Jeg blir ganske forvirret når jeg prøver å bli klok på poengopptjening hos SAS. Eks: tur/retur Osl-Bcn i plus saver gir 3000 poeng. Hvis jeg huker av for fri endring og refusjon til 250 kr ekstra pr vei blir det fortsatt bare 3000 poeng selv om jeg da har kjøpt meg opp til plus. Er det noe i den respektive bookingklassene jeg ikke har skjønt? Er det kun full flex som gir full poenguttelling? Trodde full flex var nettopp det man fikk når man huker av boksen. Får å få 2000 poeng pr vei i pluss må jeg ut med ca 4000 kroner pr vei. Uhørt! Så når jeg har huket av for fri endring og refusjon har jeg egentlig ikke fått de poengene jeg skal ha. Hvordan ser man forresten hvilken bookingklasse man kjøper? Var lettere på den gamle nettsiden. Sas plus saver og sas plus jeg er nesten lost. Trodde jeg visste forskjellen
Har fått Eurobonuspeong for en reise med Virgin Atlantic BOS-LHR. Reisen er booket i R-klasse som gir 150% opptjening av nivåpoeng. Sas har gitt meg 4910 nivåpoeng/7365 bonuspeong, men skjønner ikke denne summen. Bos-LHR: 2837 nm Nivåpeng: 2837 x 1,5 = 4255,5 Bonuspeong: (2837 x 1,5) + (2837 x 0,75) = 4256 + 2128 poeng = 6384 poeng (har fått 7365 poeng. Hva er det jeg bommer på? På samme turen hadde jeg en DL-flight på VS-nummer jeg ikke har fått kreditert (753 nm), men summene går jo ikke opp om jeg legger til dette heller, så det er ikke den flighten jeg har fått "bakt inn" peong for på BOS-LHR.
Det er ikke nautiske mil (1852 m), men statute miles (1609 m) som brukes i poengkalkulasjoner. Kalkulatoren jeg bruker oppgir for BOS-LHR 3265 miles som skulle tilsi 4898 nivåpoeng til deg. SAS bruker sannsynligvis en tabell som avviker litt fra det som forklarer den gjenværende forskjellen.
Hm, har alltid brukt great cricle mapper, men da er det sikkert non innstiling jeg må gjøre da om det plutselig dukker opp feil type miles. Takk for hjelpen.
Du kan se bookingklasse ved å trykke på infosirkelen til høyre for navnet til billettkategorien du vurderer. Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Du ønsker å kjøpe en SAS Plus Saver billett til kr. X. Denne billetten gir deg 1500 poeng hver vei / 3000 poeng tur retur. Så vil du legge til en forsikring som koster 250kr per vei for å oppnå høyere grad av fleksibilitet på billetten. Alternativet ditt er å kjøpe SAS Plus til 4000kr hver vei. Da får du 2000 poeng hver vei / 4000 poeng tur retur. Denne billettkategorien er dyerere enn SAS Plus Saver, gir deg mer inkludert samt flere poeng. Men du synes det er uhørt at denne billettkategorien er såpass mye dyrere?