Optiontown-svindel!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 17. sept 2015.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Er så utrolig forbanna på Optiontown nå.

    Denne historien starter for snart en måned siden, natt til 24. august.

    Da gikk jeg inn og bestilte Optiontown for min bestilling t/r OSL-EWR. Både Plus og Business begge veier, betalte totalt 714 EUR. Går til betaling med PayPal slik jeg pleier og aner fred og ingen fare.

    Når jeg kommer tilbake til Optiontown får jeg imidlertid en lang feilmelding som sa noe som at de ikke kunne finne bestillingen. Jeg tenkte at det var jo dumt, men det er jo en del penger også, så kanskje det var et hint om at jeg burde spare pengene. Jeg konkluderte med å vente litt og tenke på det.

    Like etterpå ser jeg at beløpet på 714 EUR er trukket, og jeg tenkte at det hadde gått likevel. Når jeg søkte opp flighten på Optiontown stod det imidlertid at jeg kunne bestille på nytt.

    Jeg gikk derfor inn på PayPal og signert en Item Dispute. Optiontown svarte ikke på PayPals henvendelser og jeg gjorde den etter en uke (31. august) om til en Claim (når det var mulig).

    Natt til 5. september får jeg en mail fra Optiontown:

    De virket ganske stressa, for de ringte meg 3-4 ganger ila. den natten + sendte en ny mail neste morgen om at de hadde forsøkt å ringe meg.

    Jeg svarte et par dager senere:

    10. september ringte de meg og ba meg om å kansellere min "Charge back", så skulle de utstede en bekreftelse på min UTo. Jeg sendte en mail for å bekrefte at jeg hadde gjort dette og minnet de på hva de hadde lovet meg.

    11. september spurte jeg dem hvor lang tid dette ville ta, og de ba meg om å gi dem litt tid til å ordne opp i dette.

    Nå for under en time siden får jeg følgende mail fra Optiontown:

    Dette synes jeg er totalt uakseptabelt! Jeg har sendt en mail og sagt i fra om dette. Og har bedt dem om å utstede en bekreftelse på beløpet som vi avtalte for godt over tre uker siden, og som de også har hatt på sin bankkonto siden 24. august. Dersom de ikke kunne dette har jeg bedt om at vedkommende (anonym kundebehandler) tar opp saken med sin overordnede og ber han om å ringe meg.

    Nå ble dette et veldig langt innlegg, om du fortsatt leser må jeg takke for interessen.

    Hva synes dere om denne saken? Er det bare jeg som synes hele prosessen har vært latterlig uprofesjonell fra deres side?
     
    Last edited: 17. sept 2015
    Islending liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, dette er dårlig altså. Men jeg kan ikke si at jeg er veldig overrasket heller. Viss man i det hele tatt får svar fra de så er det som oftest bare svada og det du opplever her er virkelig dårlig kundebehandling. Jeg synes det lukter lite profesjonalisme av hele OT og skulle ønske SAS kunne finne en bedre måte å løse oppgraderinger på.
     
  3. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Typisk optiontown. Det er en grei ordning helt til noe går galt og deretter møter du en vegg av (sorry) idioter på kundesenteret i India.

    Du sliter nå pga det ikke er mulig å lage en ny claim på paypal desverre :(
     
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. Sas burde styre dette selv
     
    Travellingalf liker dette
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Om ikke annet må jeg få takke for moralsk støtte og medfølelse.

    Jeg er klar over det at det ikke er mulig å lage ny claim på PayPal, og det er noe dritt!

    Og jeg er ikke vant med å få god kundeservice av SAS heller, så er usikker på hvor mye det hjelper å kontakte dem. For å få god service hos SAS må jeg vel ha gullkort, og det får jeg ikke før til våren en gang.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har sagt det hele tiden: Dette burde SAS hatt styring på selv. OptionTown har så elendig kundeservice at det er en skam. Og det er gjerne SAS som får "kjeften" for dette når kunder er misfornøyd eller ting ikke fungerer som lovet..
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan trøste deg med at det hjelper ikke alltid å være gold :)
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at SAS reklamerer jo også for OptionTown for oss (kundene hos SAS, så blir jo på en måte SAS sitt ansvar)
     
  9. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var dessverre også borti en kjip opplevelse for noen uker siden.. Dvs. at jeg potensielt tapte penger på det. Ikke så mye som her, men allikevel veldig irriterende.
    Min sak var også et resultat av en feil på websiden deres, hvor jeg krysset av for både Plus og biz, og ble trukket for dette. Etterpå viser det seg at det kun er oppgraderingen til Plus som ble "ordentlig" registrert i systemet.. Dette endte med at jeg først fikk refundert differansen, og måtte søke om oppgraderingen til biz på nytt. Da hadde selvfølgelig prisen gått opp med noen euro.. (Som det virker som den alltid gjør umiddelbart om du kun søker på Plus i første omgang..)
    Et forsøk på å fikse dette til opprinnelig pris med "kundeservice" kunne jeg tydeligvis bare glemme! Selv ikke om jeg ble enda mer bestemt i tonen i den andre mailen, og ba om at den ble oversendt en overordnet. Det hjalp NULL OG NIKS! Kun svada og standardsvar om dynamiske priser og annet piss! USJ! og GRMPF! Nå ble jeg irritert igjen av å tenke på det! Takk! :mad::mad:

    (...... ;))
     
    Islending, Shyneno and Jan Fredrik like this.
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    OptionTowns motto er tydeligvis: Dynamic prices

    De svarer alt med det og bruker det alltid som bortforklaring. Og ikke engang den indiske IT-avdelingen i firmaet jeg jobber i skjuler seg bak en standard signatur som Regards Optiontown i stedet for navn og kontaktinformasjon.
     
    Baldrick liker dette
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Googlet litt nå, og det virker som om dette selskapet er råttent fra innsiden og hele veien ut.

    Se f.eks. tilbakemeldingene fra tidligere ansatte og legg spesielt merke til svaret fra HR-sjefen i Optiontown nederst.
     
  13. AEScity

    AEScity EBG

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Det burde jo være mulig å presse SAS her så de enten kutter ut optiontown eller får de til å skjerpe seg.
    Viktig dere alltid sjekker at pengene blir tilbakeført ved avslag for her er det mye rot og forsinkelser.
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan bør jeg ta kontakt med SAS vedr. denne saken da?
     
  15. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Har heldigvis aldri hatt problem med Optiontown, men eg skal i alle fall alltid passe på å betale med paypal framover.

    Sjølv om du har brukt claimen din via paypal, kan du vel framleis kreve pengane refundert via kredittkortselskapet?
     
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk dette svaret fra American Express da jeg kontaktet dem 1. september:
    Så da er jeg vel evnt. nødt til å reklamere på beløpet.

    Fy søren så mye styr! Og jeg vil jo egentlig ha oppgraderingen jeg betalte for…
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Moralsk støtte i haugevis herfra.
    Har vært ambivalent en stund, kjenner at jeg begynner å føle mindre og mindre for å bruke dem, også basert på tilbakemeldinger om dyre oppgraderinger, avviste oppgraderinger med halvtomme kabiner etc.
    Amatørmessig webside.
    Dårlig prosessdesign.
    Jeg har en magefølelse på at OT er en døgnflue.
     
  18. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte inn på nettbanken nå og sjekke om avslaget mitt i juli faktisk ble tilbakeført, da jeg ikke husket å ha sett det.
    Heldigvis hadde det det. Men de er ikke til å stole på, disse inderene hos OT. Blir mer og mer skeptisk til å bruke de... Håper det ordner seg for deg!
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Nettbank? Jeg håper du bruker kredittkort eller PayPal når du betaler?
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med det er nettbanken til Amex det henvises til.. ;)
     

Del denne siden