Ser at Qatar flyr med 777-200 på QR176 OSL DOH i det siste. Opprinnelig er det 787 med 1-2-1 konf i business. Noen som vet om det er Q-suites på disse som flyr til Doha eller om det er gamle flyene med 2-2-2 i business? QR har 9 stk 772, og 7 stk er med Q-suites. Tilleggsspørsmål: noen som vet hvorfor de har byttet fra 787 til 772 på denne ruten?
Tenkte meg det. Har en tur med bonuspoeng i slutten av mnd, tur retur. Men, jeg prøvde en dummybooking for avgangen i morgen, er satt opp med 787, og da kommer det opp at det er med nye business class. Min avgang 26 des er foreløpig med 787, men de bytter ut rett før har jeg sett, til 772. Så det virker som det er håp for både qsuites eller 787 (1-2-1). Takk for svar
Qatar er jo kjent for flybytte rett før avgang, også kjent som QRoulette... Har flere ganger fått byttet fra 777-300ER med QSuite til fly med gammel 2-2-2... Krysser fingre for at du får 787-9 eller 777-200 med QSuite.
Du kan ikke fly via LHR da til DOH? Jeg har gjort det tidligere når jeg skulle til SIN fra OSL. Første legget var da med BA til LHR. Og så kan du prøve å få A380 hvis de flyr denne fra LHR? Men vet ikke om dette er mulig med bonuspoeng, men kanskje greit å sjekke opp.
Takk for info. Har du opplevd kompensasjon ved flybytte fra Qsuites til 2-2-2? Det er faktisk mulig å se på sidene til Qatar nå om du får suites eller 2-2-2. om man sjekker bildet som dukker opp når man velger business. Kan dog ikke være sikker pga flybytte, men gir en pekepinne på hvilke ruter man kan forvente det. Regner med de har enkelte ruter det alltid er suites. Feks LA.
Det har vært 772 en god stund nå, men i dag kom 787 tilbake (nye business). Og den er satt opp de neste 7 dagene. Da får man følge med.
Nei, men har vel heller aldri krevd noe. De to siste endringene jeg hadde var også på ruter som var "garantert" QSuites, HKG-DOH (før pandemien) og SIN-DOH. OSL-DOH har jeg hatt flaks med, og fått 787-9, men dagene før og etter fikk 787-8...
QR leverer varene i dag med Qsuites på A350-1000 fra OSL til DOH på QR176. La oss håpe at dette er en begynnelse på en fast leveranse av Qsuites opp hit til det kalde nord.