Prisen på nett er ikke tilgjengelig.....?!?!?!?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mfretheim, 23. juni 2018.

  1. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Satt ikveld og skulle bestille en vanlig (ikke bonus) reise KRS-OSL-EWR for meg og guttene, får opp en ok pris t/r i øko, kommer gjennom og velger plasser, og skal bekrefte setene for å komme til betalingssiden og systemet gir "system error....blablalbla prøv igjen eller kontakt kundesenteret".

    Så da prøver jeg igjen, gjør nytt søk, men tenker at jeg denne gangen kan ta plus på vei bort, øko og plus hadde samme priser som forrige søk. Kommer gjennom til samme stegene og skal gå etter setevalgene og det kræsjer igjen.

    Lett irritert bestemmer jeg meg for å prøve en siste gang, og ved setevalgene ser jeg jo at alle seter fra tidligere forsøk også ligger merket som opptatt, så jeg må velge noen andre, og etter dette kræsjer det igjen.

    Ringer da til kontaktsenteret, og kommer til "premium" support (pga EBD?), som kan fortelle meg at alle 3 bestilingene mine ligger inne, men at prisene ikke er korrekt, de er ikke lenger tilgjengelige på nettsidene fordi noen andre nok tok setene før meg. Jeg spør hvordan det kan være mulig når jeg har kommet så langt som til å velge seter, og faktisk har klart å gjøre det tre ganger, og han kan se alle tre bestillingene, der prisene holdt seg. Da er svaret bare at de kan ikke gjøre noen unntak og prisen er nå ca 2000 dyrere pr person...... Da ble jeg bare irritert og sa at han kunne bare glemme hele greia og la på. :/

    Noen som har vært borti lignende og fått løst det i sin favør? Virker utrolig merkelig at prisen de sier 3 ganger på rad bare "ikke er gyldig lenger", når man har kommet så langt som til at seter etc er valgt, og kun mangler betalingsdetaljene.....
     
  2. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Helt vanlig problem på mange nettbyråer. De pusher en gammel pris ut på Finn.no etc uten at det er ledige seter lenger, så det er ofte ikke live-søk som gjøres.
    Jeg tolker deg dithen at det ikke er Sas.no du har vært på, for der har jeg ikke opplevd det.
    Jeg booker mine egne reiser Amadeus, så da har jeg alltid 100% kontroll hele tiden :)
     
  3. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Glemte selvsagt ta med at det var på sas.no og jeg ringte deres egen kundeservice etterpå, det er derfor jeg synes det var så utrolig merkelig. Ikke alle som kan bruke Amadeus direkte ;) Men SAS burde klare å ha de samme og korrekte prisene på sas.no som de har ellers, og ikke påstå setene ble "kuppet av noen andre" 3 ganger iløpet av 5 minutter..
     
    Travelmate liker dette
  4. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Sas bør ha kontroll på sin egen side... Ikke bra
     
    mfretheim liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bra når slikt skjer nei. Min erfaring er at det fremdeles kan lønne seg å bytte over til classic.sas.no/ med en gang man møter slike utfordringer under booking på sas.no
     
    mfretheim liker dette
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Dette hente med meg flere ganger i går, jeg gikk da til classic.sas.no.
    Der gikk det gjennom med en gang til den prisen som sto på sas.no.
    Da jeg etterpå gikk inn på sas.no lå det flere bestillinger på samme turen, de som da ikke var betalt forsvant etterhvert og jeg kunne flytte til de ønskede seter.

    Det må ha vært feil på siden i går, ...... og for all del ikke følg rådet på siden om å kontakte kundeservice det blir bare dyrere.

    Bruk classic.sas.no
     
    OttoL and Travellingalf like this.
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre dagaligdags på Momondo. Er gjerne 1 annet reisebyrå som har en mye lavere pris enn feks ticket, expedia og Kilroy.

    Også når man kommer til siste siden og skal bestille / bekrefte... så kommer det opp «denne prisen er ikke lenger tilgjengelig» og da kommer du tilbake til Momondo hvor alle de andre reisebyråene har en stivere pris.
     
  8. mfretheim

    mfretheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde igjen idag og fikk idag opp samme priser som jeg fikk igår, og fikk valgt seter etc. Så det ordnet seg, men ikke takket være kundeservice denne gangen.
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden