PointBreaks-tråden (IHG Rewards Club)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Henning, 29. jan 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Her vil vi poste PointBreaks fra InterContinental Hotels Group (IHG) Rewards Club.
    Dette er tilbud som oppdateres hver andre måned, og innebærer at man kan booke hoteller for så lite som 5.000 bonuspoeng per natt. 5.000 IHG points har en verdi på USD 35, så dette betyr potensielt enorme besparelser! Følgende hoteller er med i IHG-kjeden:
    IHG hotels (Small).JPG
    Det legges vanligvis ut en håndfull 5-stjerners hoteller som InterContinental og Crowne Plaza, som opprinnelig kan koste flere hundre dollar per natt.

    Tips og triks

    Dersom du ikke har noen IHG points eller ikke engang er medlem av deres bonusprogram, skal her du få noen tips og triks som kan gi deg en flying start.

    I denne linken kan du kjøpe deg status som InterContinental Ambassador. Det koster USD 200, og er vel verd pengene. Dette er hva du får:

    Trikset her innebærer de 5.000 bonuspoengene du får i velkomstpakken. Disse kommer i form av en kode som du skriver inn i en link du får tilsendt. Disse postes umiddelbart til din konto, og er klare til å brukes. 5.000 poeng er kun nok til én natt på PointBreaks, men her får du vite hvordan du kan gjøre om disse til uendelig mange poeng!

    Første skritt er å søke på reward nights på et hotell i den laveste kategorien, som koster 15.000 poeng per natt. (For eksempel Holiday Inn Silom i Bangkok.) Søk på en dato noen måneder frem i tid. Du vil da få fire betalingsmuligheter, som ser slik ut:

    PB.JPG

    Du får altså muligheten til å betale med delvis cash og delvis poeng. Siden du kun har 5.000 poeng, velger du nederste alternativ, 5.000 points + 70 USD. Det du i realiteten gjør her, er å kjøpe de resterende 10.000 poengene du trenger til bookingen.
    Når du har bestilt, lar du det gå et par dager, så kansellerer du bestillingen. Du vil da ikke få refundert de 70 USD du betalte, men du vil istedet få refundert hele beløpet i poeng, nemlig 15.000 poeng. Ergo har du kjøpt 10.000 poeng for 70 USD. Du har nå 15.000 poeng, og kan bestille tre nye netter etter samme prinsipp. Kanseller disse, og du har plutselig 45.000 poeng! Slik kan du fortsette inntil du har ønsket poengbeløp. Så er det bare å søke gjennom PointBreaks-listen og finne deg noen godbiter til 35 USD (5.000 poeng) per natt. Lykke til!
     
    pudderjeger and tommy777 like this.
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Nye PointBreaks er ute nå, og kan bestilles innen 31. mars.

    De beste hotellene blir revet bort i løpet av kort tid. InterContinental Phnom Penh, InterContinental Beijing og Holiday Inn Vanuatu var på listen, men er allerede borte. Det er allikevel fortsatt noen godbiter igjen.

    Her er en visuell fremstilling av hotellene som er/var på listen:

    PBkart.JPG
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Nye PointBreaks ute igjen. Kan bookes fra mandag av. Mye crap, men en del snacks i Mellom-Amerika og Colombia/Peru.
    Oversikt over hoteller her.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotellene i mellom/sør Amerika ligger alle rundt / under 100 dollar natten, så ikke akkurat verdt å sette seg på ett fly i 14 timer kanskje?
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    YMMV, feks en uke med to rom (ta med venner/familie) på to IC for 140K er jo en sinnsykt bra deal, og hvis man samtidig kan fly F er det jo greit. Jeg tenker at jo lenger unna jo bedre, for da kan det flys F. Hvem som helst kan jo få PBs ned mot 10$ natta ved delta på Big Win. 14 dager på IC så blir jo kjøp av RA en no brainer og.

    ETA: Matten er selvsagt bedre enn det. 140K rekker til to uker med to rom, ikke bare en uke:D
     
    Last edited: 24. mars 2014
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    For å få ting ned til 30 dollar natta er jo enkelt, såpass enkelt at folk med jobb og tid kan gjøre det på minutter.

    Men for å opptjening ting via stay mv, må du jo bo på en masse dritthoteller (eller betale for det) for å tjene opp poengene få ned snittprisen.

    Og igjen, når jeg er på ferie, gidder jeg ikke bo på dritthoteller bare fordi de er billige. Det blir charterferie lignende.

    Om du er villig til å reise i F for å bo to uker på ett elendig IC i Tegucigalpa, kjør på. Du kan ikke med hånda på hjerte si at de siste to pointbreaks inneholder noe som et bra?
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri redeemet Pointbreaks, så det blir nok ikke mer ledige rom på Holiday Inn Express pga meg.

    Jeg har vært i dette gamet i over 10 år, jobber med det til daglig og det jeg har lært er at smaken er forskjellig og hverken du eller jeg har rett her. Jeg har aldri nektet for at Pointbreaks er en meget god deal. Det er billigere enn husleie. Men ikke alle er som deg at du bruker masse tid på å hanke inn poeng for å bo på hotell mesteparten av året. De fleste har ett hjem, huslån og ferie i 4-8 uker og kan ikke styre kalenderen etter Pointbreaks. Eller de vil ikke bo på Holiday Inn Express på Maldivene for å spare noen kroner.

    At en mediocre blogger som ikke er blandt top 50 engang bor en måned i Saigon (har vært i Saigon 2 ganger på jobb og en gang på ferie, kan ikke forestille meg hva som får noen til å bli i den byen en hel måned, jeg hadde ikke blitt i Saigon en uke gratis på PH engang) og bor ett par uker på IC Tahiti Airport, det er ett testimony at Pointbreaks er tingen? Come on.. Snakk om å være out of touch..

    Han har ihvertfall rett i 2 ting
    Dersom man kanskje skal ta en stab at en litt mer seriøs approach fra en seriøs blogger, han som er #1 i verden, ser man grunnen til at Loyaltylobby tar fullstendig feil. Det er fakta at de to siste Pointbreaks er mye dårligere enn på lenge og verre kommer det til å bli. Mer her i siste delen av denne artikkelen:

    http://boardingarea.com/viewfromthe...hotels-will-require-points-redeem-free-night/
     
    jefi99 liker dette
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis vi forsetter verdivurderingen (eller mer riktig, nettoprisen på pointbreak) så er det kurant på null tid å verdsette til 30-35$. Jeg har til gode å møte noen som ikke synes det er billig, selvom det skulle være snakke om "dritthotell" og ikke Four Seasons. Flertallet av pointbreaks er 3-4 stjerners, og de aller fleste helt adekvate for besøk i området. En del faktisk optimale. Typisk flyplasshoteller for layovers.

    Men det kan gjøres vesentlig billigere, og alle jeg kjenner som gjør det har mer enn full jobb. Det de har felles er kunnskap og evne til å se muligheter der noen ser begrensninger. Men de aller fleste har svært begrenset tid. Du har nevnt promo koder som kan være vanskelig å følge med på. Nå og nylig har det vært to runder med Big Win hvor man typisk kunne få 100K for under et par hundre dollar. Svært enkelt for alle som gidder, og tar lite tid. Da snakker vi ned mot 10$ per pointbreak (PB) natt. Ved å bruke noe mer tid kan du fint komme ned i en tredjedel av det, og da snakker vi PB for prisen av en billigburger på McDonalds. IHG er det eneste program hvor poeng aldri utløper, så du trenger ingen umiddelbare planer heller.

    Du kan bo på mange billige og helt kurante hoteller nær oss i Norge for å få den prisen. Jeg vil tro de fleste, også her synes det er helt akseptabelt å bo på Holiday Inn i Berlin sentrum. Det går fint for 50$. Eller kanskje HIX Frankfurt ifm med en layover.
    Kom hjem i dag fra Vilnius, og de har et bra Crown Plaza, og et HI som ligger sentralt og ser bra ut. På den annen side er jeg helt enig at om man tar en honeymoon til Maldivene så er ikke HI resort tingen. Verken IHG eller PB er i det hele tatt tingen for de som krever 4S/Shangri La nivå etc hele tiden. Men da snakker vi ikke lenger om miles og points som jeg prater om (som denne tråden omhandler, og forumet fokuserer på). Og grunnen til at jeg nevnte HI Vilnius i tillegg til at jeg akkurat droppet forbi, er at det er på PB listen nå, og VNO har meget gode og raske flyforbindelser fra Oslo. Så i verste fall 35$ natta i Vilnius er et meget godt tips fra meg. Det er meget få hoteller i VNO som er vesentlig bedre, men de koster altså mange mange ganger den prisen (feks Kempinski).

    Siste liste hadde flg Intercontinentals (typisk 5 stjerners full service): IC Hangzhou, Mumbai, Medellin, Tegucigalpa og Cleveland. Jeg kan spesielt anbefale Medellin som en kanon blanding av land, by og hotell. Hadde jeg hatt tid hadde jg tatt det og lagt på noen dager i Tegucigalpa. Det vurderes fortsatt men jeg har en ukes reservasjon i perioden på et topp 3 i verden all inkl iflg Tripadvisor i Cancun, og har ikke helt lyst til å endre for mye planer.
    Som en meget god nummer to hadde jeg mer enn gjerne flydd F til India for 40K og bodd en uke på IC i BOM, og ellers tatt DEL og Goa.

    Forrige liste husker jeg ikke, da jeg nettopp hadde vært på tur og hatt sinnsykt bra utbytte av den forrige runden der igjen (IC JNB).

    Med hånda på hjertet:D
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket akkurat min Big Win. Jeg kan opptjene maks 60K poeng. For det må jeg:

    -- Bo 5 netter
    -- Bo på 2 forskjellige IHG brands
    -- Bo to lørdagsnetter
    -- 2 opphold med Best Flexible Rate med frokost
    -- Bo på 2 Holiday Inn hoteller.

    Gjennomfør alle og du tjener 30K poeng som premie i tillegg til totalt 30K poeng fordelt på alle oppgavene over.
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan si mye rart om IHG, og spesielt IT og marketing. Det skjer mye rart. Nå var snittet på poeng for Big Win 2013 en del høyere (jeg vil estimere 100K) for kampanjen før jul. Noe lavere nå i 2014. Men disse kampanjene varer gjerne 4 måneder så det burde være bra med tid. Du skulle lett kunne få opp mot 100K om du legger på spend points, men først og fremst nevnte promokoder. 5 netter på billige HI/HIX (typisk billigere på lørdager og) til estimert 5x50$ gir kanskje 250$ for kanskje 100K, men for enkelthets skyld så er regnstykket ganske sannsynlig. Da nærmer du deg 10$ per natt på PB.
    Nå er som sagt IHGs IT genial, så de baserer Big Win tasks på stay history. Det blir altså mye lettere for nye kunder (men også gjerne mindre poeng). Uansett så er IHG poeng fully transferable på den måten at du kan booke online for andre og adde 2nd guest. Jeg anbefaler alltid alle å signe opp hele familien (partner og barn, og gjerne flere familiemedlemmer). I og med at mange promoer er targetted eller har individuelle krav så er dette lurt. Og i tillegg kan du jo familien- med ditt kredittkort og deres samtykke- gjennomføre promoen på flere kontoer. Bor du i en by eller reiser til et sted med IHG dritthoteller kan du tilbu venner og kjente gratis eller subsidierte netter, og du kan til og med sjekke inn selv. Mer avansert teknikker- som tar mer tid og gir mer risiko- men bare for å evt inspirere folk som ikke har muligheten til å selv betale for (dyre) hoteller- er å ringe hotellet og spørre om de kan sjekke deg inn så du får stay credit. Gjerne før cancellation deadlin, så du ellers kan kansellere. Eller bare la andre sjekke inn for dine bookinger. Dette er fullt lovlig, men du er ikke entitled to poeng for det, men det får man som regel, og mange land pleier ikke å sjekke ID ved innsjekk. Spesielt i Europa og også i USA etter min erfaring.
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp. Det er hele poenget. Jo flere som ikke bruker PBs jo bedre (eller mindre dårlig) blir tilgjengeligheten for oss andre. Og hvis de som ikke får brukt det i tillegg klarer å få andre til å tro at det er en dårlig deal er det enda bedre. Jeg elsker det:cool: Men dessverre er PB nettopp et offer for sin egen suksess for det blir blogget i hjel som den fantastiske deal det er.

    Da er jeg litt usikker på hva du mener, for jeg sitter da med et feilaktig inntrykk av at du mener PBs er en dårlig deal. MEn så er vi altså helt enige om at det er en meget god deal:D Men bare ikke for deg personlig, og helt sikkert ikke heller for veldig mange andre. Vet ikke hvor relevant dine antagelser om meg er men de er iallfall ikke riktige. Jeg bruker verken masse tid på å hanke inn IHG poeng ei heller bor jeg på hotell mesteparten av året. Men hadde jeg gjort det ville det definitivt vært mye mer på PBs, som i slik sammenheng er en helt unik promo i hotellsammenheng, og som har vist seg å vare lenge. IHG topper har bekreftet til bloggere du kjenner at PBs ikke er i fare for å forsvinne med det første. Og dermed tro jeg heller ikke kvaliteten på hotellene vil synek så mye. I og med at PBs går på kvoten over rom som hotellene uansett legger ut til awards, og hotellene får samme komp om det er regular award eller PB. PBs er på mange måter lokomotivet i IHGs gratis markedsføring.


    Det hadde kanskje vært interessant med en egen tråd om relevante og gode bloggere. Om du kunne delt info om trafikk etc kunne det vært interessant på flere måter. Kanskje også inspirerende for skribenter her.

    Vet ikke hva du har i mot John (loyaltylobby) men uten at jeg har noen som helst tall, har jeg trodd at han har vært blandt de aller største (utenfor boarding area). Nå har jop også "topp" minst to betydninger, kvalitet og kvantitet. Personlig har jeg også sett på John som blandt de aller beste på kvalitet. I trafikk aner jeg som sagt ikke. Vet heller ikke hva da du mener med mediocre. Jeg aner heller ikke hva det sier on ham at han har bodd en måned på hotell i Saigon. Han har mer erfaring med pointbreaks enn noen jeg vet om, så det er langt fra bare IC Tahiti (som ligger conveniantly nær flyplassen for layover på vei til BOR) og IC Saigon. Jeg vil tro han har mange hundre netter på PB, så du må gjerne mene at han ikke vet hva han snakker om. Det er jeg åpenbart uenig i. For sammenligningens skyld har han jevnlig grundige analyser av alle hotellprogrammer.

    Linken til Garys blog har noen gode vurderinger av hotellmarkedet generelt. Gary er også en meget bra blogger. Men linken sier intet om PBs. Derimot skriver Gary i en artikkel om nettopp PBs nylig (20. mars); "PointBreaks cost just 5000 points per night to redeem and are a fantastic deal, especially for higher end hotels that may otherwise run 50,000 points per night. " http://boardingarea.com/viewfromthe...rds-pointbreaks-hotel-list-revealed-tomorrow/

    Så fasiten sier en fantastisk deal:D Jeg er helt enig med Gary.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Endringer på gang med Point Breaks. Nå kan du kun gjøre to bestillinger for hver eiendom som mest er for å for å forhindre salg av gratisnetter som noen åpenbart holder på med.

    http://loyaltylobby.com/2014/05/19/ihg-rewards-club-point-breaks-terms-conditions-update/

     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mye gullkorn der, ja ;)

    Noen som har en benchmark fra i fjor sommer?
     
  16. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var ikke den mest sexy listen nei ;)

    Fant et par referanser fra i fjor her og her.

     
  17. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Svisj, svusj og borte var'n.
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Men du har jo fortsatt Holiday Inn Express Cleveland Airport ;)
     
  20. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Er det poeng å få hos IHG når man bestiller gjennom hotels.com eller andre bookingsider? Eller er det kun vi hotellets egne sider?

    PointBreaks tilbudene er det noe som dukker opp i New York også? er det noen som har erfaring med det? eller er NYC så
    populær at det er lite å hente?
     

Del denne siden