Q: SAS Eurobonus 4X-kampanje vs. forlengelse av status

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonna, 21. april 2021.

  1. Bonna

    Bonna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei kjære IF.no-medlemmer,

    Jeg lurte på om noen av forumets kloke Eurobonus-hoder kan hjelpe meg med å forstå vilkårene til både SAS' 4X status-kampanje og forlengelsen av EB-status.

    Jeg har EBG med kvalifiseringsperiode som slutter 31. august, og fikk i februar epost om at SAS forlenger EB-nivået mitt med ett år. Per nå har jeg ikke opptjent noen statuspoeng (har kun reist med en bonusreise med null opptjening). Jeg må foreta noen jobbreiser intra-Europa i mai/juni, og lurte derfor på om det egentlig har noe å si for meg om jeg klarer å opptjene gullstatus gjennom 4X-kampanjen som gjelder fra april-juni (siden jeg har fått forlengelse av status), eller om jeg heller burde gå for billigeste rutealternativ m/andre flyselskaper.

    Hva tenker dere?

    Med vennlig hilsen
    Bønna (forumets nyeste medlem ved skrivende stund)
     
    Kristian liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,414
    Bonuspoeng:
    293
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre du ønsker å gå for EBD vil 4x-kampanjen være irrelevant for deg med opptjeningsperiode ut august og forlenget gullstatus.
     
    Bonna liker dette
  4. Bonna

    Bonna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, Trygve! Det var akkurat dette jeg ville vite.

    @ccurrahee Leste gjennom tråden, men jeg klarte ikke helt å finne svaret på det jeg lurte på der. Takk uansett for forslag og velkomst.
     
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Har opptjeningsperiode ut Mai og venner meg til tanken å ikke ha sølv-status for første gang på 6 år. Egentlig bare viktig for å ha ekstra baggasje når jeg reiser til Tyskland... som ikke er mulig for tiden. Det er til slutt sikkert billigere å betale for 1 eller 2 ekstra stykker baggasje en veg (man kan jo reise bag-in-bag nedover^^). Og bor man ikke i Oslo er det vanskelig med MR siden man ikke kommer tilbake uten overnatting (1 tur per dag er lite)
     
  6. Bonna

    Bonna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    @TElg78 Ja, ekstra baggasje har vært den viktigste statusfordelen for meg også, i tillegg til "boosten på oppgraderingsauksjonen" (som ikke høres ut som riktig betegnelse på funksjonen, men pga. pandemien så er det så lenge siden jeg har brukt den funksjonen at jeg ikke husker hva den faktisk heter lenger :p).

    Men har ikke du fått ett års forlengelse på sølvstatusen din av SAS pga. pandemien, slik at du beholder sølv til mai 2022?
     

Del denne siden