Passere sikkerhetskontroll og boarding med NFC

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av DanH, 25. jan 2017.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Jeg forsøkte i dag å passere sikkerhetskontrollen og boarding ved gate med NFC fra klokken min. Ingen av delene virket, og jeg antar at jeg forsøker å "tappe" klokka på feil sted. Eller er det noen begrensning på hvilke gates som støtter NFC boarding?

Noen som har noe gode tips/effaringer med dette?

2. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk beskjed på gate ved TRD en stund tilbake at NFC var under avvikling når forsøkte å boarde med Smartpass uten hell og måtte ty til BP. Har benyttet det i ettertid andre steder dog..

3. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt NFC på telefonen et par ganger. Så lenge det er leser der, har det fungert fint.

4. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Litt OT, men muligens nyttig for flere:

Jeg har "demontert" Smart-pass klistremerket og puttet det i kortholderen. Med en liten skrap kniv kan du skjære av skumgummien og dermed gjøre den om fra en en klumpet (men solid) sak, til et syltynt og praktisk reisefølge. Pass bare på at du ikke legger den for tett på et betalingskort med mulighet for kontaktløs betaling. Det er samme teknologi og de vil forstyrre hverandre.

tobeornot999, Are and miura like this.
  5. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    NFC er på vei til museum :)

tobeornot999 liker dette
  6. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har en work around på at ikke apple pay aktiveres når man prøver å boarde med sas app qr kode?
    Utenom å deaktivere apple pay da altså.
    Norwegian har en sperre i appen som sier at apple pay ikke kan brukes når norwegian appen er i bruk. Det har ikke sas….

c

7. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Off.. jeg får flashback til en runde jeg hadde for et par år siden der Apple-pay slo inn hver eneste gang jeg prøvde å scanne QR-kode, og jeg hadde dårlig tid..
    Slettet alle kort i Apple-pay, og da slo den ikke inn.
    Å ta skjermdump osv hjalp ikke såklart.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke Apple-bruker selv, men angivelig skal trikset være å legge boarding pass i Wallet og scanne dette i slusen.

9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig det er korrekt. Har alltid gjort dette (inkl da jeg hadde problemer), men har ikke hatt problemet i senere tid.

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok optisk QR som gjelder overalt, ja :)

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Wallet aktiveres også hvis man allerede har framme boardingpass fra wallet… o_O
    Jeg løste det ved å la wallet aktiveres, og mens tlf er inne i scanneren, bøye meg ned og trykke vekk wallet og ta frem boardingpass. Det så nok rimelig snodig ut der jeg vred meg og kikket opp på tlf inne i scanneren…

Upsaker liker dette
  12. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk problemet med at Apple-pay ble aktivert igjen på siste tur. Helt utrolig plagsomt. Fjernet kort fra wallet, og da la ikke "betaling" seg over boardingkortet mitt. Stod nå helt fremst, og skulle sende gjennom kona og barn også, ikke bare meg selv.

13. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Etter et par forsøk syntes jeg denne wallet-problematikken er irriterende nok til at jeg alltid skriver ut boardingkort i papir. Det fungerer alltid.

Del denne siden