Passasjerfly styrtet i Pakistan

Tråd i 'Nyheter' startet av indahla, 22. mai 2020.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Talsperson Abdul Sattar i Pakistan International Airlines (PIA) bekrefter at flyet, en Airbus A-320 har gått ned, og legger til at det var 90 passasjerer om bord. Han sier flyet var på vei fra Lahore til Karachi.
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ai ai ai ser ikke bra ut dette. Ifølge flightradar24.com så er det denne maskinen som gikk ned. 2FBB744E-C2BB-4165-A932-ADF1586BFD20.png
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  6. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Alle mine fordommer og erfaringer med indere kommer til syne.. overtro på sine egne egenskaper, ikke nok selvinnsikt til å vite at noe er vanskelig og krever faktisk trening og erfaring, og juks er utbredt.

    Dette i VG-artikkelen var jo også litt rart:
    Nei, sertifikatene er jo ekte, eksamen ble bare tatt av noen andre! Man baserer seg på at et annet lands luftfartsmyndigheter faktisk har kontroll.

    Jeg er spent på hva pakistans myndigheter skal gjøre nå. Det eneste riktige ville vel vært om samtlige piloter tok eksamen på nytt? For hvordan skal man ellers kunne utelukke hvem som har tatt det selv eller ei?
     
    flying_all and Grooo like this.
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Når det er så gjennomført juks blant så mange heller jeg mot at hele flyselskapet bør legges ned for å statuere eksempel overfor evt andre. Bra at EU setter ned foten for flyvninger til Europa
     
    October liker dette
  10. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Syntes dette er flott journalistikk jeg da o_O

    «Flyselskapet har ifølge The Guardian ikke hatt noen flyginger til Europa de siste månedene som følge av koronapandemien.»

    Nei ikke sånn med unntak av kanskje 50+ såkalte spesial flyvninger for repatriering til ulike europeiske destinasjoner. Norge har vel hatt besøk av PIA 4-5 ganger siden mars. :confused:
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Med nivå av korrupsjon i landet, er jeg ikke overrasket, der en kjenner en annen som igjen kjenner mor, far, søster, onkel eller tante til noen som er vennen til en som igjen kjenner den ene som kan fint fabrikkere resultater.

    Nå bør samtlige piloter i flyselskapet pålegges å sertifisere seg på nytt, der sensor er ekstern ifra et annet land som ikke er mulig å bestikke, eventuelt bør noen få sparken, men slik skjer ikke da samme fenomen om at en kjenner en annen som har en makt posisjon, som forhindrer at endring av systemet skjer...

    RIP til dem som har gått bort som følge av dette makkverket uten sidestykke...
     
    Last edited: 03. juli 2020
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    flying_all liker dette
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri flydd med PIA men vurderte det i 2017 engang siden det var direkterute fra OSL og det er et land jeg ikke har besøkt ennå.

    Får håpe det ordner seg. Blir vel Qatar ned for min del om jeg skal ned i nærmeste fremtid :)
     
  14. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    HaraldOslo Indere? Håper og tror at det er et skriveleif :)
    PIA er pakistansk og AI ( Air India) er indisk
     
    Oppirumpadi and flying_all like this.
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting galt med indere. Skjønner ikke hva de har i denne tråden å gjøre :)
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, her tok hjernen min en liten omvei!

    Men med fare for å tråkke noen på tærne, india og pakistan deler så mye kultur at det nesten går for det samme ;-) Akkurat som at skandinaver er en (nesten) helhetlig gruppe.
     

Del denne siden