Hei. Noen som har tips til hvordan man kan sikre seg business class-billetter med Eurobonuspoeng fra Oslo til Cape Town? Er inne å søker på siden til SAS for dette, men finner ingen ting ledig, selv veldig langt fram i tid. Fra Oslo er det vel Ethiopian, Lufthansa, Swiss (via Johannesburg), TAP og Turkish av Star Alliance-medlemmene som flyr til Cape Town.
Aktuelle ruter fra CPT https://www.flightconnections.com/flights-from-cape-town-cpt Jeg gjorde et søk på Awardhacks fra 3.5.2023 og 14 dager frem, FRA-CPT, mange muligheter for 2 i biz... Ikke søk OSLCPT, velg enkeltstrekningene, OSL-Europa legger du til etterpå.
Jeg har søkt en del på bonusbilletter fra OSL til JNB. Det har ikke vært problematisk å finne bonusbilletter til JNB. Om du ikke klarer å finne noe til CPT direkte, så kan du i alle fall reise via JNB.
Kan du være vennlig utdype for oss amatører? Hvordan blir dette en gjennomgående reise? Må du da betale som vanlig for flight til FRA og først derifra få business? Bruker du SAS nettsider for å se etter ledige businessbilletter i Star Alliance selskaper, eller er det bedre alternativer?
https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/page-163#post-460993 du kan jo lese min post der. I og med at det er flere på forum i dag som lurer på det samme. Velkommen til forum foresten
Og les et par hunder poster i de trådene, så sitter du med et kunnskapsgrunnlag som gjør det i stand til å spørre gode spørsmål
Jeg booket Oslo - Cape Town i biz for noen dager siden. Ethiopian for reise i vinterferien neste år. Så det er mulig, men må lete litt. Når skal du reise?
Ok, kan nok fort være ganske utplukket da. F.eks slipper vel Ethiopian bonus seter 331 dager frem, så november i år har folk hatt god tid til å snappe opp. Ville bare sjekket jevnlig, hender noe plutselig dukker opp. Samt sjekke ruter fra andre Star hubber og evt finne connections til OSL senere.
Jeg bestilte nylig en reise til Cape Town i november med Ethiopian på utreise med retur fra Johannesburg med Turkish. Disse billettene har vært ledige lenge så det skal være fullt mulig
Jeg har ikke bestilt poengbilletter før (men har mer enn nok poeng). Kan noen legge ved en link for å vise noen eksempler for hvordan man finner BC-billetter fra f.eks. Europa til Cape Town (eller Johannesburg) t/r på noen utvalgte datoer i november, så skal jeg klare å finne nøyaktige datoer selv ved hjelp av eksemplene i linken(e). På forhånd takk.
Er en del info i linkene fra ccurrahe over i denne tråden. Så ville lest de. For å finne billetter kan du enten bruke SAS eller f.eks United sin søkemotor, det er gratis, men litt omstendelig. Ellers kan du bruke Awardfares eller Expertflyer som er betalingstjenester - de er mer avanserte (særlig Expertflyer) og lar deg søke litt mer effektivt. Men alle finner i prinsippet det samme. Videre er det viktig å ikke bare søke OSL-CPT, men være litt kreativ med rutinger, f.eks søke kun FRA-CPT, IST-CPT osv osv. Hvis du finner noe der så leter du etter seter fra Oslo og dit. Noen ganger må du fly en rute med flere mellomlandinger for å klare så sy noe sammen. Så det er egentlig ikke noe hokus pokus og det krever en del innsats uansett hvilket verktøy du bruker.
For å ta det helt basic først. Du vet du må søke på denne siden: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ og ikke på forsiden til sas? Deretter så anbefaler jeg å bruke Awardfares.com for å finne ledige seter. Husk å huke av på «FFP» for kun SAS Eurobonus. Hvis du finner ledige reiser feks FRA-JNB, så kan du enten bestille de direkte hos SAS, og så ringe inn og få lagt til OSL-FRA senere. Eller ringe inn og booke alt via telefon.
Slier med å gjennomføre kjøp av poengbilletter til Cape Town via sas.no, selv om det er ledige seter. Får beskjed om at "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse" når jeg skal gå til betaling av skatter og avgifter. Noen som har noen tips?
Ring inn. De har callback og kort svartid nå i formiddag. forklar at du ikke får booket billetten online, og be dem ikke legge på telefongebyret.