Oslo New Zealand

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Jobsyer, 09. juni 2019.

  1. Jobsyer

    Jobsyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Har nå 140 000 EB poeng og CT ticket.
    Prøve å finne billetter selv, men finner ikke noen billetter dit jeg skal.

    Hører derfor her.

    Jeg og samboeren skal til New Zealand i februar/mars 2020. Er det for sent å finne billetter nå?

    (Kunne gjerne tenkt oss noe business også)

    Hvordan skal jeg finne billetter dit på enklest mulig måte. Noen tips?
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    For det første så har du for lite poeng nå til å bestille en tur til New Zealand i business class. Det koster 215 000 poeng for 2 personer med CT.

    Når jeg gjør et enkelt søk på OSL-AKL på united.com kommer det masse alternativer opp.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum :)

    Hvis dere har såpass fleksibel reiseplan at det er sånn ca februar/mars så tipper jeg det går fint å finne en reise på et tidspunkt.

    Som @mathiasfe skriver, så trenger du å samle opp litt flere poeng før du booker. Det fine er at du har funnet akkurat rett sted for å gjøre det.

    https://insideflyer.no/trumf-og-viatrumf-alt-du-behover-a-vite/

    https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/

    Hvis du gidder, å bruke litt tid på å lære litt, så kan du få ordnet deg en fantastisk tur til NZ. :)

    https://insideflyer.no/forums/threa...l-hobbitun-singapore-sydney-og-seoul-m.12130/
     
    Sonictravel, Avixlo, Gullars and 2 others like this.
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette fikser du lett. Mangler 75k EB, og de første 30k kan du plukke her:
    Viatrumf fjordkraft: 12k
    Viatrumf ice mobil x2: 18k

    Så er det litt annet å hente på sign-ons rundt omkring: fabel og wype på viatrumf gir deg vel nesten 1k eb totalt, dnb saga mc gir 10k, sas mc premium gir 10k, dn i 3 mnd gir 5k...
     
  5. Jobsyer

    Jobsyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for raskt og bra svar.

    Vet jeg har litt for lite poeng til business hele veien, men er det mulig med business deler av veien? Kan jo hende jeg får nok, men tenker bestille om en måneds tid. Kanskje før, så lite trolig.

    Leste en plass på dette forumet at man kunne få hjelp med bestilling eller finne billetter.
    Er det noen som gjør dette? :)
     
    Last edited: 10. juni 2019
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Skal du fly økonomi er det såre enkelt.
    Ring CT telefonen, si hvor du skal når, så hoster de opp noe til deg. Men bare for å si det, å bruke masse poeng og CT på en økonomibillett er nesten like ille som å handle ombord med eurobonuspoeng..., dårlig valuta for poengene.
    En økonomibillett er ofte så billig at det blir «dyrere» å bruke poeng sett kostnad av å kjøpe poengene.
     
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Det er også sånn at om du bestiller biz på et leg så må du betale biz-poengpris for heile bookinga.
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ikkje heile bookinga, vel? Du kan ha F på utreise og C på heimreise. Då trur eg ikkje at du betalar F-pris begge vegar. Eg har forstått det slik at dyraste klasse på utreise bestemmer totalprisen for utreise, same for heimreise, men desse påverkar ikkje kvarandre (krøkkete forklart)...
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Bestill Biz eine vegen og økonomi andre vegen. Då blir det billigare, så endrar du bare når du får nok poeng til biz begge vegar?
    Og send melding til venner og kjente og spør om dei har trumf du kan kjøpe som dei overfører til din EB konto.
     
  10. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du må uansett ha mer poeng enn du har nå for å bestille biz den ene veien og økonomi den andre:
    (120 000 / 2) + (215 000 / 2) = 167 500
     
  11. Jobsyer

    Jobsyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar!

    167 500 poeng klarer jeg skaffe meg. Det kan være målet. Så kan vi som noen sa her bestille biz tilbake også om vi klarer dette på et halvt år.

    Er det slik at jeg skal ringe CT telefonen når jeg bestiller business ene veien også? Eller det her lurt å bestille via United.com?
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilling av CT-reiser, uavhengig av klasse, gjøres til CT-telefonen.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bestille CT reise via linken til *A bookinger for poeng på SAS.NO, men ikke regn med å finne noe brukbart til Australia sånn i praksis. United.com og de andre nettstedene bruker du til å finne åpne reiser, der det 2 ledige billetter. også ringer du til Tallin ( CT telefonen og booker).

    Det stemmer at du kan forandre reisen i etterkant, men det koster et gebyr per gang du booker om. Så det kan være greit å ikke gå helt bananas med ombookingene.

    Selv ville jeg booket reisen ut til turist, så har dere noe å glede dere til på veien hjem. Eller ser jeg redd nedturen kan bli stor på hjemveien.
     

Del denne siden