Er så utrolig forbanna på Optiontown nå.
Denne historien starter for snart en måned siden, natt til 24. august.
Da gikk jeg inn og bestilte Optiontown for min bestilling t/r OSL-EWR. Både Plus og Business begge veier, betalte totalt 714 EUR. Går til betaling med PayPal slik jeg pleier og aner fred og ingen fare.
Når jeg kommer tilbake til Optiontown får jeg imidlertid en lang feilmelding som sa noe som at de ikke kunne finne bestillingen. Jeg tenkte at det var jo dumt, men det er jo en del penger også, så kanskje det var et hint om at jeg burde spare pengene. Jeg konkluderte med å vente litt og tenke på det.
Like etterpå ser jeg at beløpet på 714 EUR er trukket, og jeg tenkte at det hadde gått likevel. Når jeg søkte opp flighten på Optiontown stod det imidlertid at jeg kunne bestille på nytt.
Jeg gikk derfor inn på PayPal og signert en Item Dispute. Optiontown svarte ikke på PayPals henvendelser og jeg gjorde den etter en uke (31. august) om til en Claim (når det var mulig).
Natt til 5. september får jeg en mail fra Optiontown:
De virket ganske stressa, for de ringte meg 3-4 ganger ila. den natten + sendte en ny mail neste morgen om at de hadde forsøkt å ringe meg.
Jeg svarte et par dager senere:
10. september ringte de meg og ba meg om å kansellere min "Charge back", så skulle de utstede en bekreftelse på min UTo. Jeg sendte en mail for å bekrefte at jeg hadde gjort dette og minnet de på hva de hadde lovet meg.
11. september spurte jeg dem hvor lang tid dette ville ta, og de ba meg om å gi dem litt tid til å ordne opp i dette.
Nå for under en time siden får jeg følgende mail fra Optiontown:
Dette synes jeg er totalt uakseptabelt! Jeg har sendt en mail og sagt i fra om dette. Og har bedt dem om å utstede en bekreftelse på beløpet som vi avtalte for godt over tre uker siden, og som de også har hatt på sin bankkonto siden 24. august. Dersom de ikke kunne dette har jeg bedt om at vedkommende (anonym kundebehandler) tar opp saken med sin overordnede og ber han om å ringe meg.
Nå ble dette et veldig langt innlegg, om du fortsatt leser må jeg takke for interessen.
Hva synes dere om denne saken? Er det bare jeg som synes hele prosessen har vært latterlig uprofesjonell fra deres side?
Last edited: 17. sept 2015