Paypal og retur fra nettbutikk

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av XIII, 11. mai 2019.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Når man kjøper noe på en nettbutikk med kredittkort og returnerer varen, da mister man poengene som man fikk fra kjøpet siden de tilbakebetaler til samme kontoen/kortet. Men hvis man kjøper med Paypal (med AmEx for eks.) da returnerer nettbutikken pengene til Paypalkontoen, og ikke direkte til kortet. Vil man beholde poengene da?

    Og hvis det er gjort med viaTrumf, behold man poengene som fra viaTrumf (uansett hvordan man betalte)?
     
  2. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Pengene ble tilbakeført til det underliggende kortet (Amex) av Paypal automatisk.
     
    Shyneno liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Pengene blir nok returnert til kortet, og ikke til PayPal-kontoen.

    ViaTrumf got ikke poeng før det har gått lang tid (vanligvis), og du mister poengene om våren blir returnert.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg generelt dårlig på returer og glemmer ofte at ViaTrumf eksisterer, men tror aldri jeg har fått Trumf-kroner trukket tilbake ved retur. Så det varierer antagelig fra butikk til butikk.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected!
    Jeg tenkte nok på avbestilling, og ikke retur. Har ikke returnert noe. :rolleyes:
     

Del denne siden