OSL - Nytt bagasjeanlegg tregere enn det gamle?

Tråd i 'Reisemål' startet av chberge, 29. mai 2017.

  1. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Landet på OSL med Widerøe fra Hovden i kveld, 25 min før oppsatt rutetid (21:45). Først klokken 22.30 kom bagasjen gjennom bånd 25. Etter en henvendelse til SAS-skranken der nede fikk jeg vite at med det nye anlegget måtte man regne med 20 min, og at de ikke callet på noen før 30 min var gått, og at dette var helt vanlig med det nye anlegget. Nå skal det sies at jeg ikke har opplevd på nær noe sånt som dette etter det nye anlegget åpnet, men om det stemmer at det nye "snittet" ligger på 20 min, så må jeg si at jeg likte det gamle anlegget bedre. Noen som vet noe mer?
     
    Jan Fredrik liker dette
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har dessverre samme inntrykk...
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt utrolig. Når man på en flyplass som er mange ganger størrelsen (LAX, LHR) kan levere bagasjen omtrent til du ankommer båndet, så er det ingen, absolutt ingen unnskyldning for lille OSL å ikke kunne levere minst like kjapt.

    For ikke å snakke om å levere på prioritert bagasje. Som de forsåvidt gjør i dag, bare i feil rekkefølge (prioritert kommer sist)
     
    Mbj, Misterix and braathens safe like this.
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Er det dette skattepenga mine går til?

    Neiiiida.... Joda... Litt. At man ikke reagerer før det har gått 30 minutter er lenge. Burde lære noe av Changi; den infamøse 12-minuttersregelen er utvidet og man tillater noen flere minutter, men samtidig sier man at 95% av alle passasjerer skal være innenfor denne (mot tidligere 90%). Hadde vært interessant å se hva slags SLA Avinor opererer med for dette, og om det er bygget opp noe incentivsystem rundt det fra sentralt hold eller om alt er bare overlatt til selskapene som kjøper handlingtjenester.
     
    braathens safe liker dette
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    De gangene jeg har fått bagasje på det nye anlegget har det tatt betydelig lenger tid. Og Priority har kommet sist på båndet.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    På NCE må jeg si jeg var veldig fornøyd med bagasje håndteringen sist. Det tok vel og merke litt tid før bagasjen kom, men alt av bagasje som kom først var merket med priority uten unntak!
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Slutter meg til nevnte erfaringer. Jeg har selv lurt på hvorfor det tar slik tid. SAS hadde/har egne bag-sjåfører som bare henter ankommet bagasje og kjøret det inn og "kaster av" på båndet. Jeg har lurt om de har har lagt om systemet siden det nå tar så jævlig lang tid.
    Men det er, slik å forstå, at det er den moderne teknologien som er flaskehalsen altså...
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde samme her i helga. Landet 4:58 fra LYR og bagasjen var både båndet 5:38.
    Husker ikke akkurat når vi gikk av, men på den tiden av døgnet et det ingen andre fly på bakken så synes det tok urovekkende lang tid :/
    Priority kom blandt resten, den ene kom ganske fort, den andre kom ganske langt bak i køen..
     

Del denne siden