Har akkurat booket KRS-CPH-SIN T/r is SAS GO SMART for 7666 Kroner. Denne billetten er i klasse U som gir meg 18.850 EBB *** Det finnes også gode deals i BIZ klasse Z via HTR. Prisen for selve flybilletten ligger på rundt 18 laken, men når du får muligheten til å by på en oppgradering til nye SQ/F og dra inn 34.700 EBB i ett smekk så vil jeg si at dette er en god deal Hvem vil ikke fly denne kabinen fra LHR til SIN?
Wawhaat betyr dette at man nå faktisk kan bestille billetter til star alliance flyvninger til korrekt (Mao ikke latterlig overpriset) pris direkte hos SAS nå? Utrolig takk for tipset også forresten ❤️
No er det ikkje meninga å helle is i det kokande bonusjegarblodet her, men dersom noko framstår for godt til å vere sant, så er det kanskje det. Eg har vel ein mistanke om at SAS ikkje greier å vise korrekt poengsum med *A-partnarar. For all del, det er bra om eg tar feil, altså
99% sikker på at dette er en feil. Virker som det er ganger opp med bookingklasse U hos SQ som gir 150%. Riktig sum er 50% ettersom U hos SAS med codeshare SQ blir K eller Q.
Så ikke engang SAS IT vet at marketing class ikke nødvendigvis er det samme som klassen man får hos selskapet man faktisk flyr med Hvordan skal da vanlige dødelige ha oversikten
Slik som den lørdagskvelden alle overføringer fra Trumf ble basic points? Ble diamant over natten... men jaggu var drt tilbake til gull ila de neste dagene. Da var det mye aktivitet på forumet her. Hadde vært interessant å se tallene. Selv om det var fort over, med slettede poster osv
Selv det virker mye. 6200 poeng er 100% per vei, så skulle tro man havnet i det området totalt med 50%..
Det var jo en annen tråd her da @Geabs booket til sin via cph på sas.no..... utreisen har vel skjedd - så da er kanskje fasiten kommet inn på Eurobonus kontoen ?
Man kan vel kanskje krangle seg til det i etterkant om en tar screenshot ved bestilling? Det er jo SAS som har feilen. Tror en vil ha en god sak i f.eks forbrukerrådet. Men synd at de ennå ikke klarer å rydde opp i IT-problemene på siden.
SAS kan vel påstå at dette er en åpenbar feil som kunden burde forstått, også må det avgjøres hvor åpenbar den faktisk er hvis man tar det videre. At du tar screenshot indikerer kanskje at du har forstått at det er en feil.
Go Pro har lavere opptjening enn Go Smart? Forresten... med de nye navnene til SAS så er det kanskje ikke så åpenbart allikevel
Dette var grunnen til at jeg booket først og postet umiddelbart her inne angående dette. For da fikk jeg de svarene jeg trengte innen 24 timer var gått. Siden det var reist tvil om det regnes som en åpenbar feil eller ikke, så måtte jeg ringe SAS angående dette og spørre dem. Der var beskjeden at jeg ville få 6443 poeng for denne flygingen. Derfor kansellerte jeg billetten og fikk pengene tilbake. Jeg vil ikke blåse av penger på en unødvendig MR i neste runde på grunn av at SAS IT hadde føkka opp tellinga mi Hadde det vært en tradisjonell Error Fare så hadde jeg tatt sjansen på å la den ligge.
U hos SAS blir U hos SQ, men man blir plassert i økonomi så jeg regner med at poengopptjeningen blir deretter.
Det kan jeg ikke svare på, men om det står økonomi så er det nok SK sin klasse. U og D er billig business hos SQ. Et oppslag i expertflyer viser at U med SK mappes til K eller Q på SQ, mao 50 % , noe som gir god mening om man ser på prisen.