Men det står bare "fra 575 poeng" på den siden, ikke hvor mange faktiske poeng. Får en ikke statuspoeng hvis en bestiller via SAS eller Lufthansa heller?
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lufthansa/ EB poeng beregnes ut fra flydd distanse som du kan regne ut selv http://www.gcmap.com/ og ganges opp med % i tabellen basert på hvilken bokstavkode din billett har. Fra: henviser til minste opptjening.
Ellers har forumet liggende en fin gjennomgang av EuroBonus som kan være lur søke opp å lese, så får du svar på masse spørsmål
Samarbeidet med Etihad utvides: https://airlinergs.com/etihad-enhan...ctivity-in-strategic-codeshare-deal-with-sas/ Uklart på detaljene, og første runde var ikke veldig imponerende, men med ny terminal og relasjoner hos AF/KLM så kanskje Etihad kan bli en god partner for SAS på sikt.
Kan vi håpe på bedre bruk av EB poeng på Ethidad? lavere poeng pris og ikke kun begrenset til EU-Abu Dhabi hadde vært noe
Mer om avtalen på check-in.dk: https://check-in.dk/sas-og-etihad-airways-i-ny-codeshare-aftale/ Dette momentet er viktig: «SAS får således sin SK-kode på Etihad-flyvninger til Abu Dhabi fra København, London, Frankfurt, München og Milano, mens der også er codeshare på syv destinationer i Indien samt til Colombo i Sri Lanka, Male i Seychellerne samt Johannesburg i Sydafrika.»
Hvilken non-star redeem partners har SAS egentlig hatt gjennom tidene. WF, Icelandair?, AirBaltic?, noen andre?
Hva er egentlig fordelene med codeshare? SAS har hatt det med blant annet SQ i lang tid. Er det bare at man får opp rutene i søkemotorene til flyselskapene? Så man kan kjøpe billetter fra Kirkenes til Colombo på sas.no?
For selskapene gir det dem en mulighet til å avtale annen inntekstfordeling enn standard IATA interlining, og dermed også selge andre sine ruter til sine kunder. For kunder er det i Star* ingen fordeler utover at man kanskje får en bedre pris (stort sett ikke). I SkyTeam og OneWorld er det faktisk en fordel fordi man får opptjening (og til en viss grad fordeler) som om flighten var operert av selskapets hvis flight nr du har. E.g. hvis SAS har code share med KLM og begge er i SkyTeam så får du Eurobonus etter SAS tabellen, og ikke partner tabellen. I hvert fall slik jeg har forstått det, forbehold om at code share har uransakelig veier.
Har forstått det slik at man får gjennomgående billett og bagasje. Med tanke på pengopptjening kan det være ulike løsninger per avtale, evt en generell policy. Jeg mener å huske at codesharing innebærer reserverte/forhåndskjøpte seter.
Innebærer codesharing at den hvis flightnummer man reiser med er ansvarlig hvis noe går galt? Altså ikke veldig galt i betydningen faller ned, men forsinkelser etc?