Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183

    Er ikke SAS VIP Plus bestillt på F&F kampanje? De har vel ikke vært fullt refunderbare såvidt jeg husker
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nope. Ikke kampanje. Standard Plus Pro.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Står jo VIP Plus i skjermbildet?

    Ser også i første tråden for turen at det var F&F salg da den ble planlagt, til og med beskrevet med samme pris som du har betalt.
    https://insideflyer.no/forums/threa...en-mr-til-lhr-9-mai-heng-deg-på-da-vel.14832/ så holder en knapp på at det er det du har

    Hvis der er plus pro skal du jo allt tilbake. Da ville jeg ringt kundeservice evt sendt mail til ebg/ebd
     
    Last edited: 25. juli 2020
    Edvard and Rscott like this.
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspill. Da tar jeg nok feil, og har bestilt med F&F uten å vite om det. Hadde neppe bevisst bestilt så langt frem i tid uten mulighet for full refusjon.

    Har uansett sendt mail til diamantmailen. Før høre hva de sier.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    3 mnd her også etter de kansellerte.

    Ikke kommet inn refusjon.

    Kjørte en kredittkort-sak til slutt, så får kortselskapet ta det videre maset med SAS. Jeg forsøkte flere ganger, og de svarte telefonen (null problem der) men slutter å bruke mer tid på dem etter 2 løfter om tilbakebetaling som aldri kom.
     
    Shyneno liker dette
  6. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde det samme og sas bestridte kravet noen uker senere :p så da blir det reiseforsikringsak :)
     
    Shyneno liker dette
  7. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    I dag var pengene på konto etter en kansellering som ble gjort 30.03 (reisen skulle vært påsken i starten av april :)
     
    Shyneno, puckno and Lars J like this.
  8. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Må si meg enig her. Min opprinnelige kansellerte reisedato var 10 Mars...og så langt har det ikke vært noe nytt ifra SAS.
    Men min reise var bestilt gjennom VIA Egencia da, og sånn det ser ut nå så sliter de svært med å få noe tilbake fra SAS.
     
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Avbestilte plus pro billetter til BRU og CPH i vår/tidlig sommer. Fikk nå tilbud fra SAS om voucher i stedet for tilbakebetaling med 350 NOK/PAX i påslag.

    Jeg tror jeg har nok voucher og takker nei.

    Stiller meg dog litt tvilende til at dette skjer fordi de har så mange refusjoner som tar tid. Tar det mindre tid å lage disse vouchere?

    Regner med at SAS gjør det først og fremst for å låne penger av oss.

    K
     
    Shyneno liker dette
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Bali ferien ble kansellert grunnet et visst virus.
    Poengene og Ct kom tilbake når reisen ble kansellert. Fortsatt ikke mottatt skatter og avgifter. Skal man i tillegg ha igjen de 450 per person?
     
    Shyneno liker dette
  11. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Skal ha tilbake alt da i så tilfellet
     
    Maggie liker dette
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg fikk forøvrig kansellert en IC reise, poengene tilbake med engang, refusjon for skatter og avgifter ikke kommet enda, burde jo det. Heldigvis er det ikke mer enn nettopp skatter og avgifter, og ikke et helt feriebudsjett
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Selvsagt gjør de det. Ran på høylys dag og sanksjonert av alle autoriteter.
    Men, men, hva gjør man ikke for å ha et flyselskap etter dette...
     
    Shyneno, democomputer and NoLimit like this.
  14. watda

    watda Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Avbestilling utført 13. mars ble "refundert" i dag. Totalsum for billettene var ca 13600 hvorav ca 7000 var avgifter. Fikk i dag tilbake 1550 kr. Dette var SAS plus billetter. Når jeg ber om forklaring lukker de bare chatten/legger på telefon. Skulle tro dette var Ryanair..
     
    Shyneno liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags SAS Plus billetter? Det er avbestillingsgebyr på SAS Plus Smart som varierer i størrelse etter som det er en innenlands, europa eller interkontinental billett. Denne kan vel være på opp til 300 euro per reisende. I tillegg er vanligvis mesteparten av det som vises som "Skatter og avgifter" under bestilling på sas.no ikke-refunderbare avgifter for en billett som ikke er refunderbar.


    Var det SAS som kansellerte flyvningen skal du ha igjen alt. Hadde du en SAS Plus Pro eller Flex billett skal du også ha igjen alt. Ba du om refusjon selv har du bare rett på 13600 minus avbestillingsgebyrene, men med mindre dere er mange reisende så høres det lite ut at det bare skal være 1550kr igjen. Sikker på at det ikke var 1550kr per reisende? Reiseforsikring dekker 99% sikkert resterende hvis rett beløp faktisk er tilbakebetalt.
     
  16. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    I går fikk jeg endelig beskjed om refusjon av min tur til LAX som ble kansellert 24. mars. Jeg har fortsatt ikke fått beskjed om refusjon for en tilsvarende billett til LAX som ble kansellert 16. mars. Det beviser i alle fall at de IKKE tar det i rekkefølge!
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    CT som ble kansellert 26.mars refundert i dag. CT som ble kansellert 11.mars fremdeles ikke refundert...
     
  18. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk refundert en innenriksbillett i dag, som jeg helt hadde glemt av. SAS kansellerte og flyttet meg til en avgang 1 time tidligere, men det passet ikke. Refundert 20 mars, på konto i dag.
     
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilte en bonusreise med den nye A321til Boston nå i november, og basert på mailene jeg fikk så ser det ut Som om refusjonen av skatter kan gå på rekordtid... 1 min etter kansellering tikket «Your PNR refund» inn i mailboksen og da kan det se ut som om pengene kommer på konto tidlig neste uke om det går på skinner...

    Edit: Bookingen til BOS ble avbestilt i dag...

    Skulle det skje, blir jeg mektig imponert...

    Venter enda på en avbestilling fra april som ikke er tilbakebetalt enda...
     
    Last edited: 07. aug 2020
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Samme erfaring. Avbestillte bonusreise med avgang i Mars neste år på Onsdag, penger på kort i dag.


    Bonusreise avbestillt i Mai med avreise i Juli i år har jeg fortsatt ikke fått tilbakebetalt
     

Del denne siden