Motsatt erfaring her. Ved avbestilling av bonusreiser i april, mai og juni ble skattene tilbakebetalt ca. umiddelbart, mens jeg enda venter på refund notice for en avbestilling forrige uke.
Da fikk jeg omsider (etter 3 stk "vi har ikke glemt deg mailer") min voucher på 8100kr, som jeg har ventet på siden 16. mars - det tok da for respektive måleenheter: - 145 days - 20 weeks and 5 days - 4 months, 23 days - 39.62% of 2020
For å sitere meg selv: Jeg ER imponert av SAS For avbestillingen av bonusturen til BOS i månedsskifte november/desember som ble utført sist fredag BLE skatter og avgifter refundert tilbake til kortet i natt! Bokført med dato sist lørdag, en dag etter avbestilling... Så dersom de vil klarer de å refundere automagisk uten og blande inn konsulenter...
Jeg venter på refusjon fra tidlig mai. Mitt kredittkortselskap sier: "Det er dessverre ikke mulig å trekke pengene tilbake etter de har gått ut av din konto. Brukerstedet har informert at de vil refundere dine billetter i september, vi må dessverre vente til da." SAS ga beskjed på telefonen for noen uker siden at jeg mest sannsynligvis fikk refusjon i september. Jeg er ikke interessert i å "låne" penger til SAS.
Som jeg svarte i en annen tråd, fikk jeg 8 refusjoner på 48 timer med tre forskjellige flyselskap (SAS, LOT og Austrian). Dette var for noen dager siden. SAS-billettene var fra begynnelsen av april, så da kan refusjon i september høres realistisk ut.
Jeg har en billett utestående på 7500,- hos SAS. Bestilt via Berg-Hansen. Billettene var klasse C / S. Jeg har kjørt en dispute mot kredittkort(SEB / SAS MC), og det som mangler nå er dokumentasjon på at billettene har full refusjonsrett, dvs. det er det siste SEB har etterspurt. Jeg sliter litt med å finne denne dokumentasjonen, kvittering / bekreftelse fra Berg-Hansen oppgir bare reiseklasse, men ingenting eksplisitt om full refusjonsrett. Jeg sliter også med å finne oversikt hos SAS som sier at klasse C og S har full refusjonsrett. Noen som kan hjelpe meg på vei?
Send en henvendelse til Berg Hansen og be de oversende detaljerte billettregler for bestillingen. De sitter på alt du trenger av informasjon.
Hadde billetter til Kreta i sommer (reise i juli) som ble kansellert (av meg) i april. Dette var ikke-refunderbare billetter hos SAS. Totalt 20.500,- hvor ca. 6.000 er skatter og avgifter. Alt betalt med SEB MC. Har meldt inn krav på reiseforsikring for å få tilbake de ca. 14.500,- som SAS ikke vil refundere. Men de vil ikke betale ut noe før SAS bekrefter hva de refunderer og ikke. Og det gjør de ikke før de faktisk refunderer.. Snakket akkurat med SAS og de sier de nå holder på med refusjon på reiser som skulle vært gjennomført i april. Alt er Spørsmål: Hvis jeg ber SEB refundere beløpet, vil de trekke poengene for dette? Er jo faktisk snakk om litt over 3000 poeng. Begynner å bli litt lei av å ha over 20.000,- utestående ..
Venter på: 24300,- for 2 Sas pluss billetter avbestilt i Mai 3000-ish for EB billetter avbestilt i Mai 2950-ish for EB billetter avbestilt i Juni 950-ish for EB billetter avbestilt sist Onsdag.. Alt betalt med SEB MCP EB saldoen får svi når disse kommer i retur
Helt ut av det blå, 4 måneder etter kansellering var plutselig beløpet godskrevet kortet reisen var betalt med. Ingen mail med «Refund notice» mottatt foreløpig... Da er endelig siste utestående beløp godskrevet kortet
Det har nå gått så lang tid at kortet jeg brukte til å betale er gått ut. Hva skjer i slike tilfeller?
Ringte inn for manuelt å avbestille en endret reise og sikret refusjon. Spurte da spesifikt om forventet refusjonstid og fikk tilbake: "1-3 mnd., men du som er EBD vil mest sannsynlig nå få det innen én mnd da disse nå prioriteres(?)" Venter i spenning, men uvisst hvor lenge..
Klart, ja. Og det er jo bare naturlig. Jeg hadde 40k tilgode hos Norwegian og 25k hos SAS. Ingenting kom tilbake før jeg kjørte credit card claim. Da var de raske, hos begge flyselskap (tror de får en form for "bot" om de ikke svarer kjapt til Mastercard/VISA at de refunderer). Nå er alt OK, og pengene var tilbake i juni ca for begge krav jeg sendte i mars/april. Er blitt mye mer interessert i å bruke TPC etterpå, kan du si. Der betaler man først når man virkelig reiser.....
Jeg ringte inn til SAS for noen dager siden og fikk å vite at de hadde glemt/mistet min booking, og at jeg skulle få tilsendt en voucher. Nå har jeg så fått tilsendt 2x426 i stedet, selvom billettene kostet over 2700 kroner. Har forsøkt å si ifra til dem, men på mail skriver de at det ikke er noe å gjøre og jeg ikke får mer tilbake enn de 850 spenn. Noen som vet hva man kan gjøre her - hvor bør man klage?
Avbestilte du reisen selv? I så fall får du kun refundert skatter og avgifter. Du sender så dokumentasjon/korrespondanse til ditt forsikringsselskap og de vil dekke det resterende beløpet. Dette forutsetter at du bestilte en reise til et land som var grønt på bestillingstidspunktet som så har blitt rødt på reisetidspunktet.
Eg har fått nokon reiser veldig fort, men fått «tilbud» om voucher på andre reiser.... Usikker på om eg skal takke ja til voucher? Får litt ekstra per person riktignok då. Men så lurar eg på, kan eg finne historikk på alle bookinga mine inne på mine sider på SAS ein plass? Slik at eg veit kva slags booking det gjaldt?