Du så ikke at jeg hadde ventet 5 måneder? Poenget mitt var at om alle på forumet hopper på Messenger samtidig, så forsvinner den muligheten rimelig fort. Om man har en Oslo tur eller to i krav, så kan man vente på tur. Har man derimot ventet en stund, med større summer utestående, er det jo selvsagt fritt fram. Krev i vei. (Disclaimer: jeg har fremdeles krav utestående hos SAS.)
De burde gå ut høyt å kjøre på med at refusjon på biletter bestilt nå refunderes innen feks 2 uker. Ser for meg mange er skeptisk til å bestille nye billetter når de leser alle oppslag om folk som ikke får refundert.
Pøh, jeg avbestilte California turen min 26 august, fikk poengene med en gang, har ikke fått noen refund notice og har heller ikke sett noe til pengedelen . Ser dem vel kanskje til jul. Og ja, som du sier @Xflipper , hvis folk kunne stole på at pengene ville komme tilbake. Det gjør ikke jeg, og jeg merker at jeg har stor motviljen mot å bestille for penger.
Om noen er fysen på rask refusjon fra SAS er det bare å gå til media: https://www.tv2.no/nyheter/11625576/ "Flere uker etter hjemkomsten tar Berger kontakt med SAS for å etterlyse refusjon av billetten hun hadde kjøpt for 273 Euro (2876,83 NOK etter dagens kurs). Da får hun beskjed om at SMS-en var feilsendt. Hun kunne ha reist hjem som normalt. Likevel vil SAS ikke refundere billetten." "SAS står på sitt i flere måneder, helt fram til TV 2 hjelper deg tar kontakt. Først da ønsker SAS å ta på seg ansvaret for den feilsendte meldingen."
Sendt inn 03.august, mottatt bekreftelse på at europeiske dekker det den 09.august og penger på kontoen den 11.august.
Takk for tilbakemeldingen! Da vet jeg at jeg ikke trenger å vente månedvis før jeg får refusjon fra Europeiske.
Refund notice tikket inn akkurat nå for en reise den 21.juli til IAD som ble kansellert den 15. mars. Purret en gang den 2.juli og etter det har jeg bare tenkt det var å smøre seg med tålmodighet. Refusjon er sendt til mitt gamle Sas MC som ble meldt mistet og erstattet med et nytt kort så pengene er ikke på konto enda. SEB hevder imidlertid at dette skal komme automatisk. Etter å ha ventet i 6mnd så kan jeg vente noen dager til.
Jeg begynner å bli litt frustrert her. Jeg bestilte en Full Flex Pro reise 26. mai, avbestilte 2.juni, siden jeg her har betalt ekstra for full flex så bør det skje noe snart? Er det slik at man ikke får refund før man får refund notice? Hadde det vært en tusenlapp eller to så hadde jeg ikke tenkt så mye på det men det er snakk om veldig mye mer.
+1. Bestilte pluss Pro. Avbestillte selv av andre grunner en Covid. Dette er nå 5 mnd siden og begynner å bli litt frustrert.
Skal avbestille en tur til Tokyo med hjemreise 03.01.21. Har booket Go smart til og Plus Smart tilbake. Etter de nye reiserådene som har kommet må jo denne nå avbestilles. Bør jeg avbestille en enkelt vei eller hele turen samtidig?
Jeg ville nok hatt is i magen her og ventet så lenge som mulig før jeg kansellerte selv. Det beste er om SAS kansellerer slik at du får full refusjon. Og velkommen til forumet forresten!
Mulig dette hjelper på hvor lang tid refusjoner tar: https://e24.no/naeringsliv/i/39jlXP/luftfartstilsynet-truer-sas-med-millionboeter
Fått tilbake den på 2950, mens det har vært totalt stillhet rundt de 2 andre EB bestillingene. For den den største «posten” så driver de fremdeles å tilbyr Voucher , nå for 5 gang!
Ikke la deg lure til å ta voucher. Jeg var dum nok til å godta det i mai etter at SAS garanterte at det ville gå "mye raskere enn refusjon". De garanterte max 2 uker før jeg fikk den. Nå har det gått 4,5 måneder, og ingen voucher! Jeg har purret utallige ganger, og svaret er "Du står i kø"! Brutte løfter og elendig kundebehandling!