Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,581
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo strålende hvis de endelig har fått til et profesjonelt system på dette.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Motsatt erfaring her. Ved avbestilling av bonusreiser i april, mai og juni ble skattene tilbakebetalt ca. umiddelbart, mens jeg enda venter på refund notice for en avbestilling forrige uke.
     
  3. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg omsider (etter 3 stk "vi har ikke glemt deg mailer") min voucher på 8100kr, som jeg har ventet på siden 16. mars - det tok da for respektive måleenheter:

    - 145 days
    - 20 weeks and 5 days
    - 4 months, 23 days
    - 39.62% of 2020
     
    Bonusduk, Shyneno, EndreD and 5 others like this.
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    For å sitere meg selv:
    Jeg ER imponert av SAS:eek:

    For avbestillingen av bonusturen til BOS i månedsskifte november/desember som ble utført sist fredag BLE skatter og avgifter refundert tilbake til kortet i natt! Bokført med dato sist lørdag:cool:, en dag etter avbestilling...

    Så dersom de vil klarer de å refundere automagisk uten og blande inn konsulenter...
     
    EndreD liker dette
  5. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg venter på refusjon fra tidlig mai.
    Mitt kredittkortselskap sier:
    "Det er dessverre ikke mulig å trekke pengene tilbake etter de har gått ut av din konto. Brukerstedet har informert at de vil refundere dine billetter i september, vi må dessverre vente til da."

    SAS ga beskjed på telefonen for noen uker siden at jeg mest sannsynligvis fikk refusjon i september. Jeg er ikke interessert i å "låne" penger til SAS.
     
    Shyneno liker dette
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg svarte i en annen tråd, fikk jeg 8 refusjoner på 48 timer med tre forskjellige flyselskap (SAS, LOT og Austrian). Dette var for noen dager siden. SAS-billettene var fra begynnelsen av april, så da kan refusjon i september høres realistisk ut.
     
  7. Oyviin

    Oyviin Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en billett utestående på 7500,- hos SAS. Bestilt via Berg-Hansen. Billettene var klasse C / S. Jeg har kjørt en dispute mot kredittkort(SEB / SAS MC), og det som mangler nå er dokumentasjon på at billettene har full refusjonsrett, dvs. det er det siste SEB har etterspurt.

    Jeg sliter litt med å finne denne dokumentasjonen, kvittering / bekreftelse fra Berg-Hansen oppgir bare reiseklasse, men ingenting eksplisitt om full refusjonsrett. Jeg sliter også med å finne oversikt hos SAS som sier at klasse C og S har full refusjonsrett. Noen som kan hjelpe meg på vei?
     
    Shyneno liker dette
  8. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Send en henvendelse til Berg Hansen og be de oversende detaljerte billettregler for bestillingen. De sitter på alt du trenger av informasjon.
     
    Shyneno liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde billetter til Kreta i sommer (reise i juli) som ble kansellert (av meg) i april.
    Dette var ikke-refunderbare billetter hos SAS.
    Totalt 20.500,- hvor ca. 6.000 er skatter og avgifter. Alt betalt med SEB MC.

    Har meldt inn krav på reiseforsikring for å få tilbake de ca. 14.500,- som SAS ikke vil refundere. Men de vil ikke betale ut noe før SAS bekrefter hva de refunderer og ikke. Og det gjør de ikke før de faktisk refunderer.. Snakket akkurat med SAS og de sier de nå holder på med refusjon på reiser som skulle vært gjennomført i april.
    Alt er

    Spørsmål:
    Hvis jeg ber SEB refundere beløpet, vil de trekke poengene for dette? Er jo faktisk snakk om litt over 3000 poeng. Begynner å bli litt lei av å ha over 20.000,- utestående ..
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ja
     
  11. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Venter på:

    24300,- for 2 Sas pluss billetter avbestilt i Mai
    3000-ish for EB billetter avbestilt i Mai
    2950-ish for EB billetter avbestilt i Juni
    950-ish for EB billetter avbestilt sist Onsdag..

    Alt betalt med SEB MCP

    EB saldoen får svi når disse kommer i retur:eek:
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Helt ut av det blå, 4 måneder etter kansellering var plutselig beløpet godskrevet kortet reisen var betalt med.

    Ingen mail med «Refund notice» mottatt foreløpig...

    Da er endelig siste utestående beløp godskrevet kortet:eek:
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått en refund uten noen «refund notice» jeg også, det er to uker siden.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Det har nå gått så lang tid at kortet jeg brukte til å betale er gått ut. Hva skjer i slike tilfeller?
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan få det inn på konto.
    Kontakt kortutsteder.
     
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte inn for manuelt å avbestille en endret reise og sikret refusjon. Spurte da spesifikt om forventet refusjonstid og fikk tilbake:
    "1-3 mnd., men du som er EBD vil mest sannsynlig nå få det innen én mnd da disse nå prioriteres(?)"
    Venter i spenning, men uvisst hvor lenge.. :rolleyes:
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Klart, ja. Og det er jo bare naturlig.

    Jeg hadde 40k tilgode hos Norwegian og 25k hos SAS. Ingenting kom tilbake før jeg kjørte credit card claim. Da var de raske, hos begge flyselskap (tror de får en form for "bot" om de ikke svarer kjapt til Mastercard/VISA at de refunderer).

    Nå er alt OK, og pengene var tilbake i juni ca for begge krav jeg sendte i mars/april.

    Er blitt mye mer interessert i å bruke TPC etterpå, kan du si. Der betaler man først når man virkelig reiser..... :)
     
  18. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ringte inn til SAS for noen dager siden og fikk å vite at de hadde glemt/mistet min booking, og at jeg skulle få tilsendt en voucher. Nå har jeg så fått tilsendt 2x426 i stedet, selvom billettene kostet over 2700 kroner. Har forsøkt å si ifra til dem, men på mail skriver de at det ikke er noe å gjøre og jeg ikke får mer tilbake enn de 850 spenn. Noen som vet hva man kan gjøre her - hvor bør man klage?
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Avbestilte du reisen selv?
    I så fall får du kun refundert skatter og avgifter.
    Du sender så dokumentasjon/korrespondanse til ditt forsikringsselskap og de vil dekke det resterende beløpet.

    Dette forutsetter at du bestilte en reise til et land som var grønt på bestillingstidspunktet som så har blitt rødt på reisetidspunktet.
     
  20. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har fått nokon reiser veldig fort, men fått «tilbud» om voucher på andre reiser....
    Usikker på om eg skal takke ja til voucher? Får litt ekstra per person riktignok då.

    Men så lurar eg på, kan eg finne historikk på alle bookinga mine inne på mine sider på SAS ein plass? Slik at eg veit kva slags booking det gjaldt?
     

Del denne siden