Overbooket Hilton fant ikke bestillingen min.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 11. febr 2018.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig frustrerende. Overbooket Hilton fant ikke bestillingen min, og skylder på at Expedia/hotels.com ikke har sendt dem reservasjonen. Kan ikke se annet enn at Hilton er den eneste som vinner på å miste bookingen og kan selge samme rom 1000dollar dyrer for de syv dagene vi hadde bestilt. De hadde som sagt ikke rom så fikk avbestilt bookingen og bestilt nytt hotel ikke så langt unna. Er det noen som har opplevde lignende. Opplever hotels.com som rimelig stabil og i USA bruker de Expedia som agent om jeg forstod rett og de er vel ikke så dårlig de heller. Bookingen var gjort for ca en måned, så den kom inn når hotellet ennå hadde masse rom å selge. Expedia bekreftet at jeg stod på rett hotel, rett dato og at de hadde sendt bestillingen til hotellet.

2. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, lignende. Bestilte i SFO via hotels.com, men bestillingen nådde aldri hotellet, selv om resepsjonen holdt på ca en time for å finne ut av det. Jeg hadde confirmation på tlf men det holdt ikke. Et voldsomt surr i etterkant, siden jeg betalte på stedet og fikk rom. Jeg vil kalle det Urimelig frustrerende.

Fredrik81 liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,155
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må være rimelig frustrerende og har ikke skjedd meg siden den gangen hotellbestillinger skjedde på telefon og hotmailadresser rett til hotellet.

Håper dere har funnet og fått sjekket inn på et greit alternativ.

Fredrik81 liker dette
  4. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har skjedd meg, også det med Hilton, i KL noen år tilbake.

Hadde funnet en meget god pris hos Hotels.com et lite halvår i forveien, men da jeg ankom hotellet var det tydeligvis en stor konferanse like i nærheten, og jeg tenkte mitt da de ikke klarte å finne bestillinga mi.

Respsjonisten som etterhvert ble regelrett uhøflig nektet meg å låne telefon for å ringe til Hotels.com, så jeg måtte ut og skaffe meg et sim-kort før jeg fikk ringt. Damen hos Hotels.com kunne etter hva jeg husker ikke se noe som helst galt hos dem, og ba meg gå tilbake til hotellet så hun kunne snakke direkte med resepsjonen der via min telefon. Det gjorde jeg, uten at det hjalp det minste, og siden min tålmodighet var brukt opp og vel så det, og damen hos Hotels.com var like oppgitt som meg, så ble vi enige om at jeg bare fikk forsøke å finne et annet hotell.

Om jeg ikke husker helt feil så ble enden på visa såpass stusslig som at jeg fikk beholde "gratis overnatting"-døgnene fra begge hotellene samt at jeg fikk en rabattkode jeg kunne benytte da jeg bestilte hotell #2 (som fortsatt kostet mer enn Hilton skulle koste meg, og var et dårligere plassert hotell).

Jeg valgte å fokusere på hvor bra KL var, ikke hvor irriterende det var med hotellet, og det gikk faktisk overraksende bra :)

Fredrik81 liker dette
  5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kan virke som Hilton er synderen når de er den røde tråden i disse episodene. Fikk avbestilt via telefon og resepsjonisten var i det minste behjelpelig. Brukte vel ca to timer på dette tullet og booket nytt rom på et annet Hilton hotel vi Appen. Mindre rom, men executive lounge så tror vi skal klare oss her også.

NoLimit liker dette
  6. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi hadde lignende problem med Hotels.com og marriot i København for mange år siden. Bruker ikke hotels.com etter det...

Fredrik81 liker dette
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde det på turen til Miami i november. Da var hotellet booket via Booking.com (ikke ett hilton hotell) men fikk plutselig mail rett før avreise at hotellet hadde kansellert bestillingen pga fullbooket, da hadde jeg bestilt rommet i juni...

Har i ettertid skjønt det slik at hotellene forsøker å selge unna via sine egne nettsider først, og blir de fullbooket kansellerer de hotels/expedia/booking.com sine bestillinger så slipper de å betale provisjon, så de tjener bedre..

Fredrik81 liker dette
  8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,906
    Bonuspoeng:
    183
    En av grunnene til at jeg unngår OTAs. Book direkte så står du mye sterkere. Gjerne via cashbackportal.

Fredrik81 and RoadKing like this.
  9. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde det samme i Punta Cana. Vi kom med ett tidligere fly over til EWR med SK som gjorde at vi rakk kveldsflyet dagen før til PUJ. Så bestilte 2 rom mens vi venta på EWR, da vi kom fram fant ikke resepsjonen bestillinga vår. Etter behagelige 18 timer på reisefot var det ikke den beste starten i karibien.

Sendte en del meget irriterte Mail til hotels.com og ringte dem en del ganger, da de dro ut behandlingstiden og mye fram og tilbake. Enden på visa ble refusjon av hotelkostnaden og litt for tort å svie.

Fredrik81 liker dette
  10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig mye skumle historier her..
    Det letteste er jo og unngå disse sidene. Men da får man ikke trumf o_O

EDIT: en mail til hotellet etter bestilling for å be om bekreftelse på at alt er ok høres kanskje lurt ut ?

Last edited: 12. febr 2018
  11. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde dere forhåndsbetalt når dere opplevde dette?

12. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde forhåndsbetalt hotellet. Bestilte og betalte rommene litt før avgang Ewr-Puj, siden vi rakk/fikk plass på ett tidligere fly.

13. trulsern

trulsern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jøss, mange som har hatt dårlige opplevelser her.

Kanskje man må få seg en rutine med å sende Mail direkte til hotellet for å bekrefte bestillingen etter man har betalt på hotels.com?

14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg sender alltid epost til hotellet for få pris på type champis/sjokkis på rommet, og andre små ting. Får alltid svar tilbake med tilbod, då dei gjerne vil selge. Har ikkje opplevd at dei ikkje har funnet bestillinga mi, og då har eg uansett bevis på at me har hatt dialog!

Baldrick, Fredrik81, indahla and 4 others like this.
  15. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Jobber i denne bransjen så kan dele litt erfaring. Alle store hotellkjeder bruker channel managere som er linket mot OTAene sine systemer. Så hvis hotellet legger ut 10 rom på f.eks. Booking.com, Hotels.com og egen web så skal tilgjengeligheten reduseres automatisk hver gang det kommer en booking gjennom en av kanelene.

Selv om bookingen via OTA går gjennom automatisk så må hotellet fortsatt godkjenne dette i deres systemer, så det er som oftest to ting som kan ha skjedd: Teknisk feil hos channel manageren som gjør at bookingen ikke har gpått gjennom til hotellet. Dette blir alltid loggført så det er bare å be OTAen sjekke XML-loggen for å se status på bookingen.

Det andre er at hotellet ikke har godkjent bookingen i deres system, så i slike tilfeller er det viktig å sende nøyaktig booking tidspunkt og be de sjekke systemene sine.

Uansett så vil OTAene være mye mer behjelpelig når det faktisk har skjedd noe. Hotellet nekter å ofte å gjøre noe og henviser bare til OTAene siden det er gjennom denne kanalen bookingen skjedde. OTAen har også tilgjengelighet på "alle" hoteller i markedet så kan lett hjelpe med å finne alternativ overnatting.

Are, phileas, Chrisbgg and 4 others like this.
  16. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

Hvorfor avbestilte du og bestilte nytt hotell?

Du har en kontrakt med expedia som de ikke oppfyller, da går du til dem siden du har bestilt gjennom dem, og ber dem fikse opp.

Jeg har vært ute for det samme en gang. Hadde booket rom på et random hotell i Lisboa gjennom hotels.com, da jeg skulle sjekke inn var ikke bookingen der eller noe sånn -> jeg ringte til hotels.com som snakket med hotellet, vet ikke helt hva som var årsaken til problemet, men enden på visen var i alle fall at hotels.com fikset et nytt hotell til meg, nemlig 4 seasons, som kostet 3 ganger så mye som det hotellet jeg egentlig hadde booket, uten at jeg måtte betale en krone.

Thomas123 liker dette
  17. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde ikke forhåndsbetalt.

18. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel agenten jeg snakket med virket inne særlig behjelpelig, og jeg kunne ikke ta sjangsen på ennå en tulle Booking. Vet ikke om årsaken til den dårlige servicen var grunnet at agenten til hotel.com i USA var Expedia. Fikk e-post i dag med bekreftelse på avbestillingen som Expedia gjorde, men med de originale vilkårene som da vil si at jeg må betale for en dag. Gjenstår å se om de trekker noe, men vet ikke om jeg bruker tredjepart bokkingsider uten å kontakte hotellet direkte etterpå.

19. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har de riktignok enormt mange bestillinger hver dag, men at så mange her på forumet har hatt problemer med dette er faktisk litt urovekkende for meg som bruker hotels.com stort sett hver gang jeg er i utlandet (forhåndsbetaler alltid).

20. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig så syns jeg det fortsatt er verdt å booke gjennom hotels.com (med tanke på alle fordelene man får), så lenge jeg ikke får status-fordeler ved å booke direkte.

Selvfølgelig kjipt når man står uten hotellrom, men i hvor stor prosentandel av tilfellene er det egentlig det skjer?

Del denne siden