Positiv overraskelse i dag da jeg på nettet avbestilte en fullt refunderbar billett (Ikke Plus): Korrekt ref. beløp vistes i avbestillingssekvensen og "Refund Notice" på mail etter 2 timer. Sjekker Amex om tre dager..
De siste dagene har jeg fått 6 "pnr refund" eposter fra SAS. Mesteparten av pengene er tilbake på kortet allerede.
Nå har det skjedd noe hos SAS. Fra å vente 4-5 måneder på refusjon på mine tidligere kanselleringer, tok det nå TO DAGER fra jeg fikk beskjed om at min tur til LAX 16. desember var kansellert til pengene var tilbake på mitt AmEx kort!
Svarr ut egen melding: Kan klart bekrefte en positiv trend; total behandlingstid 4 dager fra kansellering til penger på konto. Virker nå som prosessen er helautomatisert, endelig!
Alt av refusjon på bestilte billetter etter mai går automatisk. Det som derimot tar år og dag er alt som er bestilt før mars. Jeg bestiller ikke en eneste billett for cash med SK på lang tid, bruker kun poeng. Har kjørt 4 saker på kredittkortet med manglende SAS-refusjon, mens alle andre selskapene jeg bestilte hos før mars har nå gitt refusjon. Dette inkluderer Norwegian.
Hele refusjonsordningen til SAS framstår for meg som en vits. Venter fortsatt på refusjon for full flex-reise bestilt i februar med avreise i mars. Men det som framstår som enda mer komisk er at SAS ikke er i stand til å utstede voucher jeg takket ja til på en annen reise. Gjelder en reise bestilt i januar, skulle vært avreise i mars. Gyldighet på voucher ble oppgitt til å være 30. november 2020, men de har altså fortsatt ikke klart å utstede denne. Dette på tross av 5-6 purringer. @OttoL Det stemmer ikke at bestillinger etter mai går automatisk. Bestilte 2 reiser tidlig oktober som skulle gå tidlig november. Jeg måtte kansellere begge, den ene fikk jeg tilbakebetalt dagen etter, den andre har jeg fortsatt ikke sett noe til på tross av at den var fullflex.
Regel nr 1: Betal alltid med kredittkort. Da er du garantert å få tilbake pengene uansett hva som skjer. Å betale med kredittkort blir det samme som å låne penger av banken. Da er de like ansvarlige som selger (eksempel flyselskapet) for at du faktisk for varen eller refusjon om flyet ikke går.
Ajajaj! Der kom refusjonsmail fra SK fra 5 stk bonusreiser avbestilt i april... Jeg har ikke lenger amex kortet som denne reisen ble betalt med. Hvor kommer pengene?
Tok motet til meg/mistet tålmodigheten forrige uke, og sendte over 5 referansenummer til gullmailen som var utestående tilbake til mars. Blåruss som jeg er, holdes det jo selvsagt regnskap over alle avbestillinger som ikke er refundert. Fordringer på ca 2900 kr hadde jeg til gode hos bolaget! Til nå har det dukka opp over 6.000, fordelt på 9 ulike reiser, så når de først setter i gang så får de det i alle fall til! Jeg derimot, burde kanskje finne meg en annen jobb.
Litt inspirert av dette sendte jeg i går en lang liste over refusjoner som fortsatt er ubehandlet til den norske diamantmailen. For turer bestilt fra mars og fremover. Burde muligens valgt den danske mailen, for i dag fikk jeg svar på at de har sjekket samtlige: Jag har tittat på dina bokningar och så här ser det ut; UPU5MJ- ligger fortfarande i kö för återbetalning. VYU8BS- ligger fortfarande i kö för återbetalning. VGO8BF- ligger fortfarande i kö för återbetalning. osv osv osv... Takk! Fortell meg heller noe jeg ikke vet
Jeg lurer på hva den norske gullmailen egentlig kan hjelpe med, for hver eneste gang jeg har spurt om noe så er svaret «tyvärr, ring bla bla bla.. hvis du derimot har frågor om Eurobonus kan vi hjälpa». Ganske så ironisk når man feks spør om ombooking av en EB-billett, evt bytte eco til plus etc...
Ringe Danmark? Jeg har bare gjort det noen få ganger, men gull-service fra Danmark har alltid vært ehhh *gull*. Og fikset hver gang mens jeg ventet på telefonen.