Etter noen magre år (i alle fall sammenlignet med den relativt hektiske reiseperioden fra 2014 til 2019) begynner reiselysten gradvis å styrke seg mer og mer. Sitter derfor rett som det er og leter etter gode tilbud i C. Definitivt ikke like lett som før pandemien, men dukker opp litt her og der. Kom over denne, som jeg tenkte det kunne være verdt å dele: For de litt eventyrlystne er det fra OSL mulighet for en tur til Cancun i Mexico med SAS/Aeromexico via AMS/LHR/CDG og MEX for den nette sum av ca. 21 500,- T/R. Ikke akkurat QR- eller SQ-kvalitet, men dog. En del muligheter framover, helt fram til sommeren 2027. Link til eksempel-datoer: https://www.google.com/travel/fligh...ISCC9tLzA1bDY0QAFIA3ABggELCP___________wGYAQE (16:42: Redigert litt på det opprinnelige innlegget for å supplere litt mer på mellomlanding og link til eksempel.)
Fin pris synes jeg, er det noen som har testet AM sitt business produkt? Spesielt med nattavgang vestover da, legge seg og stå opp 3-4 på morran lokal tid men burde jo funke greit.
Ikke noen personlig erfaring, men ser i alle fall at man bør forsøke å sikre seg 787-9 (fire i bredden) fremfor 787-8 (seks i bredden). Også en rapport her:
Bra tilbud det der, men jeg hopper neppe på selv. Jeg var tilbake til Tulum Beach i vår. Fem år etter vi besøkte stedet sist. Jeg må innrømme at det har tapt seg veldig. Det var mye sargassum selv om det ikke var sesong for det. Så mye at enkelte hotell hadde gitt opp og bare gjerdet inn stranden. Mange hotell og spisesteder om hotell som stod tomt. Enkelte deler av gaten fremsto som en spøkelsesby. Prisene har også utkonkurrert seg selv. Hvordan det er oppover mot Cancún kan jeg ikke svare på, men jeg drar neppe tilbake til området før det har blitt orden på det med sargassum. Det er nok av andre plasser å besøke i mellomtiden. Holbox (nordvest for CUN) er visstnok det nye. Om det er bedre med tanke på sargassum kjenner jeg ikke til. Tenker man å bo på en resort med basseng slipper man å tenke på det, uansett hvor man drar.
Bra innspill. Jeg skal innrømme at jeg ikke visste hva "sargassum" var før du bragte det opp nå, så måtte spørre Google. Hvis jeg hadde slått til på dette tilbudet, så hadde det nok uansett ikke blitt så mye strand på meg personlig; hadde vært mer interessert i å teste ut den nye jernbane-forbindelsen (Tren Maya) vestover inn i innlandet for å se litt ruiner, osv.
Innspillet mitt var først og fremst rettet mot badeferie. Området er absolutt interessant med cenoter, maya-historie, dyreliv og annen natur. Og ikke minst mat.
Jeg fløy AM fra AMS-MEX senest for en måned siden og var veldig fornøyd. Nydelig service, god mat, ekstra behagelig madrass og fint amenity-kit. Liker det.
Bodde en uke i Tulum på backpackerferie for litt over 20 år siden. Hadde en primitiv bungalow på stranden, 5 meter fra dykkerskolen. Uken gikk med på dykking, festing med dykkeinstruktørene og andre elever og sløving i sola. Gode minner Avsluttet med et dykk i en cenote, som var noe helt spesielt. Så klart og rolig vann at det føltes som å sveve i luft, helt ubeskrivelig.
Har ikke vært der selv, men har samme inntrykk fra folk jeg kjenner. Sargassum har ødelagt kysten som badested, og Tulum har blitt et sted for masseturisme og horder av amerikanere.
Tenkte for ordens skyld kort å nevne at det er lignende, noe høyere, priser til Puerto Vallarta på vestkysten (samme selskaper/routinger). For de som liker Mexico og amerikanere.