Hehe, hvordan er det mulig? Sas har refundert med for booking til Bali fra sommeren 2020 i desember til et amex kort jeg ikke lenger benytter. Fortsatt ikke fått et brev fra Amex om at dette har kommet inn. Håndskriver de brevene fra Jamaica, Nyc og sender de meg brevdue? Det merkeligste er at i følge Sas så sendte de service fee til min kones Amex(der har brevet kommet frem) og resten til mitt kort!
Er det mulig du har brukt flere forskjellige kort til å betale de forskjellige gebyrene underveis? Du betaler jo ikke servicegebyret på nytt ved endringer og SAS er vel muligens pliktig til å refundere beløpene til samme kort de ble betalt med. Ellers så er brevet du får hvis du får tilbakebetalt penger på kansellert kort en normal amex papirfaktura, bare med nytt skyldig beløp satt til 0 og saldo i minus. Jeg fikk en i postkassa i forrige uke for mitt kansellerte kort med faktureringsperiode 20.12.20-19.01.21, så du kan nok forvente å få brev når du vanligvis fikk efaktura, bare med et ukjent antall dager lagt til pga postgang.
Det kan stemme at jeg har brukt to forskjellige amex kort. I disse corona tider har jeg i etterkant lært meg til og kun bruke Sas mc til bestillinger med Sas, så holdes oversikten bedre. Fruen fikk dette brevet for ca 1 mnd siden og beløpene ble refundert samme dag, så litt rart jeg ikke har mottatt det enda, siden vi hadde lik faktureringsperiode. Ingen info om at man må ringe inn, kun et brev som opplyser om at man er i pluss.
Hvis du fikk refundert pengene første dag i faktureringsperioden du hadde på kortet vil det ta 1 måned + postgang før du får brevet. Jeg ville nok ringt amex kundeservice uansett og spurt om de kan sjekke saldo på kortet. Du må jo ringe dem uansett hvis du skal ha det betalt ut til konto.
Man må ringe uansett ja, så det er bare å ta kontakt og be dem overføre til konto. Jeg gjør det en gang i måneden, da det stadig kommer refusjoner på kort jeg har avsluttet.
Problemet er at jeg ikke lenger har kortet. Eller for den sags skyld kortnummeret man må identifisere seg med når man ringer inn.
Du kommer fram på telefonen uansett om du ikke har kort lenger, muligens med noen ekstra menyvalg. Og har du et annet amexkort så taster du bare inn nummeret fra det.
For min del virker det som SAS har fått løsnet en plugg i systemet. Avbestilling av bonustur søndag kveld: poeng på konto få minutter etterpå, refund notice dagen etterpå og nå er pengene tilbake på kortet jeg betalte med. Måneder er blitt til dager, og det helt uten en eneste e-post eller telefonsamtale med SAS. Hadde selvfølgelig helst vært på tur, men men.
Kom på at jeg har en link til en voucher fra SAS liggende i mailboksen. Bør denne aktiveres nå, eller venter man med å trykke linken til man har bruk for voucheren? Står noe om at den må brukes innen 48 timer, eller er det at den ikke kan brukes før etter 48 timer etter nedlasting? Ble forvirra her...
Kan vente helt til utløp av voucher. Lastet selv ned en i går som var utstedt for 1 mnd siden. Det betyr bare at du kan risikere å vente 48t til du kan faktisk kan laste ned og bruke den. "Your voucher will be activated and ready to use 48 hours after you receive this email." Fikk faktisk en sånn link i dag på en kansellering jeg gjorde for et par uker siden så det går i grunnen passe fort.
Endrer betingelsene for å få refundert resterende beløp på voucheren etter et år seg avhengig av om du aktiverer den eller ikke?
Rimelig sikker på at du må bruke den innen 1 år fra den er utstedt. Og det er lik aktivert (i systemet). At du laster den ned senere betyr ikke at den er aktivert senere.
Vouchers utstedt pga Covidkanselleringer er refunderbare etter et år. Det står isåfall i mailen du fikk.
De har to typer voucher. En som du viser og en annen som man ikke får refusjon på. Feks når man selv har avbestilt, i motsetning til når flyselskapet kansellerer som er din versjon.
Ja. Når jeg spurte om det gjorde noen forskjell så mente jeg såklart vouchere som er refunderbare. Det virker jo som de aktiveres på samme måte.
Jeg bestilte en tur til familien høsten 2019 som ble kansellert sommeren 2020. I følge Sas ble skatter og avgifter refundert i des 2020. Har ventet lenge på brev fra amex uten resultat. Da ringte jeg inn 1-3 ganger siste ukene. Til slutt opprettet amex en sak. Problemet er at amex ikke finner refunderingen. Jeg ba Sas om dokumentasjon på dette og jeg sendte amex både korrespondansen med Sas og dokumentet Sas kaller SRS transaction detail. Nå får jeg svar fra Amex at de ikke finner krediteringene og ber meg om bekreftelse på når dette ble debitert til min konto. Dette er et avsluttet amex kort jeg sa opp i slutten av 2019. Noen med samme erfaring? Hvordan løser man dette? Dokumentet fra Sas viser beløp som skal ha blitt refundert, dato og til med kortdetaljer.
Da gjorde SAS det igjen... Kansellerte kveldsavgangen EVE-OSL på mindre enn 14 dagers varsel (12 dager), og kom med alternativ 7,5 timer før. Det var naturligvis ikke akseptabelt, så jeg måtte ombooke til avgang med NAS. Skrev klage/krav til SAS siden de ikke gjorde dette minst 14 dager før og med et akseptabelt avreisetidspunkt. For å være "snill" med SAS, valgte jeg voucher på det doble beløpet, slik de ønsker det. Ga klar beskjed om at jeg ikke ville akseptere standardsvaret om Covid-19, da det forlengst hadde blitt den nye normalen, og at det ikke er noen overraskelser i en 14 dagers horisont. Nå har jeg fått svar....joda, standardkvasisvaret om Covid-19... Har nå skrevet tilbake og bedt dem se på saken på ny før jeg evt. klager saken videre i systemet. Har allerede en sånn sak hos Transportklagenemnda som ikke er ferdigbehandlet (behandlingstid på et halvår), så det går nok mot en ny sak her. Skjønner ikke at SAS gidder.
Avbestilte en bonustur for 2 dager siden, poeng var på plass med en gang, penger er tilbakeført på kortet i dag. De har kommet seg!
What? Jeg reagerer sterkt på dette øverst i artikkelen: Personlig venter jeg fortsatt på refusjon for en reise kansellert i august...