkte om oppgradering via ot i går kveld og fikk det gjennom i morges, ihvertfall ene veien!

    Xxx.
     
    RoadKing and CaptainPoint like this.
  16. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Si ifra hvis noen får refundert penger for flyvninger etter 25. april!
     
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk oppdatering fra MyFlights nå nettopp at min "søknad" om oppgradering til Plus tirsdag til Køben hadde gått gjennom. Så da er jeg strålende fornøyd med det! Har fått 3 av 4 oppgraderinger hittil, og da er det vel snipp, snapp, snute for OT. Synes det er fint med en "fast" pris.og heller et lotteri om man får det eller ikke, enn å måtte by på oppgradering. Litt mindre lotteri da, og det blir spennende om vi klarer å se noe mønster her. Jeg foreslår at vi lager en egen tråd med oppgraderinger og legger inn både bud (etter budgivning selvsagt) og tall fra ExpertFlyer. Klarer vi denne dugnaden de første ukene, tenker jeg vi ser et mønster vi kan handle etter...:D
     
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har faktisk fått gjennom alle mine (6 stk på 5-6 uker) og synes også det har vært veldig greit å ha en pris å forholde seg til. Det gjør det litt forutsigbart, samtidig som det er et lotteri. :)

    Xxx.
     
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Fullstendig enig. Jeg kan rett og slett ikke forstå at de faktisk kommer til å gjøre det slik. Det gir ingen mening å ikke gi dine beste kunder fortrinn, om enn til lave prosenter. 1kr er meningsløst.

    Ja det er jo en mulighet, men det virker bare enda mer uforståelig for meg å innføre noe slikt istedet for frie bud. Folk har ulik prissensitivitet og vil kanskje bare betale 270kr maks. Da vil en jo ikke selge for 200? Eller hva om en person vil betale 310 og så tvinger man 300?
     
  20. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hurra, da gikk min aller siste ot-oppgradering i boks OSL-BGO 29 Eur.

    Xxx.
     
    RoadKing and Flemming Poulsen like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden