Poeng kommet tilbake etter mail til EBD. Hadde også 1 bestilling kjøpt på voucher som nå er utløpt. Får voucher ny 12 mnd gyldighet i dette tilfellet?
Kjenner på at jeg ikke har mer tålmodighet overfor sas nå. Har purret via gold-Mail sikkert 10 ganger på refusjon av reise i mars 2020 uten at det har hjulpet. Er det noen som vet hvor og hvordan man melder inn en formell klage?
Nå må jeg klage min nød. Etter å ha ventet tålmodig siden Mai i fjor, var gleden stor da jeg så mail fra SAS refund notice i går. Men gleden ble kortvarig da jeg så hva de hadde refundert. Vi hadde med vanlig perfekt timing booket tidenes ferie til Sør-Afrika sommeren 2020. For 2 voksne og 2 barn betalte vi drøye 29k med SAS fra OSL-JNB. Så slo covid til, og i April fikk vi epost fra IF om at vi kunne avbestille flybilletter uten at flighten var kansellert, så lenge UD's reiseråd frarådet reisen. Vi valgte å gjøre dette fordi vi uansett ikke ønsket å reise, selv om reiserådet evt. skulle endre seg. Eposten fra SAS så ca slik ut, 4 stk eposter uten noen form for forklaring, med ett vedlegg pr person: Amount Paid: Fare Paid: 3850 Taxes, Fees. Other Charges: 3706 Amount Refunded: Fare: 0 Taxes, Fees, Other Charges: 1171 De har altså klart å refundere under 1/3 av skatter og avgifter. Er det noen som skjønner logikken i dette? At jeg ikke har fått for billetten henger vel sammen med avbestillingen, så det får jeg ta med forsikringen, men jeg trodde de i hvert fall måtte refundere skatter og avgifter???
Vet ikke hva slags regler som var for billettene du hadde, men det er gjerne ett gebyr for å avbestille også, som da spiser av det du har krav på og få igjen. Men dette bør ikke være ett problem. Forsikringen skal dekke differansen på det du betalte opprinnelig og det du får refundert fra flyselskap
Posten for "Taxes, Fees, Other Charges" inkluderer gebyret som tidligere gikk som drivstofftillegg. Dette er refunderes ikke på ikke-refunderbare billetter.
Det forklarer saken. Interessant at dette utgjør den største delen av avgiftene... Uansett, takk for svar.
Mottok "refund notice" fra SAS den 3 desember med beskjed om utbetaling innen 5 dager. Nå er det 18 januar og SAS og SEB (SAS MC) blir ikke enige om hvor pengene har blitt av og hvem som har rotet dem bort. Jeg har sammen med SEB gjennomgått alle transaksjoner og finner ingen refusjon. SAS viser til en form for kvittering som sier at beløpet er overført den 5 desember. All dialog med SAS regnskap går via Diamantmailen DK som er svært hjelpsomme. Er snakk om i overkant av 12k, så har ikke tenkt å gi meg med det første. Er det mulig å trekke inn forsikingsselskapet knyttet til SAS Mastercard snart?
Også purret på et par bestilinger, fikk dette svaret: Disse skulle være refunderet for længst. Jeg ved ikke hvad der er gået galt. Jeg sender det straks til regnskab. Du hører fra mig når det er fikset. Beklager for ventetiden.
Jeg hadde også en sånn i fjor. Da fikk jeg refund notice i løpet av dagen og pengene kom inn et par dager senere.
Etter å ha ventet siden april (!) med å få refundert billettkostnader tikket det i dag inn en e-epost fra SAS med en link jeg måtte gå inn på for å legge inn kontonummer slik at de fikk refundert beløpet. Linken fungerer selvfølgelig ikke. Ja ja, da får det bli en ny runde med telefoner da, og ytterligere forsinkelse.
Denne har jeg glemt å gi en oppdatering på. Etter mye leting, mange telefoner og mailer fant jeg pengene. Jeg hadde betalt billettene med Curve og brukt GBIT til SAS MC under doble poeng kampanje. SAS refunderte pengene til Curve, men ikke det underliggende kortet. Curve har dessverre ingen funksjon for å flytte pengene mellom kortene som er tilknyttet. Så da står det 12k på Curve som ikke gir hverken Amex spend eller poeng Om ikke noen kommer på noe skikkelig kreativt
Her kom pengene forholdsvis raskt etter denne tilbakemeldingen. Så da er jo bare spørsmålet om man har husket alle sammen selv, for virker ikke som om det er 100% kontroll i systemene.
Rart, jeg har gjort samme transaksjon og pengene ble refundert sas mc kortet jeg hadde brukt etter forrige mc kampanje med GBIT
Takk! Ja, det virker ganske merkelig. Fikk refundert penger for en netthandel før jul og de kom tilbake til riktig underliggende kort når jeg hadde betalt med Curve. Tror ikke jeg orker styre mer med det.
Den høres ut som en svindelmail.... Refusjon krediteres jo på kortet som ble brukt til betalingen. Lurer forresten på hvordan denne mailen ser ut.
Enig, men ser ser ganske legit ut. Greia er at billettene er bestilt via tredjepart (Gotogate) så antar det er derfor de ikke har informasjon som gjør at de kan tilbakebetale. Skal melde tilbake når jeg har snakket med SAS om dette var svindel eller ei.