Da går mitt første Pandion år mot slutten og jeg tenkte jeg kunne dele noen erfaringer.
Etter en knallstart på året med brev fra sjefen selv like før jul og en flott gave var forventningene store for hva jeg hadde i vente. Etter å ha vært Diamnond kunde helt siden dette nivået ble innført var jeg spent på hva dette «hemmelige» nivået ville by på. Ryktene sa at man nærmest ble båret på gullstol ombord. Og gull ble det etter at jeg først fikk jeg ordnet med «top tier» bonuskort både hos Hilton Honors, Avis og Sixt. Litt skuffende at ikke flere hotellkjeder var med og kanskje spesielt de nordiske. Deretter var det ut på tur og nyte godt av fordelene ombord med gratis mat og drikke. Erfaringen her etter et drøyt år er at rundt halvparten av gangene har ikke personalet fått med seg at jeg er Pandion. Så er det også særtilfellene hvor de kommer bort og hilser og introduserer seg. Dette har vært meget sjeldent dog. Litt overraskende at ikke SAS er bedre på dette for sine beste kunder. Her er Widerøe mye flinkere og har uten unntak anerkjent min Pandion status og både tilbudt meg vann og en plass lenger foran i kabinen hvis det har vært plass. Bytte av plass har SAS aldri tilbudt meg.
Så var det oppgraderinger. Her tippet jeg at Pandion virkelig ville vise meg forskjellen mellom Diamnond og Pandion. Innenriks reiser jeg på årskort så ikke relevant, men på utland har jeg kun 1 gang opplevd å bli oppgradert. Veldig skuffende SAS! Det som har vært veldig bra er kundeservice hvor man nærmest har en direktelinje inn og får hjelp etter kun noen sekunder. Uten unntak! Jeg har også fåttt prioritet på bonusreiser booket over telefon, men dette har vært veldig person avhengig.
Nå går mitt Pandion år mot slutten. Fra januar er det tilbake til Diamnond. SAS sjefen var ikke fornøyd med reise-aktiviteten min. Mens jeg takker pent for 100 000 bonuspoeng i gave som et plaster på såret syntes jeg at det er helt greit å komme tilbake til Diamnond. Fordelene som Pandion levde ikke helt opp til forventningene, og vil kun unntaksvis bli savnet.
Last edited by a moderator: 11. des 2018