Jeg har en tur til Miami på slutten av november og SAS har enda ikke kansellert billetten siden CPH-MIA ikke går mer. Er det ikke merkelig at jeg ikke har hørt noe enda?
Har hatt en laaaaaaang dispute med Air Canada, ga tilslutt opp. Kontaktet Amex, og fikk pengene 5 dager etter.
I den grad det hjelper... De 3 flightene jeg skulle hatt til Miami, London og New York i år var alle med fly som ikke gikk. Dvs det var klart i god tid før avreise at flyet er innstilt. Likevel tikket kanselleringen fra sas inn 2-3 dager før oppsatt avreise. Og som en ytterligere bonus. Det er kun på de flightene jeg ringte inn og krevde hele beløpet refundert jeg fikk alle pengene tilbake. På de flightene der jeg brukte avbestillingsfunksjonen sas har på nettsiden har jeg jaggu blitt avkrevd kanselleringsgebyr for et fly de har kansellert.
Jaja Woodswing...SAS har tydeligvis sine metoder ja Takk og pris at jeg ikke kjøpte en eneste billett når F&F prisene kom ut. Sparer meg for mange irritasjoner.
Vi fikk nå tilbakebetalt - selv etter evig lang tid: Skatter & avgifter Kr 1054,- Serviceavgiften på Kr 450,- fikk vi ikke tilbake. Det var vi som avbestilte turen pga. Korona. Er det slik at vi ikke får serviceavgiften ved avb. på grunnlag av dette? Må vi da ta kontakt med Amex for å få dette?
Har du avbestillt har du ikke krav på å få den tilbake, verken fra SAS eller Amex. Mulig du kan få det dekket på reiseforsikring
https://www.nrk.no/ytring/tusen-takk_-sas_-1.15210807 "Etter at du nå har passet på pengene mine det siste halvåret, tror du at det er mulig at jeg kan ta ansvaret for dem selv igjen? Jeg lover å ikke sløse bort alt på en gang."
Jeg har fått refundert en god slant penger tilbake på AMEX’en. Skulle gjerne hatt dette tilbake på brukskontoen Noen tips til fremgangsmåte? Brukersteder som refunderer til valgfri konto?
Det enkleste er nok å kontakte AMEX og få de til å overføre til bankkonto. Flere som har gjort det tidligere og er normal prosedyre hos kortutstedere.
Startet dagen med en litt amper diskusjon med SAS angående den kansellerte turen til HKG, der leg 1 (OSL-CPH) ikke var kansellert og svensken på chatten derfor presterte å si noe i retning av at jeg ikke kunne kreve full refusjon når det var 1 flight igjen av bestillingen og jeg ikke hadde tatt den. Ringte inn og gjenfortalte, fikk beskjed om at dette selvfølgelig ikke stemte, og at de skulle legge inn refund, men at de "dessverre ikke kunne si noe om hvor lang tid det ville ta før jeg fikk tilbake penger og poeng". Blåste meg litt opp og informerte om at det var ganske søplete oppførsel, både med tanke på at de først fjernet muligheten til å fly dit jeg faktisk ville, deretter trenerte informasjon om kansellasjon til under 48 timer før avreise til tross for at det har ligget i kortene siden i sommer.
Kravet på SAS: Återbetala resenärer – inom en vecka https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ko-s-krav-pa-sas-aterbetala-resenarer
For et par uker siden kom endelig de siste refusjonene inn. Da har jeg fått refunert for turer som skulle vært i mars, april, mai og september. Virker som det hjalp veldig da jeg sendte en mail og skrev at nå har jeg venta lenge nok. To dager senere var pengene på amex-kortet.
Måtte dessverre kansellere en tur med NAS for en uke siden. I dag var pengene tilbakeført. De er mye mer ut å kjøre enn SAS, men de er jaggu meg mye mer seriøse enn SAS på det området der. Så jeg bestilte en ny tur på NAS. Måtte de overleve!
Så flyttet NAS avgangen 8 timer (antagelig pga nedskalering) og da ble det avbestilling og en erfaring med et vanvittig menyvalg system. Så ble det SAS likevel.
Kunne lese i DN i dag at Norwegian stanset automatisk tilbakebetaling fordi de ikke får penger av staten. Nå får vi se hvor lang tid det tar før du får igjen pengene..
Pengene tikket inn i går. Kjøpet ble gjort mandag (9 november). Det syns jeg er rimelig bra. HØRER DERE SAS? DERE BURDE SE OG LÆRE.