Prisspekulasjon OSL - LAX

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Bjerregaard, 06. okt 2015.

  1. Bjerregaard

    Bjerregaard Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Klarte ikke finne en tråd der dette passet inn, men moderator må gjerne flytte meg.

    Mitt første innlegg, men har fulgt med på sidene en liten stund og vil takke alle som øser ut tips og triks til flere og bedre reiseopplevelser!

    Caset er som følger; vi er 4 stk som skal reise til California neste juli og vi vil reise så billig som mulig. Øvrige medlemmer av reisefølget bryr seg ikke om bonusprogrammer så kronekostnad er nok det eneste kriteriet.

    Selv håper jeg å nå EBG inneværende periode, hvis jeg er litt heldig med jobbreiser til våren. Jeg har tatt lead på bestilling og gitt at SAS flyr ganske raskt, behagelig og rimelig til LAX/SFO har jeg sikret at vi i alle fall reiser med SAS nedover.

    Det som gjenstår da er å bestille SAS-billetter til en rimeligst mulig penge! Når er billettene billigst? Hvor sannsynlig er det at det kommer et tilbud til LAX/SFO i juli? Hvor mye stiger billettene fremover, dvs. hvor mye koster det å vente?

    Jeg har hørt flere teorier om hvordan prisene beveger seg fra diverse kilder, men det er kanskje noen her som har mer solid intel på dette området? I skrivende stund er LAX til ca. 7000 det billigste alternativet så vidt jeg kan se.

    Alle innspill mottas med takk!
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo satse på at det på et eller annet tidspunkt kommer på Friends&Family eller Now or Never tilbud (som det helt sikkert gjør) - men uansett blir det nok ikke superbillig i Juli...
     
  3. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Juli er nok dyrt uansett, men kanskje SAS kommer med flere Plus-tilbud på Now or Never-torsdagene der man kan fly Plus i juli til samme pris som øko. Det var i hvert fall mulig å bestille Washington i påska for en stund siden til 6000,- t/r i Plus. Kommer noe lignende i juli så blir det fort kjøp for min del i hvert fall..
     
  4. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Vis du leter godt, og kjekker litt ofte så tror jeg du kan få for ganske bilig, da jeg nettop kjøpte en til LAX for 2500!
     

    Attached Files:

    bighc liker dette
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Men ikke i juli 2016... Det er ganske forskjellige priser å reise utenom ferietid...
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Landa OSL - EWR - SAn (ECO), MIA - EWR - OSL (Plus) i Mars for 7500 NOK. Fornøyd med den :)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    BA er vel ofte billig til LAX. ..
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LAX er vel den destinasjonen både i F & C som aldri er spesielt billig?
    LH F har jo en fast skare av eksil-Europere med kjente fjes i Hollywood.
    Tror du kan finne bedre priser til SFO, og dit skal du vel antageligvis innom allikevel?
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @Guden,bestilte jo fet tur i LH-F med avreise til og fra SAN - San Diego 40 minutter i bil fra LAX.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Var nå ikke C/F det ble spurt om :)
    Har funnet BA til ca 3500 fra Oslo tidligere.
     
  11. Bjerregaard

    Bjerregaard Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker for gode svar!

    @peterfox : Eneste grunnen til at jeg ikke sjekker SFO så mye er at alle SAS-billettene dit er konsekvent dyrere enn til LAX, av en eller annen grunn. Kan hende dette er unikt for SAS, men har ikke forsket mer på det.

    @Flystasjon15 Ja, jeg har jo sett muligheter til å fly off-season til rundt 3000, men det er ikke noe alternativ her.

    @Are Nei, vi snakker ikke C/F her dessverre :) I utgangspunktet vil jeg holde meg til Star, men billetter til halv pris kan kanskje overtale meg til BA.

    I sum tenker jeg kanskje å avvente Now or Never på torsdag før jeg bestiller, men sånn egentlig synes jeg 7000 er en helt grei pris. I mine øyne er dette den beste dealen på markedet p.t., gitt reisetid og stopp, så jeg kommer nok til å dunke inn noen SAS-billetter i nær fremtid! :)
     
  12. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    @Bjerregaard Tilbudskalenderen hos SAS viser turer til LAX ned i 5526,- i juni. Nå er det ikke sikkert at det er prisen på dine datoer, men verdt å sjekke.
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Tar tak i denne igjen siden jeg planlegger tur for storfamilien neste sommer, dog via HKG med SK om det kommer noe ok på Now or Never, VIP eller Family & Friends. Prisene har jo vært helt nede i 2300kr t/r. MEN, kan det stemme at alle disse tilbudene har hatt blackout datoer 15/6-01/08?
     

Del denne siden