Regneark for bonusopptjening igjennom året

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av HaraldOslo, 04. juli 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Madammen og jeg har som plan fremover å opprettholde eurobonus gull og ser da oss nødt til å ha litt oversikt over fremtidig bonusopptjening (også relatert til opptjeningsperiode, som vi har ulik selvfølgelig).

    Er det noen som allerede har laget et regneark hvor man kan føre opp planlagte bonusinntjeninger?
    Noen må jo ha tenkt på dette allerede?

    Nå sitter jeg litt og føler på om jeg må ta en milage run før desember eller ikke, det er på nippet at det går uten så jeg vil gjerne ha litt bedre oversikt (og en sikkerhetsmargin).

    Liten avsporing: hvis jeg flyr 30. november, som også er siste dag i opptjeningsperioden, blir poengene som kommer inn tilbakedatert til 30. november selv om de kommer inn noen dager senere? Kjedelig å misse gull pga det.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
    Det er akkurat derfor man har denne 3 måneders graceperioden også.
    Du skal ikke tape status fordi systemene registrerer litt sakte..
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg holder kontroll på alle reisene mine ila. året i et enkelt regneark. Dette året tar jeg gullkortet på segmenter, så det blir litt annerledes enn det du ønsker, men prinsippet er det samme.

    Så i ditt tilfelle ville jeg byttet ut segmetner med bonuspoeng, fylt inn løpende med bestillinger og korrigert når bonuspoengene faktisk kommer inn.

    Screen Shot 2018-07-04 at 16.45.44.png

    Opptjeningen min slutter i enden av september, så jeg bruker en grå strek for å skille mellom nåværende og neste opptjeningsperiode.

    Screen Shot 2018-07-04 at 16.50.16.png

    For de som måtte lure, ja, jeg er en yrkesskadd konsulent og bruker regneark til alt...
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Regneark er guds gave til alle nerder, og de som tendenserer til å være det.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Selv har jeg ett ark for å holde følge på SEB FP nivå. Legger inn alle innkommende og utgående poeng. Har en plan om 4 (2+2) stk. til USA neste sommer og har beregning på hvor mange poeng jeg trenger pr. mnd for å nå 216.000 EB innen bestillingstidspunkt. Hjelper meg med å beregne hvor mye jeg må betale via Payr, etc.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger da f.. ikke være hverken yrkesskadd eller konsulet for å være Excel-entusiast..

    Jeg bruker excel til nesten alt og er hverken konsulent eller yrkesskadd (det kan vel muligens diskuteres..).
    Men excel er guds gave til mennesket :)
     
    Swaggertarian, Earl, Gullars and 3 others like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fører også regneark med dette, men det er vanskeleg å få til macroer,oppslag og funksjoner for opptjening av poeng mot gull/diamant. (Eg fører kvar enkelt tur, og poeng/legs opptjening på kvar enkelt) I mine skjema så fører eg opp alle 4 som reiser i familien, og har autosummeringer i forhold til opptjeningsperiode og funksjoner på oss to på G/D. I tillegg sit eg med årshjul for poeng med tenkte og erfaringstall, og ein oppsamling for når det kjem SAS familiekonto hausten 2017, samt ei kolonne for det eg faktisk har tjent, og for å gjera det komplett så har eg satt opp trender/forcasting etc.
    Men eg håper at det kjem ei trumfkampanje som gjer at eg totalt øydelegger forcastinga mi, sjølv om eg så langt ligg godt foran skjema!
     
    Gullars liker dette
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    gale gale mennesker :eek::eek::):):):):)
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kona meinte også det, fram til ho fekk bookinga med SQ-F inn i SAS-Appen slik plutseleg...
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    +1 :D

    Mitt lille Excel prosjekt akkurat nå er å legge inn alle reiserutene i tråden "Dine vellykkede bookinger av ct eller vanlig poengreise" for å ha et lite hjelpemiddel for framtiden for å se hvilke reiseruter folk har fått, bare sånn for inspirasjonens del. Den tråden har jo vokst hinsides kontroll.... Det vil jo også gi fantastiske muligheter til å se statistikk på alt mulig (ok, det med yrkesskadd kan virkelig diskuteres). Problemet er at den slags aktiviteter passer bedre på en regntung kveld, enn sommerkvelder med sol og nesten 30 grader, så framgangen er ikke stor akkurat nå
     
    Last edited: 04. juli 2018
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du reknar med kampanje neste summar?
    Driv også og ser på å ta turen over neste summar med to vaksne og to born, men er litt usikker på kva det er av bonus-billetter som vert lagt ut i juni/juli?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden.. :eek::cool::p:Do_O;):cool:
     
    Swaggertarian liker dette
  13. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    På høyde med de beste :cool:
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Feil. Nerder bruker vi, notepad, evt copy con: og summerer sjæl.
     
    jgroneng, Are and Blaa like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bare idioter bruker notepad til noe som er verd å huske.
    Gang på gang lærer jeg dette.............
     
    Kristian liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Hm... Det kan hende kombinasjonen idioter og notepad er en dårlig deal ja :rolleyes::D, men her var det snakk om hva nerder gjør, ikke idioter. Iallefall data nerder :)
     
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Notepad kan ikke kjøre pivottabeller...
    Jeg blir også sett på som sær når jeg bruker Notepad til notater i stedet for Word som 99% bruker. Ikke rart man går under tilnavnet "Rainman" som både er glad i Excel og bruker notepad :p.
     
    Are, RoadKing and Blaa like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Notater skriver man jo i LyX!
     
    jgroneng liker dette
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Noe du vil dele med oss late? Var jo litt derfor jeg spurte, for å slippe å finne opp hjulet på nytt :)
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er såpass tilpassa og manuelt, at det går like raskt å sette opp eit nytt. Om nokon har eit genialt ark så er vil eg bytte, men eg har ikkje funne opp noko anna i dette skjema enn autosummer....
     

Del denne siden