Baksiden med den amerikanske varianten, er at boarding tar evigheter og derfor gjerne begynner 45-50 minutter før oppsatt avgangstid. Så tidlig gidder jeg ikke å troppe opp ved gate, selv ikke når jeg sitter og irriterer meg grønn i Uniteds nitriste lounger.
Det er sant, men fordelen er at man blir prioritert selv om man ikke er ved gate når boarding begynner..
På ARN (til OSL) er det så dårlig organisering av priority boarding at jeg ikke gidder å prøve på det en gang! Sitter rolig å venter på at flokken har roet seg og går om bord som en av de siste .. Det er sikkert mange gode grunner til at det er kaotisk, det er ofte svært trangt ved gatene. Når Plus går til rad 15 så er det jo over 80 pax i Plus .... i tillegg er det mange bak som har både gull og diamant og Pandion ... Det er litt enklere dersom flyet går fra en F gate fordi det er bedre plass
Jeg er ikke enig at det tar evigheter, jeg pendler mellom Seattle og Silicon Valley 2-4 avganger i uken, på denne strekningen er flyene omtrent uten unntak smekkfulle, boarding starter 35 minutter før avgang, er ferdig 10-15 minutter før avgang og som regel putrer vi avgårde 5 minutter før avgangstid, dette stort sett med 737-900 delt inn i 5 grupper.
Noen erfaring med Priority boarding med Norwegian? - Har betalt noen ekstra 50 lapper da jeg blir og reise tre - fire ganger mellom TRD og ALC i vinter.
Måtte fly rødnese 2 x t/r København nylig, og alle fire reisene ble forsåvidt priority boarding praktisert - men ingen (!) benyttet seg av det. Dermed gled det nokså raskt over i allmenn boarding. Dette var enda på morgen- og ettermiddagsruter, med fulle fly hvor man skulle tro det var noen med fleksbilletter og alltids noen som hadde investert i produktet. Men åpenbart ikke - med mindre det var en eller to som i god norsk ånd ikke ønsket å være 'den eneste'.
Samme når jeg testet fra ATH i fjor. Edit: Hadde du betalt for pri boarding? Hvis ja, bedt om refund?