Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

  1. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Ta kontakt med dem via Messenger. Det hjalp meg, og flere her inne. Jeg ventet 5 måneder. Refund notice var på plass innen 24t etter kontakt.
     
  2. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg gjort. Også på telefon og Diamond mail. Alle sier bare at jeg står i kø!
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113

    Samme her. Ga opp og reklamerte til Amex nå. Grei og enkel prosess.
    Savner bare at det var online og ikke over telefon.
     
    Ragna Rekkverk liker dette
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Den der voucher en kan man altså ikke betale skatter og avgifter med når man bestiller bonusreise
     
  5. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor er lenke til Amex der man kan ta kravet til dem isteden? SAS har utbetalt reisene til statusløse venner av meg som skulle ha reist i juni, men å utbetale reiser jeg har bestilt tidligere og med tidligere avreise, det er visstnok umulig. Har mailet SAS og sendt dem messsenger-melding, men det er samme svadasvar der. Nå kjenner jeg meg så sur, at jeg for tiden ikke gidder å betale for de fremtidige reisene vi uansett skal ha og derfor bare bruker bonuspoeng. Da taper vel SAS dobbelt, siden dette egentlig er reiser jeg ville ha betalt for og gitt dem etterlengtede penger i kassa.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Du må dessverre ringe. Gikk vel kanskje 10 minutter på tlf. Måtte ettersende noe dokumentasjon på bekreftet avbestilling og E-ticket på mail.
    Fikk faktisk pengene godskrevet i dag. Så tok godt under 1 uke.
     
    Gribb liker dette
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har opprettet en side hvor en kan sjekke status for refusjoner. Får ikke så mye mer info annet enn at man er i kø, men det er iallfall en bekreftelse på at refusjonen er "under behandling".

    https://www.flysas.com/en/refundstatus
     
    Spielhaug, kaiarne, Lars J and 5 others like this.
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,566
    Likes mottatt:
    6,544
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får "REFUND REQUEST NOT FOUND" på den ene reisen jeg har kansellert :/ Den har altså tydligvis falt ut av køen. Jeg får sende en mail til kundeservice.
     
    Lars J liker dette
  9. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Kanselllerte en reise som var delbetalt med poeng. Verken poeng eller penger har dukket opp. Pengene skjønner jeg, men burde ikke poengene kommet ganske kjapt? Var en Plus Pro billett..
     
  10. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Poeng er dukket opp - pengene/refund står i kø - kompis snakket med de på chat og sa at vi var satt i kø og ingenting hun kunne gjøre.
     
  11. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ga til slutt opp og kontaktet Mastercard som jeg hadde brukt til å betale min reise med. Pengene var tilbake på kredittkortet i løpet av en dag.

    Jeg må bare si ifra til Mastercard om pengene fra SAS en gang i fremtiden skulle bli refundert...
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,442
    Likes mottatt:
    5,418
    Bonuspoeng:
    183
    Etter sju måneders venting tenkte jeg at det er på tide med å fyre av gårde en mail til SAS. Sendte en mail i morges, fikk svar et par timer senere og refund notice kom for en halv time siden.

    mail_sas.JPG
    mail_sas_2.JPG
     
    Last edited: 15. okt 2020
    tobeornot999, Rscott, Maggie and 2 others like this.
  13. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    God ide! Skal gjøre det samme. Jeg gikk gjennom mine bookinger fra mars til nå. Har ikke tenkt så mye på det ettersom det stort sett er bonusreiser jeg har booket og kansellert fortløpende. Oppdaget da at jeg har 25-30 bookinger hvor jeg ikke har fått refundert "skatter og avgifter" ennå, og som fortsatt er under behandling. Med en snittkost på, si, +/- 1000 kroner for meg og kona per booking så blir det jo fort penger av det..
     
  14. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    381
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    SAS kansellerte en av mine innenlandsflighter på mindre enn 14 dagers varsel, noe som medførte en del krøll.
    Jeg sendte inn krav om kompensasjon siden de ikke varslet meg om kanselleringen minst 14 dager før jfr. EU261.
    Prøvde å være "snill" mot SAS i disse tider og gikk for voucher.

    I dag fikk jeg avslag på kravet, da de toer sine hender og skylder på Covid-19.
    Jeg mener at situasjonen nå er såpass avklart og forutsigbar at de må forventes å følge normale regler mht. varslingstid.

    Hva mener forumet ?
     
    themichael, Xflipper and Blaa like this.
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt..
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal vel ha komp. Kan ikke skjønne annet.
     
  17. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    381
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det skjønner ikke jeg heller.
    Hadde det vært i mars/april hadde det vært forståelig nok, men nå er alt i forutsigbare former, spesielt innenlands.
    Har naturligvis klaget til SAS, så får vi se.
    Når jeg ikke frem, er det vel Transportklagenemnda som er klageinstans.
     
  18. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,385
    Likes mottatt:
    12,120
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde samme trikset, og fikk svar av selveste Vibeke :-(


    Tak for din mail.



    Disse bookinger er forsat på kø til refundering, det er desværre ikke muligt at se hvor i køen de ligger.



    Jeg beklager vente tiden.



    Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen,

    Vibeke
    Traveler Consultant
    SAS Customer Service

    SAS
     
  19. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    381
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg fått nok et negativt svar fra SAS i saken nevnt ovenfor.
    Jeg sa nok en gang ifra om at jeg mener situasjonen er såpass oversiktlig og forutsigbar at de må følge normale regler.
    Ga samtidig beskjed om at jeg tar saken videre til Transportklagenemnda, noe som herved er gjort.
    Så får vi se.
    Jeg mener saken er av stor prinsipiell betydning i den situasjonen vi er i, der vi kan risikere at selskapene gjør som de vil uten å følge normale regler mht. varslingstider osv. og skylder alt på Covid-19.
     
    Last edited: 19. okt 2020
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,765
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden