Priority Boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 09. mai 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    DU VERDEN!
    Har nettopp boardet SK 277 på OSL ..
    En mann på gaten og han var streng... "Bare gull og pluss!!!" ... Jeg har EBD, men berget fordi jeg har pluss-billett

    Første gang jeg har opplevd det på OSL
     
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    LOL
    tok du bilde av han?
     
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg boardet en eller annen avgang på OSL til Bergen på fredag som var. Da ville de på død og liv se kortene til alle med gull og diamant. I tillegg måtte alle tas manuelt i skranken og ikke i slusen. Veldig festlig når halve flyet er plus og resten er gull/diamant. For all del, jeg er med på tanken, men de gjør det unektelig litt tungvint for seg selv av og til..
     
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke skrankene settes opp til å kun slippe igjennom pluss/gull før de annonserer generell boarding? Har alltid trodd at det var sånn det fungerte...
     
    Tazoslo liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    .... men flyet hadde ingen catering ombord på grunn av streik i hotell og restaurant ..
    Ikke Pringles eller Ramløsa eller Wasa eller lefse ...og ikke vin

    Nedtur
     
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    mao SAS leverer ikke produktet du har betalt for...
    Kan SAS stilles til ansvar, eller kommer de unna med det med å skylde på andre..??
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fredagsflight 16.00 fra bgo-osl var de også veldig streng på prio boarding.. Og forsåvidt også 17.00 returen.. Da kom jeg riktignok akkurat i det alle kunne komme.. Men virket som de da bare slap inn et begrenset antall, og når det så var tomt med folk som kom fram for prio boarding, åpnet de for resten...
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Sk4759 Osl-Muc i dag:
    Intet initiativ fra hun i skranken på priority boarding.
    Full service ombord (Plus) med god mat, skjønt hun med ansvar for Plus kunne vært litt blidere.
    Flyet ankom sent og vi dro ca 15 min for sent.
     
  9. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiser ikke sjelden, og jeg vil vel anslå at priority boarding som faktisk håndheves skjer i mindre enn 50% av tilfellene. Så det skjer, men det er langt fra gjennomført.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg reiser mye innenlands og da bare med SAS, 120 - 150 flygninger i året. Gårsdagen var første gang jeg har opplevd reell priority boarding på OSL og ikke bare en halvhjertet metallstemme ....
    Mannen i gate messet om igjen og om igjen "bare gull og pluss" .....

    I Bergen er det enda verre ....
     
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kjipt å være diamant og reise i minus da :D Systemet på OSL betinges ene og alene av at de som ikke har EBD/EBG/Plus venter med å boarde, men det gjør de jo sjelden, og da fungerer ikke pri boarding. Selv når pri boarding håndheves er det et problem: De uten status flokker seg så tett på gaten at det er umulig å trenge gjennom folkemengden. Skal man ha priority boarding som fungerer, så er man nødt til å kopiere amerikanernes opplegg med forskjellige køer og alt det der, men personlig synes jeg det er så tidkrevende og idiotisk at jeg heller ser allmenn boarding NAX-style. Det er vesentlig mer effektivt. Så kan man heller kjøre et opplegg hvor statuskunder har førsterett på bagasjehylleplass hvis det er fullt eller noe.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg berget fordi jeg reiste i Pluss ...
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Kom hjem via Køben i går fra Washington, da beklaget de på høytalerne til alle Diamant, Gull og pluss passasjer veldig at pga. tidsnød at de bare måtte slippe inn i fart!! da ble det kaos gitt... men de er tilgitt fordi de sa fra. :)
     
  14. RVC

    RVC Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser 200++ årlig, hovedsakelig OSL - SVG.
    Priority boarding annonseres 95%, praktiseres aldri. Kan ikke huske å ha registrert at noen er blitt avvist de siste årene på verken OSL eller SVG.
     
    vegardg liker dette
  15. infinityandbeyond

    infinityandbeyond Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Du bryter stereotypien om at SAS sine forretningskunder er like blå i tankesettet som setetrekket på flyet :cool:

    Jeg opplevde ikke ordentlig prio-boarding for hverken EBD/EBG eller Pluss-kunder på SK1484 OSL-ARN forrige uke, køen var jo så lang og trengselen så stor at eneste vei inn var hvis man viftet med EBD og sa "unnskyld...unnskyld....jeg må fram".

    På SK499 ARN-OSL dagen etter var det "Ordnung muss sein" som forventet, der mener jeg å huske at de tydelig sa at fotfolket skulle bli sittende til det var deres tur :)
     
  16. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes ikke prio på SAS,ivhertfall ikke på OSL-BGO som er 90% av mine flights, kun automatstemmen.

    Forøvrig så får man ikke dekket "tap" på grunn av streik, går under force majour samt ting utenfor SAS sin kontroll.
     
  17. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg flyr nesten bare innenlands, og nesten bare strekningen KSU-OSL. Finnes ikke tegn til fokus på priority boarding noen av stedene utover den gode, gamle høytalerbeskjeden om at alle andre skal vente litt og at status/plusskunder skal gå ombord først. (Med mindre det er sånn at 100 % av pax har gull/diamant eller flyr i pluss da.. Det virker jo sykt sannsynlig..)
     
  18. cinaqp

    cinaqp Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    OSL-LYR, og LYR-TOS funker så og si alltid med priority boarding. Derimot er TOS-OSL som regel fraværende.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan være noe sammenheng med antall berettiget til priority boarding på avgangen.
    Noen avganger gaaren like mange eller flere plasser i Plus enn i Go, og så er halvparten av Go *G. Da hjelper det lite.

    Skal dette opprettholdes må man ta ut Plus fra priority boarding;)
     
    Chrisbgg liker dette
  20. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Priority boarding som bare det på vei til CDG for noen dager siden. En fransk turistgruppe ble praktisk talt dyttet tilbake. Jeg ba på forhånd om jeg som EBG fikk lov til å ta med meg reisefølge i priority, noe jeg fikk lov til, og vi gikk igjennom som nummer to og tre.

    Nå på vei tilbake spurte jeg også om lov, og ble fortalt at jeg ikke kunne ha med følge, noe som er greit nok, jeg var jo ikke sikker.

    Men hva er de offisielle reglene om dette: kan EBG ha med reisefølge på priority boarding? Finner ikke noe skrevet om det, så da regner jeg med at det egentlig ikke er lov, men jeg lurer litt.
     

Del denne siden