Oppgraderingstilbud på mail

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av yukho, 11. febr 2016.

  1. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk tilbud fra SAS om oppgradering mellom Stockholm og Hong Kong for 1999,- Jeg har forstått det slik at om jeg går for den, så får jeg ikke mer poeng enn min opprinnelig booket reise, er det korrekt?
    upload_2016-2-11_16-3-0.png
     
    Misterix, Anton80 and RoadKing like this.
  2. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette billig forresten? Blir det billigere eller dyrene om jeg spør i skranken eller i loungen i Arlanda?
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Hva ligger OptionTown prisene på? Det vil vel gi deg en god pekepinne på hvordan denne prisen er. Ble tilbudt oppgradering til Plus ved gate i fjor sommer på OSL-EWR for 900kr. (Problemet da var at jeg allerede hadde billett i Plus;)).
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke hva svaret på spørsmålet ditt er, men jeg syns en slik feature er prinsippielt et bra initiativ fra SAS.
     
    yukho liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Prisen ser ut til å ligge på omtrent det samme som OT, men største forskjellen er vel at du ikke får noe ekstra poeng.
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg verdsetter EB poeng til ca 14 pr krone som er vekslingskursen fra trumf.

    Da mener jeg at dette ikke er et spesielt godt tilbud og du bør heller bruke poeng på oppgraderingen.

    Men det kommer jo helt ann på hvor mye du verdsetter penger og poeng :)
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ble fortalt i loungen på ARN at betalt oppgradering i lounge/gate, og på forhånd ikke gav mer poeng. Bare bedre sete.

    så sikkert like greit om OT er noenlunde likt priset, å prøve den, og så heller oppgradere for cash i loungen, der hadde de en liste med priser, og da var det, slik jeg husker det:

    GO - Plus: 1999 SEK
    GO - Biz: 4999 SEK

    Correct me if im wrong..

    C
     
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det som er litt surt... :)
     
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! :)
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar OT på alle reisene mine, men denne gangen var det uvanlig dyrt, sjekka Expertflyer og flyet er ganske så fullt, noe som kan forklares med det er nyttår... :)
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    De har sendt meg SMS også nå, kan oppgradere til Biz for 4490,-, men uinntressant når jeg ikke får poeng, da bruker jeg heller poeng, men så nå er dem desperate her! Økonomi er så og si fullt, kun 2 seter igjen og vi har enda ikke valgt seter, så de 2 er i praksis våre, men vi satser på overbooking... og skal prøve oss i skranken (gruer meg litt, liker ikke flashe med kortet.).
    upload_2016-2-11_21-19-22.png
     
    Last edited: 11. febr 2016
  12. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke nølt et sekund med at spørre om upgrade ved enten check inn eller i loungen..... Og gjerne med diamant kortet klistret i pannen:)
     
    rkvalvaa and yukho like this.
  13. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ovenfor her er en occupied/paid/available seating oversikt fra Expertflyer. Det jeg lurer på er hvordan får expertflyer fatt i bookingtallene?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de er registrert som reisebyrå og har således tilgang til slik info.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Største forskjellen er vel at dette bekreftes?
    OT er jo barnet lotteri ;)
     
  16. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hoppet på tilbudet til plus for 1999,- har vurdert OT flere ganger, men siste mnd har det koster €280 for plus og over €600 for biz... som den gniern jeg er så synes jeg det ble for dyrt da jeg ikke trenger poengene.. :D fikk sete 20a og det skal vist være ok (?) Første gang i ny cabin :)
     
  17. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Dette setet er ganske så trangt faktisk. Du får leggstøtte som er ganske behagelig, men er du over 175 lever du bedre på en av de andre radene der du kan strekke beina bedre ut.
     
    Last edited: 12. febr 2016
  18. FlyingHigh

    FlyingHigh Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Det er bare å spørre. Jeg gjorde det selv da vi reise fra Washington i januar. Flyet var ikke halvfullt engang og mange ledige i Plus. Spurte da i innsjekkingsskranken om oppgradering (som Eurobonus gull), men fikk til svar: «not possible as a complimentary upgrade», men ved gate ble vi oppgradert til Plus fra Go allikevel.
     
  19. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Oi... må se om jeg finner et annet sete da tror jeg. :( så da så bra ut på seatexpert.. men ser jo nå at den har fått oransje på seatguru.. takk for tips @RedLine :)
     
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Er det mange som har fått tilbud om oppgradering på mail eller sms på flighter innen Europa? Hvis dere husker, hva har prisen ligget på?

    Faren min fikk tilbud om dette på DUB-OSL for 1-2 måneder siden, da var prisen 300 kr.
     
  21. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo egentlig ganske bra av SAS. Setter pris på at de gjør slike "stunt" mot kunden. De aller aller fleste om bord i flyet aner jo ikke hva Optiontown er. Guttegjengen på vei til New York eller Miami som får dette tilbudet tenker jo ca null på poengene og heller at dette blir en kanon start på turen, selvsagt vil de ha PLUS eller Business! :)

    Kunne lett falt for noe slikt selv. Prøvd 2 ganger å oppgradere med United på hjemreise for cash ved gate og innsjekk uten hell (fullbooket).
     
    mariusbb and RoadKing like this.

Del denne siden