Problemer med å bestille flybilletter til DPS i C for fem pax OG betale med Amex - forslag?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Mbj, 04. jan 2019.

1. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal i gang med bestilling av billetter til en vårtur (sannsynligvis DPS) for fem personer. Vi skal fly i C, og jeg får opp gode priser direkte hos SQ. Men her er det ikke lov å bestille mer enn fire billetter av gangen i C. Gikk videre til Momondo som også gir relativt gode priser, men alle selskapene man blir videresendt til (GoToGate, SuperSaver) tar ikke Amex. Expedia og booking.com tar over 2000,- mer per pax. Momondo gir også grei pris hos Thai, men på Thai sine egne sider er prisforskjellen 10k per pax.

Ett alternativ er å dele opp bookingen hos SQ (som er deres egen løsning på problemet), men prisen kan jo endre seg mye i mellom den første og den andre bookingen, så det føles litt risky ut.

Det blir jo totalt over 100k som jeg gjerne skulle hatt på amex'en. Noen gode forslag til fremgangsmåte her?

2. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvd Berg-Hansen feks?

Mbj liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd å gjøre booking over telefon?

Mbj liker dette
  4. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Kan du ikke bare kjøre to paralelle bookinger på Singapore Airlines sine sider i to forskjellige browsere? Da kan du sikre at du får de samme prisene på alle billettene? Bare sørg for at du betaler innenfor fristen som mettsidene gir (er vel 5 minutter eller no?)

Wiolenze and Mbj like this.
  5. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Nope! Men prøvde nå, det ble nesten dobbelt pris. Men takk for tips!

Nei. Ikke noe glad i gjøre sånt på telefon. :oops: Ser de faktisk har et norsk nummer, men man havner vel uansett på kontoret i Cph?

Vil det alltid funke? Den kan ikke kaste meg ut halvveis i den ene fordi billettene har blitt tatt? Ser det står at de bare har tre og fire seter igjen til noen av prisene jeg har sett på.

6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ringe til København eller på en engelsk linje til et annet land. Vil tro det er beste måten å være helt sikker på at det blir riktig. De opplyser selvsagt pris til deg underveis.

Mbj liker dette
  7. Roberto

Roberto co-founder

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Dette har jeg gjort før, funker utmerket.

Mbj and furlong like this.
  8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ringt de.
    Uheldig om man får to PNR og noe skjer å reisen.

Sjekk også med amex at du får lov til å betale et så høyt beløp..

Mbj liker dette
  9. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,940
    Bonuspoeng:
    350
    Kontoret i Køben fikser dette for deg

Mbj liker dette
  10. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle svar!

Nå endte det uansett opp med annen destinasjon og ikke SQ, så ble nødt til å benytte Gotogate som ga mye bedre priser enn alle andre. Men da vet jeg til neste gang at jeg bare skal hive meg på telefon til SQ når jeg er i denne situasjonen.

Bare utrolig synd å gå glipp av 100k på Amex. Store internasjonale selskaper som Gotogate burde virkelig ha bedre muligheter for betaling. For ikke å snakke om den tåpelige pax-grensen til SQ, med tilslutningsbillett på annet selskap har de maxgrense på nettbestilling på to pax i C og F.

Angående beløpsgrense hos Amex, så ringte jeg de og fikk enkelt hevet beløpsgrensen til 120k for en periode. Ettersom de satt på lite informasjon om meg med overgangen til nytt kort måtte jeg sende inn kontoutskrift (var også flere muligheter som bevis på verdier i fond) på at jeg var god for summen, men da fikset de det veldig kjapt. Opplevde Amex kundeservice som veldig hyggelige, effektive og løsningsorienterte!

Xflipper liker dette

Del denne siden