Hei, Da er det tid for enda en jobbtur til Korea altfor kort varsel, igjen. Jeg har fått 30 000 for å kjøpe flybillett for. - Avreise søndag 30.10, eller mandag 31.10. Hjemreise 03.11 eller 04.11. - Flyr jeg med Finnair så kan jeg fly Biz, men vil ikke få noe Eurobonus opptjening. Bortsett fra 1,5% ViaTrumf. 30k = 450 trumf kr = 6255 EB poeng ellernoe. - Flyr jeg med SAS så er det SAS Plus som er alternativet innenfor de økonomiske rammene. Hvor mye Eurobonus poeng kan man regne med her? Jeg er allerede langt unna EBG, btw: Eventuelt, flyr jeg med SAS Plus så kan jeg bruke noen av poengene mine til å oppgradere til Biz, om det er verdt det. Hva koster det fra Plus til Biz? Mvh Marius
SAS business koster 27600 kr ? OSL-CPH-NRT-PUS (Siste med Korean) I alle fall på en tilfeldig dato i relativt nær fremtid. Uten å vite nøyaktig dato er det håpløst å si noe sikkert.. Jeg ville i alle fall sett på muligheten for å få fly SQ/NH/OZ/TG. Ville faktisk også vurdert å betale mellomlegget fra 30k for ovennevnte selskap. Thai til 31000kr gir deg f.eks. nok poeng til å få EBG.
Drit i poengene, Business er Business, Plus er ikke Business. Tenk komfor, ikke tenk for mye på poengene, mange andre måter å tjene poeng på.
Hvor finner du den prisen? Utreise 30.10 eller 31.10.. Hjemreise 03.11 eller 04.11. Takk for tips, jeg visste ikke at Thai gir såpass med poeng det hadde vært stas å teste Thai, men jeg ser korteste reisetid er 33timer.. Noe som er lite interessant dessverre. Ja
Løsningen er klar: Godt mulig du får presset inn Business på de to korte legs også for de resterende 4-5000kr, om det er bis på strekka. Asiana har noen A321 uten business. Reisen over burde uansett gi nok poeng for at du skal havne i mål på EBG.
Du får Asiana/SAS i C tur retur til 24000kr på de datoene. Asiana gir 200% i biz. Kan bestilles på Expedia så får du noe trumf også. Fant dette på Google flights. Veldig bra side. Her kan du velge klasse type allianse, selskaper osv. Ser Are var før meg. Sitter på jobb så ikke like lett å holde ser orienter på mobilen.
Wow.. Google Flights virker kjempebra!! Hvordan får man valgt både business og økonomi slik som du har gjort Are?
Det kom av seg selv. Her er reisen priset i to hopp, OSL-ICN, og ICN-PUS. Det som er interessant her er at jeg ikke finner helt hvordan dette henger sammen. Det står A321 i ITA matrix, men det kommer i expertflyer opp som ET (Ethiopian) A333. Problemet er jo at Ethiopian ikke har A333... Jeg ville sendt overstående reise til reisebyrået og sett hva som kom ut av det. Dere bruker antakeligvis byrå?
Jeg får det nemlig ikke opp.. Får ikke opp samme flytider en gang! Er det slik at bagasjen går hele veien når man bestiller via Google Flights? Mvh
Bruker dere ikke et reisebyrå? De burde klare å finne dette frem, du kan ikke bestille direkte fra google flights.
Tusen takk for tipsene jeg får her Fikk beskjed av sjefen at jeg bare måtte bestille tur. Så da ble det Finnair igjen, business tur-retur, var 2 ledige billetter iflg. hjemmesiden. Litt synd, iogmed at jeg mest sannsynligvis går glipp av EBG i år også. Da gjenstår det bare å se om jeg får til transfer'en mellom ICN og GMP, på 2t og 50min.......... Blir første gangen jeg lander her, har prøvd å unngå det på de 2 andre turene til Korea.