PAUL OG PÅL PRØVER "NYE GAGGAN"

Tråd i 'Reisebrev' startet av paron, 10. nov 2019.

  1. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha hatt reservasjonen klar til Gaggans restaurant i Bangkok klar i lengre tid, kom det dessverre en en trist beskjed i siste halvdel av August. Gaggan skulle legges ned med siste servering 24.august. Alle bestillinger etter det ble kansellert.

    Flere med meg på IF ble skuffet, og tenkte nok at der røk sjansen til å teste denne fantastiske kokken og hans gastronomiske kreasjoner.

    Dette var tenkt å være bursdagspresang til min sønn, og han ble naturligvis også skuffet.

    Men så dukket opp en uventet mulighet som lyn fra klar himmel. @EndreD her på forumet hadde en reservasjon på samme dato som min opprinnelige og kunne ikke finne billetter til Bangkok.
    Etter mye om og men og kluss med Paypal fra utlandet (fra min side), fikk jeg tatt over denne reservasjonen. Takk igjen til @EndreD .
    Nå er dagen kommet, og vi er klar til å dra til "nye Gaggan"
     
    ArildDJ, Skarven, chrt and 16 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    G’s spot eller Arena G?
     
  3. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Arena G.
    Landa akkurat i Doha. Skal prøve å få til et par innlegg herfra.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @jgroneng G`s Spot...:rolleyes:

    God tur:)
     
    Sunnfjordingen and paron like this.
  5. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!
     
  6. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Vi ankom restauranten i god tid før avtale. En hel stab sto klar til å ta i mot oss, og vi ble henvist til et lite bord ved inngangen og tilbydd drikke.
    IMG-20191111-WA0002.jpg


    Konseptet er litt endret nå. Det er delt i to ulike deler i hver sin etasje. Nederst ligger G' s spot, hvor alle sitter ved siden av hverandre i en hestesko vendt mot kjøkkenet. Ovenpå ligger Arena G, mer tradisjonelt med vanlige bord, men også her ligger kjøkkenet åpent i midten, så alle kan se kokkene i arbeid. Det var oppe vi hadde fått plass.
     
    MilageRune, Sonictravel, Earl and 9 others like this.
  7. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    IMG-20191111-WA0027.jpg Emojis av menyen er fortsatt på plass, men med en litt annen vri. Midt på bordet sto en boks med 25 puslespillbiter, pålimt hver sin emoji. Etter hver servering skulle vi så gjette hviken bit som tilhørte retten, og pusle ferdig etter hvert.
     
    MilageRune, drsyk, EndreD and 6 others like this.
  8. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Det hele startet med en eksplosjon!
    En eggebasert rett med en bombe av forskjellige smaker servert i en liten gjennomsiktig skål laget av rismel.
    Alt skulle i munnen på en gang.
    IMG-20191111-WA0038.jpg

    Andre rett var potetmos! Den var toppet med små prikker av tre ulike sauser, og overstrødd med forskjellig fargede krydder. Dette skulle slikkes av tallerkenen. Mange smaker som sammen skapte en utrolig helhet.
    IMG-20191111-WA0040.jpg

    Deretter fulgte foie gras av to forskjellige typer lever servert på noe som ved første øyekast lignet på Bertas pepperkake. Det var det heldigvis ikke. Fikk ikke helt med meg hva den var bakt av, men den var nøytral i smaken. IMG-20191111-WA0039.jpg

    Til disse tre første rettene ble det servert champagne. Jeg er absolutt ingen ekspert på viner, men mener å kunne kjenne når smaker passer sammen. Det gjorde absolutt alle vinene under hele måltidet.
    20191110_172634.jpg
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri vært der, men dette så meget interessant ut, ikke minst mer spennende presentasjon enn Maeemo for å si det slik. :)
     
    paron liker dette
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,932
    Bonuspoeng:
    183
    Merker at det gjør litt vondt å lese dette, men hyggelig at dere så ut til å ha en bra opplevelse! Madamen nekter å lese dette, hun er fremdeles skuffet over at vi ikke fikk til å dra...
     
    Kallingen and paron like this.
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Champagnen: Nesten så jeg fikk assosiasjoner til "kopiering" av Selosse's "Substance"..
     
    paron liker dette
  12. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevelsen var fantastisk!
    Synd for dere, bra for oss :(:)
     
  13. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Ja du verden.
    Her var kreativiteten på topp.
     
  14. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Den måtte jeg google, men ja, jeg forstår hva du mener.
     
  15. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    En slags eggekake med søt stekt løk og babyreker ble så neste rett. Spennende kombinasjon som smakte godt.
    IMG-20191111-WA0041.jpg

    Vinen var nå byttet til en hvit Flora fra Østerrike. Fyldig og søt.
    Flora ble servert sammen med denne og neste rett.

    20191110_173742.jpg

    Japansk fiskerett ble så neste innslag på menyen. Husker ikke navnet på fisken, men denne retten er spesielt utbredt i Kyotoområdet i følge vår japanske sommerlier. Her kom umamismaken tydelig frem.
    IMG-20191111-WA0044.jpg
     
    Kalsnes, drsyk, mathiasfe and 11 others like this.
  16. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Lune bambusskudd på pinne, anrettet i en liten skog av bambusgrener fant veien til bordet. Disse var nydelig krydret og påført crispy strø på toppen.

    IMG-20191111-WA0042.jpg

    Tomatsorbet ble den neste retten. Laget på en blanding av tre indiske tomatsorter, og smakte nettopp som delvis frosset tomat.

    IMG-20191111-WA0045.jpg

    Deretter kom en liten firkanta skål fylt med soppkrem, toppet med trøffel og litt bladgull. Nydelig på smak!

    IMG-20191111-WA0046.jpg

    Arnot- Roberts 2017 fra California ble følget til disse tre rettene.

    20191110_174709.jpg
     
    Kallingen, jgroneng, Earl and 10 others like this.
  17. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Neste rett som kom på bordet så ikke veldig appetittelig ut ved første øyekast for å være ærlig. Innerst var det rogn pakket inn i tykk, krydret potetmasse som deretter var rullet i sot av brent purre hvis jeg oppfattet det riktig. Meteor var navnet på retten som ble servert rykende varm.

    IMG-20191111-WA0047.jpg

    Deep Purple var navnet på den neste kreasjonen. Et nydelig dekorert hjerte som var fylt med søtlig gul krem.

    IMG-20191111-WA0048.jpg

    Deretter fulgte "Street food of India"
    Små potetkuler i en liten skål av butterdeig som sammen med med et par andre smakstilsetning utgjorde en flott helhet.

    IMG-20191111-WA0049.jpg

    Sommerlieren ba oss deretter vise ham fingeren! Små spisse fingerbøl ble satt på, og servitøren tredde på " Donuts"
    Denne var fylt med en slags tynn syrlig yoghurt.

    IMG-20191111-WA0050.jpg

    Vinen til disse fire rettene var Rainbow fra Australia. En blanding av alle sorter druer.

    20191110_180707.jpg
     
    Kalsnes, EndreD, chrt and 14 others like this.
  18. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er forskjellen på Arena G og G Spot?
    Noen begrunnelse å velge det ene foran det andre?
     
  20. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,692
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det stemmer. Vær forberedt å svare på spørsmål du vanligvis ikke forbinder med bordbestilling;)

    Arena G er mer tradisjonell restaurant med bord i ulike størrelser.
    G's spot er arrangert som en hestesko der alle sitter ved siden av hverandre, vendt mot kjøkkenet. Menyen er nok den samme, jeg så at de hadde samme puslespill også der. Her får du mer direkte kontakt med kokkene, og kokkenes arbeid. Sjefen sjøl presenterer ofte maten her. Han var der denne kvelden.
     

Del denne siden