Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, men den er bare tilgjengelig i arbeidstiden på hverdager. Prøv igjen i morgen
     
  2. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Du så ikke at jeg hadde ventet 5 måneder?

    Poenget mitt var at om alle på forumet hopper på Messenger samtidig, så forsvinner den muligheten rimelig fort.

    Om man har en Oslo tur eller to i krav, så kan man vente på tur. Har man derimot ventet en stund, med større summer utestående, er det jo selvsagt fritt fram. Krev i vei.

    (Disclaimer: jeg har fremdeles krav utestående hos SAS.)
     
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ny rekord: Avbooket vanlig billett med full refusjonsrett kl. 11 i dag, refund-notice kl. 14. :D
     
    RoadKing liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    De burde gå ut høyt å kjøre på med at refusjon på biletter bestilt nå refunderes innen feks 2 uker. Ser for meg mange er skeptisk til å bestille nye billetter når de leser alle oppslag om folk som ikke får refundert.
     
    Grooo liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Pøh, jeg avbestilte California turen min 26 august, fikk poengene med en gang, har ikke fått noen refund notice og har heller ikke sett noe til pengedelen :(.

    Ser dem vel kanskje til jul.

    Og ja, som du sier @Xflipper , hvis folk kunne stole på at pengene ville komme tilbake.

    Det gjør ikke jeg, og jeg merker at jeg har stor motviljen mot å bestille for penger.
     
    Xflipper liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Deter viktig at du gjør, slik at de som savner refusjon kan få pengene sine. :)
     
    RoadKing liker dette
  7. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Om noen er fysen på rask refusjon fra SAS er det bare å gå til media: https://www.tv2.no/nyheter/11625576/

    "Flere uker etter hjemkomsten tar Berger kontakt med SAS for å etterlyse refusjon av billetten hun hadde kjøpt for 273 Euro (2876,83 NOK etter dagens kurs). Da får hun beskjed om at SMS-en var feilsendt. Hun kunne ha reist hjem som normalt. Likevel vil SAS ikke refundere billetten."

    "SAS står på sitt i flere måneder, helt fram til TV 2 hjelper deg tar kontakt. Først da ønsker SAS å ta på seg ansvaret for den feilsendte meldingen."
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Jeg lurer på hvor lang tid du måtte vente før refusjon fra Europeiske var på plass?
     
  9. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Sendt inn 03.august, mottatt bekreftelse på at europeiske dekker det den 09.august og penger på kontoen den 11.august.
     
    bombusfervidus liker dette
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemeldingen! Da vet jeg at jeg ikke trenger å vente månedvis før jeg får refusjon fra Europeiske. :)
     
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Refund notice tikket inn akkurat nå for en reise den 21.juli til IAD som ble kansellert den 15. mars.

    Purret en gang den 2.juli og etter det har jeg bare tenkt det var å smøre seg med tålmodighet. Refusjon er sendt til mitt gamle Sas MC som ble meldt mistet og erstattet med et nytt kort så pengene er ikke på konto enda. SEB hevder imidlertid at dette skal komme automatisk. Etter å ha ventet i 6mnd så kan jeg vente noen dager til.
     
    Eddie47 liker dette
  12. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg begynner å bli litt frustrert her. Jeg bestilte en Full Flex Pro reise 26. mai, avbestilte 2.juni, siden jeg her har betalt ekstra for full flex så bør det skje noe snart?
    Er det slik at man ikke får refund før man får refund notice?
    Hadde det vært en tusenlapp eller to så hadde jeg ikke tenkt så mye på det men det er snakk om veldig mye mer.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    +1.
    Bestilte pluss Pro. Avbestillte selv av andre grunner en Covid. Dette er nå 5 mnd siden og begynner å bli litt frustrert.
     
    Skinnes liker dette
  14. EBG_LT

    EBG_LT Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skal avbestille en tur til Tokyo med hjemreise 03.01.21.

    Har booket Go smart til og Plus Smart tilbake. Etter de nye reiserådene som har kommet må jo denne nå avbestilles. Bør jeg avbestille en enkelt vei eller hele turen samtidig?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok hatt is i magen her og ventet så lenge som mulig før jeg kansellerte selv. Det beste er om SAS kansellerer slik at du får full refusjon.

    Og velkommen til forumet forresten!
     
  16. EBG_LT

    EBG_LT Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk :)
     
    Travellingalf liker dette
  17. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk dette tilbudet i dag. Forhåpentligvis er ikke refusjon langt unna.
     

    Attached Files:

  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing liker dette
  19. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,298
    Bonuspoeng:
    93
    Fått tilbake den på 2950, mens det har vært totalt stillhet rundt de 2 andre EB bestillingene.
    For den den største «posten” så driver de fremdeles å tilbyr Voucher , nå for 5 gang!
     
  20. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke la deg lure til å ta voucher. Jeg var dum nok til å godta det i mai etter at SAS garanterte at det ville gå "mye raskere enn refusjon". De garanterte max 2 uker før jeg fikk den. Nå har det gått 4,5 måneder, og ingen voucher! Jeg har purret utallige ganger, og svaret er "Du står i kø"! Brutte løfter og elendig kundebehandling!
     
    themichael liker dette

Del denne siden