Oppgraderinger på auksjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 16. april 2016.

  1. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    lMartin liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er folka erfaring med poeng vs cash? Endret budet mitt på Arn-ord fra cash til poeng. Ga maks (35k) på turen over og endret fra poeng til cash på retur (445€).
    Tenker at det er viktigst å få C på tur over. Sover ikke sinnsykt på fly uansett (unntatt f) så da er det ikke så farlig med returen som i utganspunktet er i plus.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle tro de vurderte disse likt. Når jeg ser på de som har fått tilslag på budene så er det ikke noe spesielt stor forskjell å merke seg. Kun min subjektive vurdering etter å ha blad i buisnessclass.se listen.
     
    anders82 liker dette
  4. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Strekning: OSL-EWR
    Fra klasse: SAS Go
    Til klasse: SAS PLUS
    Bud (angi poeng/penger (valuta)): 12000 poeng x 2
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: JA

    Egentlig smått idiotisk å ikke bestille Pluss allerede når reisen ble bestilt, mener å huske det var ca 1500 kroner ekstra TRD-OSL-EWR... Men lykke at den gikk gjennom nå :)
     
  5. holthee

    holthee Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ble oppgradert på vei hjem også:

    Strekning: EWR-OSL
    Dato: 02.09.2016
    Fra klasse: SAS Plus
    Til klasse: Business
    Bud (angi poeng/penger (valuta)): 4490 NOK
    Eurobonusstatus: EBD
    Gikk oppgradering gjennom: JA

    Alle i reisefølget som bød på oppgradering fikk det. Laveste budet jeg hørte om (og som var mulig å legge inn) var 20.000 poeng, vedkommende har EBS og dette gikk altså inn. Jeg betalte nok derfor altfor mye for oppgraderingen min denne gangen.
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig å by på oppgradering av EB-billetter?
    Beklager om det er spurt om dette før (kanskje vi skulle hatt en FAQ som post 1? sikkert mye som går igjen), men denne problemstillingen var litt vanskelig å søke seg fram til.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ikke oppgradere disse.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke på forhånd, men flere rapporterer om mulighet for cashupgrade ved check-in.
     
    OlaEBG and Fredrik81 like this.
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    ....eller oppgradering for poeng ved gate / lounge / checkin.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: ARN-HKG
    Fra klasse: SAS Plus
    Til klasse: SAS buisness
    Bud (angi poeng/penger(valuta)):20180poeng
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: Ja, ca.48 timer før.

    Kun 8av32 seter var valgt så håper var at denne skulle gå gjennom. Kun 36timer til jeg vet om returen også blir oppgradert, her var det ikke mange seter så er ikke optimistisk.

    :rolleyes:
     
  11. lfrank

    lfrank Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skal ta samme turen i Oktober. Hvordan var opplevelsen? var det verdt poengene med oppgraderingen?
    Hvor mange bonuspoeng tjente du på strekningen?
     
  12. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Min første tur i biz med SAS, så har ikke noe SAS-internt sammenligningsgrunnlag. Men jeg vil absolutt anbefale det nye businessproduktet til SAS. Setene er supre. Godt med plass. Bra pute, bra teppe/pledd, får en tynn madrass du kan legge over setet (som lett kan gjøres om til en flat seng). Reiser du alene ville jeg (selvsagt) gått for vindussete. Om du reiser med noen ville jeg faktisk personlig vurdert SAS plus, som jeg også har sansen for. Synes midt-businessetene kanskje er litt for "avlukket" hvis man reiser sammen med noen. Men det er jo åpenbart en smakssak.

    Jeg har varierende erfaringer med SAS cabin crew. Men på denne flyvninga var det en herlig miks av svensker og dansker. Samt en svenske som pratet japansk (veldig nyttig). En dansk flyvert som hadde jobbet i SAS i omtrent 30 år tok seg tid til å slå av et par samtaler med meg. Veldig alright, dyktig og hyggelig fyr.

    Underholdningssystemet er bra og maten var god. Ikke fantastisk, men god. Fikk også en ekstra hovedrett, siden jeg er storspist. Da jeg var ferdig med nr. 2 kom en flyvertinne og spurte om jeg var mett (hun virket genuint interessert i å tilby meg mer mat!). Bra drikke utvalg og fine drinker.

    Personlig ville jeg nok ikke bydd mer enn 45000 poeng. Men tror sjansen er stor for oppgradering da, i alle fall om du er EBG/EBD.

    Jeg tjente vel 11250 poeng på turen (business saver) 9000 poeng + 25 % pga. EBG. De erfarne forumbrukerne for rette meg hvis jeg roter her.

    Har man ikke EBG/EBD kan man kanskje argumentere for at en oppgradering er ytterligere mer verdt, da man også får tilgang til lounge og wifi, men da tjener man på den annen side ikke 25 % mer poeng...

    Apropos wifi. Det eneste jeg virkelig har å utsette på bizturen min er nettopp wifi. Fungerte såvidt på deler av turen. Fungerte overhodet ikke på deler av turen. Har opplevd det samme med SAS Bl.a. Fra Shanghai til køben). Kontaktet SAS kundeservice om dette. Jeg skrev først og fremst masse ros om at biz-produktet deres er knallbra! Men nevnte at de bør gjøre noen endringer med tanke på wifi. Kanskje det er for mye at biz, plus og alle med EBG/EBD får gratis tilgang+betalere? Ikke vet jeg. De svarte da med at de som har betalt for tilgang med eurobonuspoeng får refundert poengene. Jeg påpekte da at det er litt merkelig at de i SAS Go som betaler for nett får kompensasjon, mens de i SAS Biz (som har indirekte så absolutt har betalt også for wifi) ikke får noen ting.

    Dette ble langt! Summa summarum: ja, det er verdt 45000 poeng synes jeg! ;)
     
  13. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    En observasjon: jeg har hittil kunnet bruke glidebryteren for å by på oppgradering fra Plus til biz. Men for et par dager siden var dette endret til en rute med et fast beløp (for min del 4080 NOK per person) der det var mulig å huke av hvis man skulle by. Er dette noe dere har opplevd? Virker som at det har endret seg litt. Ingen variable summer lenger. Litt merkelig...

    Et annet spørsmål: hvis det er business saver- plasser ledige på tur, men ikke på retur (der er det bare Business-billetter ledige), betyr da dette at muligheten for å få gjennom en oppgradering er mindre på returreisen enn på utreisen? Er det mulig å se et mønster her?
     
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Strekning: HKG-ARN
    Fra klasse: SAS Plus
    Til klasse: SAS buisness
    Bud (angi poeng/penger(valuta)):3120Kr
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: Nei
    Smekk fullt i biz ikke mye ledig i Pluss.
     
  15. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg opplevde dette da jeg skulle endre på mitt bud. (Det fikk jeg da altså ikke til). Jeg tenkte at dette var en "bug", man skal jo kunne endre budet sitt helt til 48 timer før avreise. Men jeg vet ikke!
     
  16. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Strekning: NRT-CPH
    Dato: 13.09.2016
    Fra klasse: SAS Go
    Til klasse: SAS Business
    Bud (angi poeng/penger (valuta)): 37 590
    Eurobonusstatus: EBG
    Gikk oppgradering gjennom: JA

    Betalte 43 685 poeng på veien til, da var det smekkfullt. Denne gangen er det såvidt halvfullt, så jeg valgte å by noe lavere. Gikk likevel gjennom!

    Dette må jo være en av SAS' lengste ruter? Så er fornøyd med denne!
     
    anders82, Travellingalf and Fredrik81 like this.
  17. Keanwolf

    Keanwolf Guest

    Takk for informasjon, svært nyttig.
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Etter oppgradering og reise ser der ut som poengene er trekt to ganger. Først da jeg fikk oppgradering og så dagen jeg skulle reise. Hun i chatten kunne bare se den første. Har handlet endel på tilbudet pluss reise så har ikke 100% stålkontroll på om det faktisk er trekt to ganger.
     
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: ARN-Ord
    Fra klasse: SAS Plus
    Til klasse: SAS buisness
    Bud (angi poeng/penger(valuta)):31180poeng
    Eurobonusstatus: EBB
    Gikk oppgradering gjennom: Ja, ca.47 timer før.
    Sete 6H valgt. Var ledig på hele første rad også, men har skjønt partall ved vindu er mest privat. Reiser alene og første gang i nye SAS C. Det gledes. Og så er det kake og champagne i loungene fra 15-17 september :)
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser for øvrig at SAS har trukket meg ca. 100 Euro i nye skatter. Har dere andre opplevd dette når dere har oppgradert på poeng?
     

Del denne siden