Hei, skal ha med kone og barn til Phuket neste uke. Er det noen erfaringer med: 1. Hvor lang tid før flyavgang utreise trenger man på flyplassen ? 2. Hvordan er *G fasilitetene der ? Antar det er en for for Thai Lounge vi kan få kommet inn i ?
Beregn god tid, går ikke spesielt kjapt. Vi hadde 2 timer sist og det holdt i massevis. Merk at om du for eksempel skal fly til BKK og så videre internasjonalt så skal du til den internasjonale terminalen. For å bli satt av feil om du blir kjørt. Longen til TG er vel omsider åpnet etter at det ble nye terminaler. Ikke prøvd den, sist var det bare ett inngjerdet område som fungerte som lounge. De er strenge på max 1 gjest, selv barn teller så lenge de er over 2 år.
Det høres rart ut med utenlands terminal? Hva med de som skal på samme fly med kun til bkk? Skal selv ned om et par mnd
Hei, det er riktig som blir skrevet over her, skal du på en gjennomgangsbillett videre internasjonalt, men via BKK så skal du på utlandsterminalen. Det er forøvrig gåavstand mellom de to terminalene. Var der selv i desember og det er slik det fungerer. Det er en liten TG loung der, ikke mange plasser og toalettene er også utenfor loungen. Enkel mat og drikke, men helt greit å slå i hjel en time eller to. mvh
Er det flere * selskaper som har lounge ? Eller dekker denne også SQ ? (blir fullt der etterhvert høres det ut som da...)
Hei, er vel den eneste *A loungen der, men var ikke spesielt full (i alle fall ikke når jeg var der). For å si det sånn; loungen er ikke vært å dra tidlig til flyplassen for, men et helt greit sted å tilbringe litt død tid
Skjønner. Forstår også da også at det er greit å beregne litt god tid og man trenger en 90-120 min før avgang for å komme gjennom innsjekk og sikkerhetskontroll. Vi er 6 stykker - så vi får satse på at vi får en plass å sitte i loungen i den tiden som er igjen mens vi venter på flyet.
Neida. Hvis jeg ikke husker helt feil får de som skal videre et transfer-klistremerke til å feste på brystet. Så blir de blandet og skilt igjen ved ankomst på BKK. Ellers går man bare mot transfer istedenfor ankomst, det går ganske greit.
Akkurat slik det funker, var ikke noe problem ved ankomst BKK .(nå fløy jeg Thai F, så skulle vel godt gjøres å rote seg bort)
TG F innenriks? Men riktig som det påpekes, det er klistremerkesystemet som duger. Selv uten klistremerke så kommer du gjennom med rett billett(learning by doing, datter på 18 synes ikke det var fashion nok med sticker så det forsvant lenge før den skulle)
Yes, fra insjekking gjennom pass- og sikkerhetskontroll og til Loungen. From there your on your own. Hvis ikke jeg husker feil var det diplomatslusen for pass kontroll og crew for sikkeherhets kontroll. Så det gikk rimelig radig