Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke min, men likevel

    PS, da har du flaks mtp konkursfare

    268E8665-64DE-48DE-AA86-69B9F9246794.jpeg
     
    RoadKing and Spielhaug like this.
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    948
    Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Positiv overraskelse i dag da jeg på nettet avbestilte en fullt refunderbar billett (Ikke Plus): Korrekt ref. beløp vistes i avbestillingssekvensen og "Refund Notice" på mail etter 2 timer. Sjekker Amex om tre dager..
     
    RoadKing and Gribb like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,857
    Likes mottatt:
    64,716
    Bonuspoeng:
    293
    De siste dagene har jeg fått 6 "pnr refund" eposter fra SAS.
    Mesteparten av pengene er tilbake på kortet allerede.
     
    RoadKing and Gribb like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,301
    Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    Da må konklusjonen bli at trusselen fra myndighetene har gjort at de lærer der i gården og :)
     
    tobeornot999, Gribb and holmen like this.
  5. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    345
    Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har det skjedd noe hos SAS. Fra å vente 4-5 måneder på refusjon på mine tidligere kanselleringer, tok det nå TO DAGER fra jeg fikk beskjed om at min tur til LAX 16. desember var kansellert til pengene var tilbake på mitt AmEx kort!
     
    RoadKing liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,012
    Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Men gamle avbestillinger fra april skal de fortsatt ruge på.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,301
    Likes mottatt:
    33,870
    Bonuspoeng:
    293
    Forskjell på folk vettu ;)
     
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    948
    Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Svarr ut egen melding: Kan klart bekrefte en positiv trend; total behandlingstid 4 dager fra kansellering til penger på konto. Virker nå som prosessen er helautomatisert, endelig!:p
     
    holmen liker dette
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,613
    Likes mottatt:
    9,218
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kansellerte deler av reisen på mandag, så da ba jeg om refusjon. Pengene tilbake på kortet idag! :D
     
    tobeornot999 liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Alt av refusjon på bestilte billetter etter mai går automatisk. Det som derimot tar år og dag er alt som er bestilt før mars. Jeg bestiller ikke en eneste billett for cash med SK på lang tid, bruker kun poeng. Har kjørt 4 saker på kredittkortet med manglende SAS-refusjon, mens alle andre selskapene jeg bestilte hos før mars har nå gitt refusjon. Dette inkluderer Norwegian.
     
    tobeornot999, Pingus and RoadKing like this.
  11. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Hele refusjonsordningen til SAS framstår for meg som en vits. Venter fortsatt på refusjon for full flex-reise bestilt i februar med avreise i mars. Men det som framstår som enda mer komisk er at SAS ikke er i stand til å utstede voucher jeg takket ja til på en annen reise. Gjelder en reise bestilt i januar, skulle vært avreise i mars. Gyldighet på voucher ble oppgitt til å være 30. november 2020, men de har altså fortsatt ikke klart å utstede denne. Dette på tross av 5-6 purringer.

    @OttoL Det stemmer ikke at bestillinger etter mai går automatisk. Bestilte 2 reiser tidlig oktober som skulle gå tidlig november. Jeg måtte kansellere begge, den ene fikk jeg tilbakebetalt dagen etter, den andre har jeg fortsatt ikke sett noe til på tross av at den var fullflex.
     
  12. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Regel nr 1: Betal alltid med kredittkort. Da er du garantert å få tilbake pengene uansett hva som skjer. Å betale med kredittkort blir det samme som å låne penger av banken. Da er de like ansvarlige som selger (eksempel flyselskapet) for at du faktisk for varen eller refusjon om flyet ikke går.
     
  13. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,266
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ajajaj!
    Der kom refusjonsmail fra SK fra 5 stk bonusreiser avbestilt i april...
    Jeg har ikke lenger amex kortet som denne reisen ble betalt med. Hvor kommer pengene?o_O
     
    Last edited: 24. nov 2020
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,233
    Likes mottatt:
    3,159
    Bonuspoeng:
    113
    Til kontoen din hos Amex. Løser seg med en tlf der du oppgir kontonummer.
     
  15. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,746
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Tok motet til meg/mistet tålmodigheten forrige uke, og sendte over 5 referansenummer til gullmailen som var utestående tilbake til mars.

    Blåruss som jeg er, holdes det jo selvsagt regnskap over alle avbestillinger som ikke er refundert.

    Fordringer på ca 2900 kr hadde jeg til gode hos bolaget!

    Til nå har det dukka opp over 6.000, fordelt på 9 ulike reiser, så når de først setter i gang så får de det i alle fall til!

    Jeg derimot, burde kanskje finne meg en annen jobb.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,012
    Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Tips: dine personlige opplysninger er lesbare.
     
    jgroneng liker dette
  17. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,266
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jaggu var de det. Tusen takk for headsup
    Fjernet bilde for de måtte lure hva det snakkes om:)
     
    jgroneng liker dette
  18. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,724
    Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Litt inspirert av dette sendte jeg i går en lang liste over refusjoner som fortsatt er ubehandlet til den norske diamantmailen. For turer bestilt fra mars og fremover. Burde muligens valgt den danske mailen, for i dag fikk jeg svar på at de har sjekket samtlige:

    Jag har tittat på dina bokningar och så här ser det ut;
    UPU5MJ- ligger fortfarande i kö för återbetalning.
    VYU8BS- ligger fortfarande i kö för återbetalning.
    VGO8BF- ligger fortfarande i kö för återbetalning.
    osv osv osv...

    Takk! Fortell meg heller noe jeg ikke vet :p:p
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,613
    Likes mottatt:
    9,218
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lurer på hva den norske gullmailen egentlig kan hjelpe med, for hver eneste gang jeg har spurt om noe så er svaret «tyvärr, ring bla bla bla.. hvis du derimot har frågor om Eurobonus kan vi hjälpa». Ganske så ironisk når man feks spør om ombooking av en EB-billett, evt bytte eco til plus etc...
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    9,133
    Bonuspoeng:
    183
    Ringe Danmark? Jeg har bare gjort det noen få ganger, men gull-service fra Danmark har alltid vært ehhh *gull*. Og fikset hver gang mens jeg ventet på telefonen.
     

Del denne siden