Ethiopian ser ut til å ha salg (med mindre det er ordinære priser?) fra Oslo, hvor du får de aller fleste destinasjonene deres i Afrika til mellom ca. 11500,- og 12500,- NOK i business. Sporadisk, men grei tilgjengelighet i høst, vinter og vår ser det ut som. Blant mulighetene er Cape Town, Johannesburg, Victoria Falls, Antananarivo, Seychellene, Zanzibar, Luanda, Windhoek, Gaborone, etc. Uante muligheter for den eventyrlystne som liker å reise komfortabelt ... Flere gir mulighet for B787/A350 på begge legs. Hos de fleste andre selskaper må du betale ut av hvitøyet for to-tredjedeler av disse destinasjonene, så det er et røverkjøp.
Her må vi være enige om å være uenige. Hvis man ønsker å komme seg til for eksempel Namibia eller Botswana uten å reise i økonomi, så mener jeg dette er gode priser, selv om standard på enkelte deler av produktet er noe lavere enn hos europeiske selskaper.
Enig med @Herlov her. Dette er absolutt ingen upris. Problemet er jo bare at den bookes i P og ikke gir poeng til EB.. Det har vel vært nede i ca 10kSEK fra Stockholm tidligere. Noen som har sjekket billigste bookingklasse som gir poeng?
Har aldri prøvd ET C på 787(eller noe annet fly). Det er jo ikke flatbed. Noen som kan sammenligne, ligner det mer på SK gammel IC config enn dagens Premium på DY? Frister jo med en drøy 50lapp for 4 til SEZ i påska.
Det er vel enten 160 eller 180 grader seng. Jeg har fått 180 grader på 3 av 4 mellom OSL og ADD. Er overhode ikke som DY Premium, gammel SAS IC har jeg ikke erfaring med så kan ikke si noe. Men generelt er servicen veldig hyggelig selv om kvaliteten kun er middels. Samtidig, hvor ellers får du C til sørlige Afrika til samme prisen? Alt i alt vil jeg si at en slik pris med ET er svært god.
Et av de beste argumentene er fortsatt at man får servert doro wat og injeera ombord. Som er skikkelig god. Altså... det blir jo ikke bedre enn det. Så enkel er jeg å gjøre fornøyd.
Spørsmål folkens: Har nettopp booka tur med Ethiopian til JNB. Det ble forskjellig fare på tur hhv retur. Fare kode på tur ned begynte på P, fare kode på tur tilbake (som var litt dyrere) begynte på D. Mitt spørsmål er da, betyr det at vi vil få EB poeng for returen?
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flygbolag/ethiopian-airlines/ Så da blir det Injeira og Bonusbonaza på vei hjem
Fare Basis settes per sektor (dvs. flight code, som kan være ett eller flere leg) og en flybillett/PNR kan ha mange ulike fare basis codes kombinert. Du får miles i forhold til avstand flydd/fast sum og bonusprogram/FFP credited.
Er klar over hva man får, hvis det er eligible. Saken er jo at det er varslet at man ikke opptjener poeng i EB på flygninger i Ethiopian i booking klasse P. Spørsmålet var hvilken booking klasse jeg har, og da lurte jeg på om første bokstav i fare koden anga booking klasse. Hvis ja, tolker jeg det dithen at vi får poeng for returen som har fare kode som starter på D og ikke P. Men ville gjerne ha bekreftet det
Ser den, jeg bare kommenterer for de 85 aktive gjestene på forumet nå og alle andre medlemmer som ikke vet hvordan Fare Basis Codes fungerer. Ref. share the love.
Supert. Takk for svar. Vi har denne ned: P7PRNO Og denne opp: D7RTNO Da skulle det vel bli noe sånt som en 5575 x 2, dvs 11150 eb poeng. Det kan jeg leve med til den prisen.
De vakke så gærnt. Den var ca 1500 dyrere for returen som var D. For oss to ble det 27 tusenish t/r. Da var det DRTNO. Når jeg sjekka nå er det bare D, men resten av farebasis er WONO og det er drøyt 10000 pr vei.
1500kr for 10000 studiepoeng er innafor. Har hatt såpass mange ET flights nå at jeg føler meg hjemme der Og synes nå business loungen gjør susen. Tips for hjemreisen, spis i loungen og sov helt til Stockholm. Ta frokost mellom Stockholm og Oslo.