Jeg har (frem til nå) egentlig ikke vært opptatt av statuser. Men har nå hatt gull et halvt års tid og takket være streiken i SAS hvor jeg ble booket om fra bonustur t/r Los Angeles til full SAS business Pro med 32.500 statuspoeng opptjent vil jeg få diamantkort denne perioden. Jeg har allerede merket fordelene med gullkort mht kontakt med kundeservice, sniking i køer osv.
Strengt tatt flyr jeg ikke nok til at det er viktig for meg å ha diamant, men det er vel ikke alt vi på dette forumet foretar oss som er 100% rasjonelt. Jeg har derfor begynt å tenke litt på hvordan jeg evt skal opprettholde statusen fremover.
Jeg ser det som svært usannsynlig at jeg noensinne kommer til å ta en MR. Og jeg har egentlig ikke lyst å bruke noe ekstra penger på å opprettholde statusen. Derfor tenker jeg at det mest sannsynlige for meg er å ta en langdistanse med SAS hvor jeg kjøper en billett for poeng + penger hvor alt går på poeng. Som diamant ser jeg at jeg får 30% rabatt på en slik tur, og jeg ser jo at det er flere her på forumet som bruker en slik strategi for å opptjene nok statuspoeng.
Mitt spørsmål blir da ganske enkelt: hvor mye poeng må jeg regne med å bruke på en slik tur som vil gi meg rundt 30k poeng? Jeg skjønner at turen da må gå til California, Miami eller Asia og det er ikke noe problem. Det er mange nok steder der jeg har lyst å reise til.
Last edited: 19. mai 2019