Dette er strålende! Gøy å se turen deres .. Doktoren og jeg hadde planlagt denne turen i 2020, bare motsatt vei, men kinesiske flaggermus endret planene våre. Nå blir det neppe før i 2023.
Vi fortsatte utforske Amish området med lokale butikker og en tur med hest og vogn til en amish gård. Her fikk vi en omvisning om hvordan deres levemåte og barna fikk hilse på mange dyr. Vurderte la ungene bli igjen et år for å se om de kunne leve uten skjerm
Vi dro tilbake til hotellet for utsjekk men cola bilen stod i veien Inspirert av et annet reisebrev her inne tenkte jeg det var smart endelig kunne ha vært i tosifret antall delstater og satt Wilmington,Delaware på gpsen. Etter kun en time her fant vi ut at denne byen ikke snakket til oss og fant nærmeste mall for litt shopping. Delaware har nemlig ingen tax så fruen fikk en unnskyldning for å gå bananas i x antall butikker. Turen gikk videre tilbake til Pennsylvania for innsjekk på et Best western hotell utenfor Philadelphia. Barna koste seg i bassenget og far fikk lest seg opp om Philly
Philadelphia kokerHva skjer med Florida vær i Philly? Noen med tips hvor man får den beste Philly steak sandwichen?
Må si at jeg har fått sansen for Philadelphia. USAs 6 største by (innbyggertall) leverer langt mer en Rocky steps og Liberty Bell. Vi har i tillegg hatt maks flaks med været og veldig god både lunsj og middag. Den berømte philly sandwichen
Jeg må skyte inn et restaurant tips. Vi sjekker ut av Best Western plus concordville ca halvtime utenfor Philadelphia om noen timer. 200m fra hotellet ligger det jeg mener er verdens beste pizza restaurant. Hvem skulle tro det? Det morsomme var at vi ikke hadde gjort reservasjon og det stod på døren at de var tomme for deig. Fruen gjorde allikevel et forsøk men fikk et nei. Da kom pizzakokken som også viste seg være eieren fram og lurte på hvor hun var fra grunnet aksenten. Fikk da til svar at faen eller, de er fra Norge, finn fram et bord til de, no matter what Så til alle sultne IF-ere når dere er i området, denne pizzaen er så god at dere bør ha en reservasjon klar og det er verdt ta omveier for en pizza jeg aldri kommer til å glemme.
Da var turen kommet for siste etappe NYC. Min eldste datter er ekstremt forelsket i denne byen og det var en overraskelse helt fram til hun skjønte hvor vi var på vei i bilen på vei innover. Hver gang jeg så et skilt med New York City på, holdt jeg begge hendene på rattet grunnet det kommende jubelbrølet som ikke kom før ca avkjøringen til Staten Island Vi tok en kjapp stopp rett før Manhatten for den fantastiske utsikten. Ankom hotellet og fikk lempet ut all baggasje. Det var ikke klart for innsjekk før etter klokken 15, så da tok vi bilen en tur opp til Harlem. På veien ned fra Harlem fant vi plutselig en ledig parkeringsplass som har gratis parkering fra torsdag til mandag morgen. Da var der bare parkere bilen der til avreise. Jeg googlet avstand til brannhydrant som er 5 meter. Jeg står ca 4,5 unna. Litt smånervøs men regner med det går bra siden bilen er godt innenfor streken. Hvorfor ha en strek kortere en avstanden?
Videre gikk veien tilbake for innsjekk gjennom Central Park. Ingenting er som en tur her med strålende sol Før den obligatoriske tyren innom Times Square på vei tilbake til hotellet. NYC absolutt kjipeste plass men jeg skjønner at det er gøy for barna oppleve. Da fikk vi endelig sjekket inn og en brus/øl ble drukket på hotellet før det bar ut for en burger. Vi gikk videre bort til Hudson Yards og jentene husket godt Wessel fra sist besøk. Av ukjente årsaker kan man kun gå inn i midten, ikke klatre opp som tidligere til stor skuffelse for de små. Vi labbet en times tid rundt på det flotte kjøpesenteret der før kursen gikk videre forbi Madison Square Gardon Og videre bort til Empire Før barna tvinget meg bort til turistfelke nr1 for 2 gang. Her ble det gateshow, tilbud om diverse narkotika kjøp og noen kveldsbilder før vi gikk tilbake til hotellet.
Jeg og fruen mimrer om sist tur til NYC da vi bodde på Beekman.Legg merke til bildet av katten på døren. En fantastisk cocktail bar i kjelleren på hotellet
Dingsen ved Hudson Yards ble stengt etter at det ble litt for populært å hoppe ned(!) Den åpnet igjen etter omfattende sikkerhetstiltak, men det hjalp ikke, og den ble stengt igjen, mest sannsynlig for evig tid. Ellers fantastisk flott reisebrev dere skriver, har notert med meg en del tips her, da samme rute har vært i bakhodet en stund. Regner med det er en bonusreise? Fikk dere isåfall bestilt open jaw på nett nå, eller måtte det telefon til?
Takk for det Mitt første reisebrev og jeg selv fått mye god inspirasjon fra mange flotte reisebrev her inne. Bonusreise ja og ble booket da det fortsatt var mulig gjøre det. Utrolig synd dette forsvant
I dag har vi gått over 20km. Det syntes jeg er rimelig godt gjort av en 7åring. Vi startet dagen med ta en Lyft ned til Battery Park. Tok en tur innom Wall Street For veien gikk videre til vårt favoritt hotell Beekman Når vi gikk ut fra Beekman strålte solen som den har gjort hele turen igjen. En tur bort til 9/11. Når jeg våknet i dag var jeg redd min kjære nabo som har regnet og blåst bort i påsken på Island hadde sendt meg været hans men det snudde brått
Ferden gikk videre gjennom Soho. Tribeca og videre opp mot West Village hvor det ble den vante stoppen på den originale Magnola Bakery. Mens vi sluppet av med banan pudding og masse god bakst på en lekeplass fant min 7åring en Amerikansk vennine. Hennes far hadde vokst opp i området og ga oss mye gode historier fra området. De delte nr og facetimet sammen når vi ankom hotellet De fulgte oss opp til meatpacking og vi koblet oss på Highline. Før vi returnerte til hotellet for en velfortjent pause
Ferden gikk videre ut fra hotellet og bort til Bryant Park for middag og kortspill i parken. Videre til Grand Central
Før vi steg inn i skyskraperen Vanderbilt og den nye opplevelsen Summit One. Summit var en anderledes og meget god skyskraper opplevelse. Dette passer kanskje best av alle skyskraperene for barn. Ballrommet var en slager og her fikk også de voksne barnet i seg Beste tidspunktet vil jeg si er å komme seg opp ca en halvtime før solnedgang slik vi gjorde. Da får man med seg byen fra 2 sider. Det er over 3 etg og jeg vil anbefale bruke mest tid på den første etg man kommer til. Mitt mobilkamera rettferdiggjør ikke utsikten man har her. Den er helt fantastisk i 360°