Hold deg langt unna innenriks loungen om du kan. Alt for mange med tilgang og nesten overfylt til enhver tid.
Jeg var sist innom innenlandsloungen onsdag ettermiddag i forrige uke og da ble jeg faktisk smått imponert, i alle fall i forhold til mine tidligere besøk der. Det var mye folk, men ikke verre enn at det gikk fint å finne seg ett ledig bord. De hadde to supper, der den ene jeg smakte på var en ganske sterk og smakfull Thai-sak, i tillegg til en veldig god salat der man kunne mikse selv. Og på toppen av alt hadde de flaskeøl (med alkohol!) i kjøleskapet.
Jeg har sett flaskeøl med alkohol i kjøleskapet et par ganger. Fancy sådan, fra mitt hjemsteds bryggeri (ECDahls). Men generelt ligger det kun alkoholfritt der, vet ikke logikken over når det plutselig ligger ekte vare der...
Har på følelsen av at de fyller opp med flaske-øl sporadisk, bortsett fra Munkholmen som alltid ligger der. Ca 20% av mine besøk har de hatt EC Dahls.
Jeg kom derfra nettopp nå, og det var veldig god plass. Har besøkt loungen jevnlig siden åpningen for snart to år siden, og har aldri opplevd mye folk før 08.30! På ettermiddagen derimot er det ofte overfylt.
Er det fortsatt mulig å snike seg inn på utenlandsloungen med innenriksbillett og så evakuere ut igjen til innenlandsloungen? Eller har de skalket alle retrettmuligheter på OSL for slike særinger som oss og forbedret intelligensen til billettscanneren i inngangen, slik at den klarer å skille mellom domestic og utenlandsdestinasjon? Hadde i så fall hatt lyst til å prøve det i ettermiddag. Har såpass god tid at jeg kan rekke begge deler.
Det er fullt mulig, men ikke «stuereint» siden det står klar beskjed på slusa inn til utland at det kun er for de med billett til utlandet. Men om du blir tatt for det er en annen diskusjon
Det var helt uproblematisk. Roligere på utenlands. Serveringen var identisk, bortsett fra en annen suppe