Da fant Air Canada endelig ut at de skulle betale tilbake. Bør vel kontakte Amex, siden den allerede har gitt meg pengene ...
Har også en sak hvor jeg både har fått penger fra Amex og fra selskapet. Tenkte jeg skulle se om de tar kontakt først. (Men setter pengene på en egen konto, så jeg ikke bruker de på noe annet tull)
Hei, En ting jeg har stusset på i flere dager er at selskaper som SAS og Norwegian fortsatt tar flyplassavgift for passasjerer. Bestilte en reise for noen dager siden der jeg brukte bonuspoeng, men måtte betale skatter og avgift. Lurer på om dette er riktig? Myndighetene har opphevet flypassasjeravgiften ut 2020 samt gitt de lavskatt.
Ringte Amex og de takket for at jeg ringte og sa i fra. De sa de får en henvendelse fra Air Canada på dette, og sa at systemet håndterer dette. Og jeg får en e-post der det står at beløpet er avregnet mot det som tidligere er tilbakebetalt. Ca 2000 poeng i såkalt poengavdrag, ja ja. Er vel rett og rimelig at man ikke får poeng for noe som ikke er kjøpt og betalt.
Tok kontakt med SAS på chat, der ble jeg møtt av en sur svenske som skrev at om jeg ønsket avgiftene tilbake kunne jeg avbestille hele reisen. Var vist ikke noe han ønsket og diskutere mere om Bestilte retur billetten av Norwegian, der de også tok betalt for flypassasjeravgift. Har ikke tatt kontakt med de enda. Er ikke snakk snakk om store beløpet (546kr totalt i avgifter), men stort nok for en student. Tenker rett skal være rett. Lurer på om de har rett til å ta disse avgiftene av forbrukerene når de selv har fritak...
Du kan jo henvise hit: https://www.skatteetaten.no/bedrift...er-i-perioden-januar-til-og-med-oktober-2020/
Er det bare jeg som synes det er gnient å ta kontakt med et selskap som er på konkursens rand for å få tilbakebetalt 76.50 per pers per strekning? Hvis de fortsatt krever inn dette etter at fritaket ble forlenget er det såklart noe annet, men jeg antar at det ikke er tilfellet.
Jeg tror Air Canada har fått press fra myndighetene om å betale tilbake! Pressmiddelet var så enkelt som penger ... «dere får ikke mer coronastøtte før dere har gjort opp for dere!» Air Canada har hatt en formening om Coronaen ikke er deres skyld og dermed en form for force majeure .....
Spørsmål: Jeg skulle flydd til Oslo på torsdag, og må avbestille den. Billettene er refunderbare (-600kr pr flygning). Ombooking er mulig uten gebyr, alle datoer som kan være aktuelle medfører høyere pris. I forrige uke kunne jeg fått en voucher .... men i dag er den muligheten borte. På hjemmesiden står det at jeg kan få voucher dersom det er mer enn tre dager til reisen skal starte. Ville jo helst hatt alle pengene tilbake, men en voucher hadde vært et alternativ. Noen forslag? EDIT: En venninne i Danmark fikset en voucher ....
Jeg har billetter til Manchester neste uke. Disse ble bestilt før korona stengte Norge og før reiserestriksjoner. Det er jo uaktuelt å reise nå. SAS flyr, så jeg må nok avbestille selv. Må jeg kreve tilbake skatter og avgifter der, og så sende krav til forsikringsselskapet for resten?
Der kom jaggu pengene for en reise jeg avbestilte i april, kun 235 dager behandlingstid. Som plaster på såret fikk jeg dog tilbake opprinnelige skatter, ekstra skatter da jeg gjorde om enveis til t/r, endringsgebyret og en drøy 50-lapp ekstra. Det var voldsomt til valutagevinst på noen hundrelapper?
Skulle fly BGO-LPA i feb på bonuspoeng men SAS har nå kansellert reisen. Snart en uke siden og ingen poeng kommet tilbake på konto. Får kun opp muligheten "søk refusjon". Vil de ikke tilbakeføre poengene her?
Takk for svar. Var det jeg trodde. Begynner med en epost til Diamantmailen og satser på de kan fikse.
Det at flyvningene er innstilt betyr ikke nødvendigvis at bookingen er kansellert. Poengene burde dukke opp på konto etter kort tid om du avbestiller via "Søk refusjon"-linken, med forbehold om at de ikke har gått ut på dato.