Ser ut som jeg har fått en del fine nye tips jeg også Her er mine, samlet fra mye lytting fra P3morgen, sampling mm. De fleste har jeg fått anbefalt, noen har jeg selv anmeldt.
Spisesteder å besøke :
B = burger, p = pizza a = annet
Oslo :
Området rundt Youngstorget. Hold unna karl Johan. . . . Illegal burger (b), hells kitchen (p), munchies (b), middels. Litt tørr i midten, Nice fries, men ikke superdigg.
lille Saigon (vietnamesisk) på løkka, nr 16 anbefalt.
burgerbar så
døgnvill(b, mathallen). Ganske bra, ikke overload på milkshaken. Dirty fries veldig gode. 7,5-8/10
Eldhuset, rett ved park teateret.
Bror burgerbar.
Lofthus samvirkelag (p)
Mission taco stengt permanently.
Freddy fuego, torggata. Burritos. Ganske skuffende. Absolutt ikke verdt pengene 5/10
Sydøst, crazy duck. Grunerløkka.
Kverneriet (b), Majorstua. (umami burger). Tilbehør fries med parmesan, trenger ikke dip. Evt Chili cheese. Sykt god burger, 10/10.
Buns Sørenga
Jaipu ved Stortinget. Indisk.
Grønland. Punjab tandoori (indisk). Ganske bra og billig. Butter chicken og Nan digg.
Der peppern gror, ved rådhuset.
Dimsum by taste of china, ved rådhuset.
Ramen : Sapporo, ved mathallen. Obento. Monsun (ramen, asian grill anbefalt), Grünerløkka.
Btw - på tross av at du nevner ingen burger - jeg mener Kverneriets (på majorstuen) Umami Burger er Norges beste burger, og jeg gjør alt jeg kan for å stikke innom hver gang jeg er i hovedstaden. Er kvalitetsburger. Koster ca 175 for 1 patty og 40 kr ekstra for en til.