Ta kontakt med dem via Messenger. Det hjalp meg, og flere her inne. Jeg ventet 5 måneder. Refund notice var på plass innen 24t etter kontakt.
Samme her. Ga opp og reklamerte til Amex nå. Grei og enkel prosess. Savner bare at det var online og ikke over telefon.
Hvor er lenke til Amex der man kan ta kravet til dem isteden? SAS har utbetalt reisene til statusløse venner av meg som skulle ha reist i juni, men å utbetale reiser jeg har bestilt tidligere og med tidligere avreise, det er visstnok umulig. Har mailet SAS og sendt dem messsenger-melding, men det er samme svadasvar der. Nå kjenner jeg meg så sur, at jeg for tiden ikke gidder å betale for de fremtidige reisene vi uansett skal ha og derfor bare bruker bonuspoeng. Da taper vel SAS dobbelt, siden dette egentlig er reiser jeg ville ha betalt for og gitt dem etterlengtede penger i kassa.
Du må dessverre ringe. Gikk vel kanskje 10 minutter på tlf. Måtte ettersende noe dokumentasjon på bekreftet avbestilling og E-ticket på mail. Fikk faktisk pengene godskrevet i dag. Så tok godt under 1 uke.
SAS har opprettet en side hvor en kan sjekke status for refusjoner. Får ikke så mye mer info annet enn at man er i kø, men det er iallfall en bekreftelse på at refusjonen er "under behandling". https://www.flysas.com/en/refundstatus
Jeg får "REFUND REQUEST NOT FOUND" på den ene reisen jeg har kansellert :/ Den har altså tydligvis falt ut av køen. Jeg får sende en mail til kundeservice.
Kanselllerte en reise som var delbetalt med poeng. Verken poeng eller penger har dukket opp. Pengene skjønner jeg, men burde ikke poengene kommet ganske kjapt? Var en Plus Pro billett..
Poeng er dukket opp - pengene/refund står i kø - kompis snakket med de på chat og sa at vi var satt i kø og ingenting hun kunne gjøre.
Jeg ga til slutt opp og kontaktet Mastercard som jeg hadde brukt til å betale min reise med. Pengene var tilbake på kredittkortet i løpet av en dag. Jeg må bare si ifra til Mastercard om pengene fra SAS en gang i fremtiden skulle bli refundert...
Etter sju måneders venting tenkte jeg at det er på tide med å fyre av gårde en mail til SAS. Sendte en mail i morges, fikk svar et par timer senere og refund notice kom for en halv time siden.
God ide! Skal gjøre det samme. Jeg gikk gjennom mine bookinger fra mars til nå. Har ikke tenkt så mye på det ettersom det stort sett er bonusreiser jeg har booket og kansellert fortløpende. Oppdaget da at jeg har 25-30 bookinger hvor jeg ikke har fått refundert "skatter og avgifter" ennå, og som fortsatt er under behandling. Med en snittkost på, si, +/- 1000 kroner for meg og kona per booking så blir det jo fort penger av det..
SAS kansellerte en av mine innenlandsflighter på mindre enn 14 dagers varsel, noe som medførte en del krøll. Jeg sendte inn krav om kompensasjon siden de ikke varslet meg om kanselleringen minst 14 dager før jfr. EU261. Prøvde å være "snill" mot SAS i disse tider og gikk for voucher. I dag fikk jeg avslag på kravet, da de toer sine hender og skylder på Covid-19. Jeg mener at situasjonen nå er såpass avklart og forutsigbar at de må forventes å følge normale regler mht. varslingstid. Hva mener forumet ?
Nei, det skjønner ikke jeg heller. Hadde det vært i mars/april hadde det vært forståelig nok, men nå er alt i forutsigbare former, spesielt innenlands. Har naturligvis klaget til SAS, så får vi se. Når jeg ikke frem, er det vel Transportklagenemnda som er klageinstans.
Prøvde samme trikset, og fikk svar av selveste Vibeke :-( Tak for din mail. Disse bookinger er forsat på kø til refundering, det er desværre ikke muligt at se hvor i køen de ligger. Jeg beklager vente tiden. Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen, Vibeke Traveler Consultant SAS Customer Service SAS
Da har jeg fått nok et negativt svar fra SAS i saken nevnt ovenfor. Jeg sa nok en gang ifra om at jeg mener situasjonen er såpass oversiktlig og forutsigbar at de må følge normale regler. Ga samtidig beskjed om at jeg tar saken videre til Transportklagenemnda, noe som herved er gjort. Så får vi se. Jeg mener saken er av stor prinsipiell betydning i den situasjonen vi er i, der vi kan risikere at selskapene gjør som de vil uten å følge normale regler mht. varslingstider osv. og skylder alt på Covid-19.
Vær glad det ikke er Air Canada dere sloss mot .. https://liveandletsfly.com/air-canada-hypocritically-lectures-westjet-on-refunds/