OSL Lounge VS SAS Lounge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 28. des 2014.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg ikke har vært i OSL loungen, er det noen som fortelle litt om forskjellen på disse to?

    Mat og drikke utvalg. Er det mye folk? ofte trangt? komfort? Andre pos/neg ting?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde du spurt om dette for et halvt år siden så ville jeg sagt at de var like gode/dårlige, men OSL Loungen har tatt seg KRAFTIG opp i det siste (og kanskje spesielt siden Emirates begynte å fly fra OSL).

    Jeg fikk med meg både frokost og lunsj igår så kan fortelle litt om utvalget.

    - Masse julekaker
    - Vafler (med noe som smakte som hjemmelaget syltetøy)
    - div. "pastries"
    - div. pålegg

    fra klokken 10:30 kom også...
    - Potetsalat
    - Røkelaks
    - Roastbeef (de hadde ikke det igår, så mulig de varierer litt)

    Andre kan nok legge til om dette, men jeg tror ikke de har noen middagsretter (?)

    De har også musserende, som paret på nabobordet ikke var veldig begeistret for. Jeg smakte ikke.

    Det er generelt mindre folk enn i SAS loungen, men når EK og Thai flyr ut nesten samtidig (+ BA, Iceland Air, KLM, Air France og sikkert noen buy-ins) så fylles det nok opp der også.
     
    Robert H liker dette
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var innom OSL-loungen for tre uker siden, og da ble det også servert en veldig god tomatsuppe :) Forøvrig var det rikelig utvalg av andre godsaker også, slik Kristian Sk rapporterer - det hele var helt storartet, spør du meg.
     
    KristianSk liker dette
  4. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Når man flyr Thai economy ut ifra Oslo, er det hos OSL lounge man skal flashe Aegean gullkortet for å komme inn ? (trodde dem var hos SAS sin lounge siden det er codeshare)
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Thai bruker SAS Loungen, jeg som tenkte feil..
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Thai benytter SAS-loungen, som ligger ved siden av OSL-loungen.
     
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Uansett hvilken lounge Thai evt. velger å benytte, så skal vel SAS-loungen slippe en inn om en har et Star Alliance-gullkort og en Star Alliance-billett?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Selvom Thai hadde valgt (noe de ikke gjør) å bruke OSL Lounge for sine businesspassasjerer ville passasjerer i Eco med gullkort sansynligvis kun få tilgang til *G/SAS-loungen.
     

Del denne siden