Pensjonist med rare ideer? Grønland og nord i Canada?

Tråd i 'Reisemål' startet av Eddie47, 25. juli 2024.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Etter at Air Greenland har åpner sommerrute mellom Nuuk (GOH) og Iqualit (YFB) i Canada har jeg begynt å drodle med tanken om en sommertur til Canada via Grønland.
    Nuuk og Iqualit kan jo være spennende steder å besøke?
    Det kan jo også være litt gøy å fly Air Greenland fra CPH til GOH med deres nye A330 og en bitteliten DH8-200 fra GOH til YFB?
    Hva gjør man i Nuuk og Iqualit når man er pensjonist og helst vil ligge ved bassenget i Hua Hin eller på Mauritius?

    Fra Iqualit går det fly til Ottawa med Canadian North …
    Ottawa er jo et godt utgangspunkt for kjøreturer i Canada og tanken kan være å leie bil å kjøre litt rundt. Har prøvd litt i Canada tidligere og drømmer om å se mer.

    Flybilletter BGO-CPH-GOH-YFB-YOW må jo betales med monetære midler og er innenfor rimelighetens grenser, men fra YOW til BGO kan det jo være muligheter med bonusbilletter. Enveis billetter i eleverte klasser koster skjorta!
    Vet ikke helt hvordan jeg finner tilgjengelige bonusbilletter med Air Canada i juni/august 2025, men jeg finner jo med Air France som kanskje kan bestilles etter 1/9 ….?

    Plutselig kan dette realiseres …
    Noen tanker eller ideer?
     
    Kristian, RoadKing, OyvindN and 9 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,283
    Likes mottatt:
    17,667
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med å fly BGO-FAE-KEF-GOH-YFB?

    I Nuuk kan du ta en tur hit:
    https://koks.fo/

    Flightradar24 var på tur her:
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk kun en dag i Nuuk så fikk ikke gjort så mye annet enn litt lett sightseeing. Har dessverre ikke så mye å komme med, men noen få rare observasjoner;
    -Boardingpass hos Air Greenland ble skrevet med kulepenn på en post-it lapp
    -Selve flyet til Air Greenland hadde et heftig forbruk av ducktape innvendig
    -Alkoholkulturen der er noe av det mest ekstreme jeg har sett (tilogmed Japan må se seg slått her), de som i det hele tatt klarte å stå på to ben var langt ifra å opprettholde en rett linje, og dette var på en ukedag.
    -Veldig «blandet» i nabolagene, gjerne et flott hus med en porsche i oppkjørselen, og nærmeste nabo hadde en falleferdig rønne som det var vanskelig å forstå om det kunne bo folk i

    Til tross for mye alkohol enkelte steder så opplevde jeg ikke noe bråk, veldig avslappet stemning og det virket som de lokale syns det var trivelig med besøkende fra andre land.
    Var på et hotell midt i «byen» som var helt ok, men tar dessverre ikke igjen navnet på det.
     
    RoadKing, OyvindN, EndreD and 4 others like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,703
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende opplegg, nord i Canada er fristende opplegg
     
    Lnbre and Eddie47 like this.
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje ikkje nord i Canada men kjøreturen over Rogers Pass fra Golden til Revelstoke er ganske kul. Samt er både Golden og Revelstoke trivelige plassar. Så hadde dei vertfall når eg var på skiferie, bra mat og god atmosfære på Village Idiot i Revelstoke. https://www.thevillageidiot.ca/#welcome
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden