Overføre Trumf til Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av freddyen, 06. mai 2018.

  1. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm! Godt poeng... Har jeg jaggu ikke tenkt på. Jeg bruker faktisk choise sitt MC endel nå for å få Choise Platinum for life. (I tillegg til SAS Amex Plat og SAS MC Premium).
     
  2. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg finner ikke bestilling av bonusnetter. Jeg kan ikke tenke meg at de har tatt det bort.

    Edit- kanskje det ikke er der fordi jeg har for få poeng nå.
     
    Last edited: 17. mai 2018
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Man bestiller som vanlig, bare velger at man skal betale med bonuspoeng (gitt at det er tilgjengelig).
     
    swib liker dette
  4. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Alle poeng teller vel mot Lifetime, du kan lese mer på NCCs egne sider hvordan du kan tjene poeng. Å få utgiftsført poengovernattinger vil jeg fraråde ettersom det kan stille spørsmål omkring ditt reisemønster og -frekvens fra arbeidsgiver. Men det er min mening, det finnes sikkert flere synspunkt her.
     
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Om jeg forstod deg rett ønsker du og overnatte for poeng samtidig som du fakturerer bedrift for en overnatting på hotell?
    Jeg har selv gjort dette ved å føre overnatting på privat adresse (fast sats på 895kr) i noen anledninger. Dette genererer ikke diett men en fin anledning til å bruke poeng som ellers ville gått ut på dato.
     
    Gullars liker dette
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Det er mulig, men om det et helt innenfor regelverk/reisepolicy før din bedrift hvet jeg ikke. Om du gjør dette en gang eller to ila året hadde jeg ikke brydd meg særlig om det.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er noe som kan minne om gråsone dropper jeg det, enkelt og greit :)
     
  8. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Gråsone eller ikke, bare å høre med selskapet du jobber for om det er greit for dem.
    I mine tilfeller var satsen for privat overnatting lavere enn en vanlig hotellregning + diett.
     
    Gullars liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Mange firma gir, i full forstålse med skattemyndighetene en redusert sats som kompensasjon om du bor privat istedenfor på hotell. Det er en vinn vinn situasjon for de som kan gjøre dette. Billigere for firmaet ditt, bra for deg (og eventuelt de du bor hos om du bruker pengene til å spandere middag). Ettersom diett i utgangspunktet er skattefritt (innenfor maks grense) , så spiller det ingen rolle for myndighetene heller.
     
    Gullars liker dette
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Vil dette si at man skal ha diett på privat overnatting og? Jeg/vi har fått beskjed om at man ikke får diett når man overnatter på privat adresse. Det har også kommet skatt på deler av ordinær diett fra 2018
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Diett på privat overnatting er opp til arbeidsgiver å avtale:
    https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/lonn/reise-og-diett/

    Om det er skatt eller ikke, ble vel endret fra 2018. Dvs du må skatte av det ...
     
    Magnus1001 liker dette
  12. Teigs

    Teigs Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet om bonuspoengene overført fra Trumf teller til oppgradering til neste nivå?
     
  13. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Det teller :)
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant.
    Spørs om jeg ikke da setter EB-overføring på vent, samler opp 6667-trumfkroner som lempes over første dag i ny kvalifiseringsperiode. Da har vi Platinum i godt og vel to nye år.
     
    Chrisljo liker dette
  15. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Er det egentlig verdt nesten 7000 kroner (eller 100.000 eurobonus) å bli platinum hos Choice? Jeg har tidligere vært gull og synes egentlig ikke det utgjorde så voldsomt stor forskjell. Er platinum så bra at det forsvarer denne kostnaden?
     
  16. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Antagelig ikke, om man ikke bruker det veldig mye da.
    Også har det jo litt å si at det hjelper mot gull/platinum 4 life
     
  17. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,887
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du bor i nærheten av et hotel så har du gratis tilgang til treningsstudio, samt 10 bonusnetter på Comfort (6667x15=100k) med garantert plass så lenge hotellet har ledig rom når du bestiller.
     
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    - Det genereres i størrelsesorden 15-25.000 Trumf-kroner per år
    - EuroBonus-kontoen har tilstrekkelig med poeng for planlagte eskapader
    - Et slikt stunt gir en årspris på 3500 Trumf-kr (Platinum-status gyldig i 730 dager)
    - Fortsatt toppstatus hos Hertz (følger Platinum-statusen)
    - Opplever jevnt over "ja"-holdning på alle henvendelser og tidvis solide oppgraderinger overalt hvor jeg ferdes
    - Kan brukes til statusmatching mot andre programmer dersom det blir aktuelt
     
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Denne skjønte jeg ikke. Hvordan genererer Choice Platinum 15-25.000 Trumf kroner per år?
     
  20. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg var noe uklar. Det er jeg personlig som genererer dette beløpet, ingen tilknytning til Choice Platinum. Nevnte det for å eksemplifisere hvorfor har "råd" til å velge bort 100.000 EB-poeng.
     

Del denne siden